World of Warcraft (2004)

Macintosh / PC
multi player / online

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Vivendi

World of Warcraft speelt zich 4 jaar na de gebeurtenissen uit Warcraft 3 af. Twee facties, de Horde en de Alliance, vechten om de heerschappij van het verwoeste fantasy-rijk Azeroth. Er zijn acht speelbare rassen die of bij de Horde of bij de Alliance horen. Spelers kunnen de wereld ontdekken als Orcs, Trolls, Undead of Tauren aan de Horde kant en als Humans, Dwarves, Night Elves of Gnomes bij de Alliance. Negen klassen, twaalf beroepen, honderden quests en duizenden voorwerpen zorgen voor oneindige variatie en eindeloze avonturen. De reusachtige spelwereld met bossen, woestijnen, steppen, berggebieden, eilanden herbergt 6 gigantische steden, tientallen dorpen en meer dan 100 Dungeons.

avatar van Martijn
Dan heb je world of warcraft zeker niet gespeeld Ongelooflijk wat een prachtige omgevingen.

Omgevingen? Ja.
Graphics? nee.

In die tijd kon er al veel meer met Graphics worden gedaan. Ookal is dit spel dan wat groter.

avatar van bvonk
Blizzard gebruikt nooit de mooiste en laatste graphics in hun games. Zo kunnen mensen zonder monster PC het spel ook spellen. Ik vind het wel slim dat ze dat doen.

Met de gameplay van Wow is niets mis en het is geweldig om de wereld van Warcraft te verkennen.

avatar van Martijn
Omgevingen horen ook bij de graphics. Het spel is prachtig vormgegeven, de personages en uitrustingen zien er geweldig uit. In mijn ogen heeft World of Warcraft geweldige Graphics.

Je kon in die tijd misschien betere graphics maken, maar je vergeet dat dit een MMorpg is, en voor een MMO heeft dit spel echt wel goede graphics. Goede graphics en speelbaarheid op mindere pc´s

wiiplayer schreef:
Omgevingen? Ja.
Graphics? nee.

,,,een WII speler die de graphics van WOW niet mooi genoeg vind. Lachen.

Maar even serieus - misschien is het technisch wat achterhaald, maar Blizzard heeft met WOW echt een pareltje gemaakt - ook op grafisch gebied. De vormgeving en sfeer die het spel uitstraald zijn uniek - ik speel het nu al anderhalf jaar niet meer "vast" (daarvoor toch wel anderhalf jaar bijna dagelijks) maar toch betrap ik mezelf erop dat ik met enige regelmaat nog eens een rondje draai in bvb Duskwood, Feralas, de Ghostlands of Eversong Forest - enkel om van het uitzicht te genieten. Er zijn maar bitter weinig spellen die dat effect op me hebben.

avatar van PebeVai
Mooi omgeving
Leuke gameplay
Goeie instance's en Dungeon's
Hot Items..[a]
En heel veel leuke plekken en party's

Oftewel.. Stop met dat crapp runescape en speel WoW..(:

avatar van XPS420
ik ben het eens met wiiplayer, de Graphics is het net als je naar een kinderachtige tekenfilm zit te kijken, Graphics is het idd niet zo bezonder als de games die ik al gespeeld hebt. Maar wat bvonk al zegt het is slim dat blizzard dit doet want zo kunnnen niet alleen een monster pc aan maar ook gewoon een budget pc zo kan iedereen het spelen over de wereld, daarom is deze game zo bekend..

avatar van Starmaster501
Wow, de hele wereld speelt dit en dit heeft gemiddeld geen 4 :O ik dacht het is een dikke 4,5

avatar van Martijn
Tja gewoon veel haters die het spel niet of nauwelijks gespeeld hebben, mensen die veel te kortzichtig denken, of mensen die zich er voor schamen. Dat zal het waarschijnlijk zijn, ik weet in ieder geval dat er zat lui zijn die er genoeg lol mee gehad hebben, ik ben er 1 van.

