World of Warcraft (2004)

Macintosh / PC
multi player / online

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Vivendi

World of Warcraft speelt zich 4 jaar na de gebeurtenissen uit Warcraft 3 af. Twee facties, de Horde en de Alliance, vechten om de heerschappij van het verwoeste fantasy-rijk Azeroth. Er zijn acht speelbare rassen die of bij de Horde of bij de Alliance horen. Spelers kunnen de wereld ontdekken als Orcs, Trolls, Undead of Tauren aan de Horde kant en als Humans, Dwarves, Night Elves of Gnomes bij de Alliance. Negen klassen, twaalf beroepen, honderden quests en duizenden voorwerpen zorgen voor oneindige variatie en eindeloze avonturen. De reusachtige spelwereld met bossen, woestijnen, steppen, berggebieden, eilanden herbergt 6 gigantische steden, tientallen dorpen en meer dan 100 Dungeons.

avatar van Spock
Wat heb ik hier destijds een tijd ingestoken. Ik ben nu al een hele tijd gestopt, maar de eerste wereld was toch het beste. Ontzettend jammer dat ze deze feitelijk kapot hebben gemaakt, anders had ik misschien nog eens een subscriptie gekocht.

Het word tijd dat ik deze maar eens achter me laat, uit mijn top 10, zoek nog een goede vervanger

Kan iemand mij ff helpen, wil misschien toch gaan beginnen met WoW. Maar hoe moet dat? Je moet eerst de game kopen ja oke, maar nu zie ik op de Bart Smit site van die kaarten van 60 dagen playtime staan voor 27 euro voor 2 maanden. Moet je na die 2 maanden weer opnieuw zo'n kaart kopen? En kan dat allemaal zonder creditcard? (want die heb ik niet) En kun je gewoon je Battlenetaccount gebruiken voor WoW? (die heb ik al namelijk) Alvast bedankt.

jellecomicgek72 schreef:

ik heb het spel gedownload en ben een GM op een private server, dus kan je jammer genoeg niet helpen, srry. Maar volgens mij moet je wel een creditcard hebben hiervoor...
Ik vind het zoiezo al gek dat je ervoor moet betalen om online te spelen, het is wel een erg leuk spel, maar echt afzetterij..

Je hebt uberhaupt geen Credit Card nodig. Die pre-paid cards van 27 euro voor 2 maanden zijn voldoende - moet je inderdaad wel iedere twee maanden een nieuwe kopen. Tegenwoordig kan je als ik me niet vergis trouwens ook gametime kopen via Ideal maar het is al een tijd terug dat ik nog ben ingelogd dus zou ik zelf moeten nakijken.

Als je het spel nog niet in bezit hebt zou ik gewoon eerst eventjes de trial spelen - tot lvl 20 is het namelijk gewoon gratis tegenwoordig. Client downloaden / spelen, en daarna kan je nog altijd het spel (spotgoedkoop tegenwoordig) + prepaid gamecard kopen. Het spel wordt gewoon gelinkt aan je Battlenet account - zoals alle Blizzard spellen tegenwoordig.

Bedankt! Dat wou ik ff weten.

speel je het nu al jelle?

avatar van Spock
Met Ideal is wel fijn, dat deed ik laatst ook. Dan kun je eventueel ook langere speelduur aan je account koppelen, zoals een half jaar voor een gemiddeld lagere maandprijs. Je kan ook per maand betalen op die manier, dat is wel fijn aangezien ik vaak om de maand speelde.

Tja, verre van volmaakt, er zijn voldoende minpunten op te noemen en helaas wel met elke expansion minder geworden, maar niemand kan ontkennen dat dit de meest invloedrijke game van het laatste decennia is geweest. Kan me nog goed herinneren hoe deze game bij release insloeg. Zelf ook een goed jaar fanatiek gespeeld (Vanilla en TBC), kan niet veel anders dan hier de volle mep voor geven.

mwah, ik vond het niet met de expansions slechter worden, behalve Cataclysm die erg tegenviel WROTLK was juist erg mooi, vond de nieuwe plekken erg mooi, misschien moet je die nog een keer proberen kleurtje Icecrown, Borean Tundra, Howling Fjord = fantastisch en nog een paar die ik ben vergeten

PS. die nieuwe gaat echt totaal falen
World Of Warcraft: Kung fu panda

Moet eerlijk bekennen dat ik het vanaf WOTLK niet heb gespeeld, dus mag daar inderdaad niet een al te hard oordeel over geven.

Om uit te leggen wat ik bedoel moet ik wel flink graven in mijn geheugen, het is al zo'n tijd geleden dat ik met mijn Night Elf Priest de Wereld van Warcraft onveilig maakte. Bij TBC vond ik de Outlands als gebied half niet zo interessant als de twee vanilla continenten. De vernieuwingen van WOTLK spraken mij dermate weinig aan, dat het reden was om mijn subsciptie stop te zetten. Voor Cataclysm en Kung fu Panda geef je zelf ook al aan dat ze teleurstellend waren, of gaan worden.

dat is waar, het is ook net wat je het leukst vind.

