Halo 4 (2012)

Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door 343
Uitgegeven door Microsoft

Het spel speelt zich af in de nasleep van Halo 3 en Master Chief keert terug om zijn eigen lot onder ogen te zien en de confrontatie aan te gaan met een oeroud kwaad dat het hele universum bedreigt. De in de ruimte verloren gewaande John- 117 (beter bekend als 'Master Chief') en Cortana, zetten in het scheepswrak van de 'UNSC Forward Unto Dawn' koers naar een mysterieuze nabijgelegen planeet. Het is hier waar de 'Halo Array' en de Ark gebouwd zijn.

avatar van SilverGun
Ik wil even kwijt dat ik hier een enorme lap tekst getikt had maar toen per ongeluk op het algemene voorwaarden linkje klikte en daardoor alles kwijt was. Hoe frustrerend. Binnenkort misschien even een nieuwe poging doen.

avatar van Dutch-J3ff
Echt een top game!!

Prachtige graphics en aan de gameplay is weinig veranderd
wat altijd goed was naar mijn mening.

De Campaign heb ik een aantal weken geleden uitgespeeld, en deze
mag opzich van mij wel iets langer.

ik speel nu alleen de Multiplayer mode nog, wat
aardig leuk en verslavend is

avatar van GameEvolutie
Crimson mappack vind ik betere maps als de standaard maps die er al op zitten

avatar van solidKevin
Ik zou ze gratis krijgen omdat ik de limited edition heb, maar ik moet er gewoon voor betalen . Aangezien ik de MP toch nooit doe boeit het me niet zoveel, maar ik vind het wel een naaistreek.

spelfreak
Ik heb ze via de game gewoon kunnen downloaden hoor...
Ik speel ondertussen alleen maar Swat, Big team en Flood. Die drie game types zjin echt geniaal

Beetje jammer dat de dlc niet in de normale modus zitten maar je alleen maar in een mix van objectives kan spelen!? wordt deze later wel toegevoegd?

avatar van solidKevin
Toch nog mijn map pack gratis binnen kunnen halen. Niet dat ik nog veel Halo doe...

Gisteren dan eindelijk uitgespeeld, weer genoten van de gameplay, graphics en de muziek, ja de muziek is echt voortreffelijk, kan ik de soundtrack ergens kopen/downloaden?

4* voor de game en een halfje erbij voor de soundtrack.

En hier sluit ik me graag bij aan, precies ook mijn kippenvel momenten:

solidKevin schreef:

Als laatste wil ik nog twee dingen kwijt. Het eerste is een kippenvelmoment dat ik had in de tweede missie van de singelplayer en het tweede is het laatste level en het einde. Dit waren echt momenten die me eraan herinneren waarom ik Halo toch zo geweldig vind.

Wellicht voor de fun nog eens spelen op een moeilijker niveau, want ik speelde het nu op normal (default) .

Ik was zeer gelukkig toen der uitkwam, maar hij viel me toch wat tegen. De nieuwe vijanden en omgevingen weten me gewoon niet zo te boeien als dat ik had gehoopt.

Halo 5 komt in 2015: Artikel

Opvallend is de titel: Halo 5: Guardians en het feit dat er dit jaar wel degelijk nieuwe Halo content komt. Misschien toch Halo 2: Anniversary dit jaar?

avatar van Footprints84
Top game!!

Ik vind het alleen erg jammer dat Firefight mode er niet bij zit