Tjaa. Een hele goede vriend van mij is verslaafd aan dit spel en ik vindt het helmaal niks. maarja verschil moet er wezen zeggen ze altijd.

avatar van rpger
jellecomicgek72 schreef:

En dit Jellecomicgek72, is nou een meesterwerk, alhoewel ik het zelf maar 3 maanden heb gespeeld en MMORPGs niet echt mijn ding zijn, was WOW een ware revolutie in gaming, de gamewereld stond helemaal op zijn kop, een gi-gan-tische game waar je duizenden uren in kan stoppen met prachtige artwork, gameplay, muziek etc.

rpger schreef:

En dit Rpger, is een verhaal wat Non-Wowers geen flikker boeit

0,5
Ik heb nu al 3 dagen dat TryWarcraft en ik word er ziek van. Ik blijf het zo'n slechte game vinden. Overrated.

avatar van XPS420
idd WoW is eigenlijk zo briljant dat het eigenlijk helemaal niet zo meer leuk is.. zo denk ik tenminste, geef mij maar het oude knal en schiet werk dan een game met TE en ik zeg TE veel inhoud, van zo game als dit krijg ik gewoon waanbeelden van en heb ik de neigingen om te hallucineren, met deze game word je pas echt 1ste klas game junkie!

wiiplayer schreef:

met 'try warcraft' zul je nooit de ervaring en de schoonheid, mede de verslaving zien van wow.

heb het 3 jaar gespeeld, en moet zeggen zeggen dat wow me de beste ervaring heeft gegeven die een spel me ooit te bieden heeft gehad

XPS420 schreef:
Ooh dit spel wil ik ook zo graag spelen, maar ik vind zo maandabonnement maar niks. Er zijn gelukkig ook een hoop gratis MMORPG te spelen online, zo als runescape en archlord!

inderdaad, je gaat wow de heilige graal, tog niet vergelijken met, ik noem het pleepapier : runescape, of aarslord

0,5
En WoW is het stuk schijt dat word opgevangen door het pleeplapier.

[quote]wiiplayer schreef:
En WoW is het stuk schijt dat word opgevangen door het pleeplapier.[/quot

inderdaad WOW is the SHIT goed gezegd maat
ben blij dat we op 1 lijn zitten

Hou maar op hoor Wiiplayer, je wordt al lang niet meer serieus genomen

avatar van Maiky
Even een wat triviale vraag. Dus het gaat dus om de strijd tussen de Horde en de Alliance, om wereldheerschappij. Hoe staan de zaken en wie gaat die heerschappij opeisen op dit moment?

Martijn schreef:
Hou maar op hoor Wiiplayer, je wordt al lang niet meer serieus genomen

Mijn altijd correcte quotes bij World Of Warcraft worden niet volledig gerespecteerd? Dat is nieuw voor mij

Big Sparrow schreef:

Ja maar denk maar niet dat ik hier voor ga betalen! graphics is WoW ook niet echt bijzonder het nog al kinderachtige tekenfilm zonder "blood & gore" enzo, ik vind het zeker niet de moeite waard om hier een maandabonnement voor te betalen, dan heb ik nog liever een gratis MMORPG

Mister Onserious
leuke spel maar wordt wel elke keer gek van het lopen

0,5
Wat krijg je als je 50 Paladins in Lakeshire Lake stopt?