Ik vond dit een fantastische game. Wel sneu dat ze alles gemakkelijker maakten. Ik speel nog altijd vooral pvp.

hoe bedoel je? alles gemakkelijker maakten?

avatar van N811
Hoe werkt het nou? Ik ben niet zo een fan van wow, maar ik vraag me af hoe het nou allemaal zit.
Veranderd de wereld nou continu? Kan het dus zijn dat zodra de nieuwe mmo (titan) uit is wow stopt en warcraft 4 uitkomt?

Warcraft 4 mag van mij best komen

avatar van N811
JustMike schreef:
Warcraft 4 mag van mij best komen
zeker, maar dan moet wow eerst stoppen met bestaan neem ik aan toch? en dat kon alleen met de nieuwe mmo.

Zo verslavend dit spel, heel lang gespeeld en veel geld eraan uitgegeven, het was het wel waard maar, ik ben nu wel gestopt.

avatar van patenpac
Ik wou net de hele trilogie van dit spel kopen, maar de maandelijkse fee houdt me toch tegen.

avatar van Aazhyd
Ik heb nu een gratis account voor een maand en maar eens begonnen. Maar na een paar uurtjes begin ik me af te vragen wat ik nou eigenlijk aan het doen ben. Ik loop een beetje doelloos rond, doe wat zinloze quests, ga hier en daar dood en dat is het dan wel. Wat is nou precies de uitdaging? Wat maakt het leuk?

avatar van threeohthree
Sociale verslaving. Al is dat waarschijnlijk niet het antwoordt op de vraag waarom het leuk is.

Geen idee overigens hoe de wereld van Warcraft er vandaag de dag aan toe is, het is al weer een paar jaar geleden dat ik de toen Wrath of the Lich King voor het laatst gespeeld heb. Blij toe, want MMO's zijn er vaak verantwoordelijk voor dat er weinig andere games gespeeld worden.

Uitdaging begint eigenlijk ook pas op max level, al was dat tegen het einde van WOTLK ook al zoek, dus betwijfel of dat er nog is, maar de lol zit hem vooral PvP en PvE (dungeon's), en het samen spelen met anderen. (guild joinen bijvoorbeeld)

Maar zal je verdere tips besparen, want ondanks dat ik veel plezier heb gehad aan World of Warcraft, zijn het toch weer 10.000 uur die ik ergens anders in had kunnen steken.

avatar van Aazhyd
Ik ben naar level 11 gegaan, maar ik ga ermee stoppen. Er zijn een paar dingen in het spel waar ik me kapot aan erger. Het ergste het eindeloze geloop van hot naar her voor een paar stomme quests.

Ik ben in een stad, zie drie pijltjes voor quests, loop die kant op, blokkeert een grote bergketen mijn pad. Dus ik dat hele gebied afzoeken naar een doorgang, is er niet. Terug naar de stad en een ander paadje kiezen. Tien minuten van mijn leven vergooid voor totaal niets.

Het spel ziet er aardig uit en speelt soepel, maar ik vind het compleet leeg en doelloos overkomen.

avatar van bettafish14
Spel waar ik laat aan begonnen ben, helaas. Via een collega op me werk wat meer over te weten gekomen, en heel aardig een cadeaukaart gehad voor mijn verjaardag. Heb er denk ik 50 uur inzitten totaal met verschillende characters.

De wereld ziet er top en sfeervol uit en is bizar groot, erg tof gemaakt! Maar ik merk dat het lange lopen en quests mij toch een beetje tegen staat. Grootste probleem waardoor ik gestopt ben, is de maandelijkse kosten. Ik vind het bizar duur eigenlijk, denk dat ik het anders nog wel geregeld zou spelen.

Ik heb hier toch op het begin wel een jaar of 3 fanatiek ingegamed en vind de prijs toch best meevallen. Voor de 15 euro per maand krijg je wel een volledig 'af' eindproduct, en veel WOW spelers spelen ook echt hoofdzakelijk alleen maar WOW. Ik destijds ook.

Vergelijk je dat met een xbox ultimate abo of ps abo die je dan niet gebruikt, of een Netflix + Disney abo (die velen in huis hebben) is 15 best gangbaar voor een haast bodemloze put die je letterlijk leegzuigt. Of althans. Nog steeds heel veel mensen. Ik ben met MMO'S gestopt. Ook al heb ik veel plezier beleefd aan WOW, Lotr, Elder Scrolls Online en Guild Wars 2.

Een bezoekje aan ouwe glorie. Potverdikkeme circa 100 uur gekost om level 60 te bereiken, dat is in retail wel anders. Het was best omschakelen, maar na een paar uur zat ik er wel helemaal weer in. Het avonturieren is eigenlijk nergens zo sterk als in de originele versie van Azeroth, maar een paar goede quality of life elementen zoals een group finder voor dungeons (wat er nu met de pre patch van WOTLK wel is) is een groot gemis.

Het was een fantastische avontuur, maar ik ben compleet opgebrand. Zo erg dat ik niet eens de moed kan opbrengen om meteen door te stoten naar 70. De game is sociaal tof, een avonturier maar kan soms een enorm grindfest worden. Maar ja het was het wel waard om her te beleven.