Antwoord: een bubbelbad

Jouw moeder is zo dik dat toen ik haar probeerde te shadow steppen ik disconect raakte

Dikke nerd grappen xD

Mister Onserious schreef:
leuke spel maar wordt wel elke keer gek van het lopen

yup dat lopen vind ik zelf ook niet zo gezellig, maar je kan altijd een lastdier bij je dragen (vaak ook fantasy wezens) dat lopen gaat dan een stuk sneller maar voor die lastdier moetje aardig al ervaring hebben want die komen vaak op een latere level of je moet er een kopen met je verdiende quest centjes, dat is verschillend per mmorpg weet niet precies hoe dat met WoW gaat

Mister Onserious
ik heb rogue van lvl 17 pas op lvl 30 kan ik een pat nemen duurt nog veelste lang

Mister Onserious schreef:

Dude wat is dat voor een noob gedrag, voorheen was het lvl 40
maar ze zijn sinds WotLK de boel aan het verkrachten, ze willen de game voor iedere speler geschikt maken..... WRONG

Beetje DIEHARD houd de competitie der in, maar ag dat is tegenwoordig ver te zoeken

Akron777
Ik weet nog goed dat ik als trouw Guild Wars-speler altijd WoW de rug toe keerde. Altijd die leuke vooroordelen zonder ooit het spel te hebben gezien. Het was vorig jaar bij een vriend van me tot ik echt leerde kennismaken met het spel. Ze waren samen bezig in Alterac Valley met hun lvl 70's. Na een paar keer meekijken (1 of 2 keer ), even thuis de trial downloaden en ongeveer een dag erna al in de winkel kopen. Ik zal nu even spreken voor de classic versie.

Het spel heeft echt geweldige omgevingen. Van begin af aan vecht je jezelf door de meest verbluffende landschappen heen. Van oude magische bossen naar koude bergtoppen en van hete woestijnen naar apocalyptische werelden.

De graphics zijn misschien niet oogverblindend en uitermate realistisch, maar zijn op zo een manier afgestemd dat je je niet scheel kijkt op de helderheid en gewoon rustig door de wereld kan trekken zonder dat dit ervan ten koste gaat.

De diversiteit is reusachtig. Je hebt 8 (10 met BC) rassen, 9 (10 met WotLK) classes en een hele rits aan verdere professions. Dit kun je combineren met een eigen zg. talent-tree zodat er binnen de classes nog meer diversiteit ontstaat. Doordat ik vroeger GW speelde en dit in het begin tijdens mijn WoW-periode nog steeds deed, moet ik echter wel toegeven dat de diversiteit in GW groter is dan bij WoW.

Een nadeel is echter - maar dat komt meer uit de spelers zelf - dat er een grote druk ligt op het levellen. Je hoort vaak dat het spel pas echt begint bij het maximum level. Ik vind dat de hele weg naar dat level al een geweldig aspect is van het spel. Ik weet nog hoe ik mezelf voor mijn gezicht sloeg toen ik de quests en de lore van Duskwood had uitgespeelt. En dat is slechts een van de vele voorbeelden.

Daarnaast is de hele achtergrond van het spel geweldig. Als je jezelf een beetje daarin verdiept kan ik je garanderen dat het questen in de wereld nog meer tot zijn recht komt. Je kunt klakkeloos experience grinden of de verhalen achter de quests beter proberen te begrijpen.

Ik kan nog zover gaan als de soundtrack (ik ben zelf een reusachtig muziekliefhebber). Ik vind dat als iets sfeerbepalend is voor een spel, het toch wel echt de soundtrack is. En de soundtrack van dit spel is toch echt goed, en voor gebieden als Westfall of Searing Gorge toch echt in mijn opzicht essentieel voor de sfeer.

Akron777 schreef:

Inderdaad ! ja soundtracks zijn half zo belangrijk voor een sfeer in een game ! bij wow zijn ze super al1 als je er lang achter zit en dat zal zeker voorkomen bij elke wow speler (omdat je anders neit mee telt) hoor je de muziek nog steeds als je in bed licht

Akron777
Big Sparrow schreef:

Ja klopt . Nu ben ik sowieso niet zo'n verschrikkelijk grote gamer, maar ik kan toch wel gemakkelijk opgaan in een spel als WoW. En dan blijft je de muziek toch wel erg hangen ja. Lig je op je bed...en dan...Jam-tadadam-tadadam...