God of War II (2007)

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Sony

Na het verslaan van Ares is Kratos de nieuwe god van de oorlog geworden, maar de andere goden van de Olympus zijn niet heel blij met hem, omdat hij zijn goddelijke krachten gebruikt om heel Griekenland te veroveren met zijn Spartaanse leger. Daarom verraadt de oppergod Zeus hem en neemt al zijn goddelijke krachten af. Door dit verraad wil Kratos wraak nemen op Zeus, en hierbij wordt hij geholpen door de Titanen, oude reuzen die ook een vreselijke haat koesteren tegen Zeus. De Titanen vertellen dat Kratos op zoek moet gaan naar de Sisters of Faith, want alleen met hun hulp kan hij wraak nemen op Zeus.

avatar van wiiplayer
Bedankt, misschien kan ik nu eindelijk beginnen met leren voor de examens die morgen beginnen

avatar van JH.
JH.
Wat een BRUTE game is dit. Snoeiharde actige, prachtige graphics en het beste van alles zijn natuurlijk de puzzels - die zitten ingenieus in elkaar.

avatar van Jer0en
God of War 1 vond ik al een goede game en zoals ik al had verwacht gaat deel 2 gewoon op dezelfde weg verder. Toch hoopte ik stiekem dat ik deel 2 iets leuker zou vinden als deel 1, maar dit was niet het geval.

Wat ik jammer vond aan God of War 1 was het gebrek aan afwisseling. Er was een beetje een vast patroon in de game. Vechten, puzzelen en verder. Deze keer is er al iets meer variatie in de vorm van een level waarbij je op de rug van Pegasus moet vliegen en het springen langs vallende pilaren. Niet alleen deze vorm van variatie vond ik een stuk leuker, maar ook de grote verscheidenheid aan wapens en relics. Vooral de relics waren goed voor een aantal, perfect in elkaar gezette puzzels.

Deze puzzels moest je uitvoeren in de meest uiteenlopende omgevingen. Ook hier was ik meer van onder de indruk dan in deel 1. De omgevingen zijn divers en ademen een geweldige sfeer uit. Puzzels waarbij je de tijd moet stilzetten waren over het algemeen de leukste en het meest uitdagend om uit te voeren.

Sommige mensen zijn zwaar onder de indruk van de graphics. Het kan misschien zijn dat ik al teveel let op de graphics van de next gen consoles, want ik vond de game er gewoon goed uitzien en niet meer dan dat.

Een opvallend verschil met de eerste game is hoeveel meer boss fights er moeten worden gevochten. Soms voelde deze boss fights een beetje aan als opvulling. Een voorbeeld is die enorme kraken boss, waar komt die nou opeens weer vandaan?

Zoals verwacht is de voice acting net zoals in deel 1 weer van de hoogste kwaliteit. Niks op aan te merken. Het verhaal over het geheel daar in tegen was wel iets minder. Kratos moet naar the sisters of faith... en dat was het eigenlijk wel. In deel 1 werd Kratos zijn achtergrond nog flink uitgediept tijdens zijn avontuur en dit was dus niet echt het geval in deel 2. De game is op zijn sterkst verhaal technisch aan het begin en tegen het einde aan. Een beetje jammer.

God of war 2 is wat mij betreft opnieuw een goed deel in de serie. Ik moet zeggen dat de game kwalitatief wat mij betreft gelijk staat aan deel 1. Het verhaal is iets minder goed lopend, maar de variatie in puzzels en gameplay zijn verbeterd.

Oke, wie kan mij effe helpen? Zit in het level Ruins of the forgotten en ik moet een kast verschuiven om een platform in evenwicht te houden zodat er een poort open gaat. Maar waar te **** moet je die precies neerzetten?? Heb al 50x die kast verplaatst maar de poort gaat maar niet open.

shadowmaster100
hey jelle

je moet de kast precies aan de rand van de platform zetten...of check youtube..laat maar horen of het gelukt is.

Dr. Salvador
Ja, precies op de rand van het platform, en dan kun je de 2de er ook opzetten, dan moet je ze alle 2 naar de andere kant trappen, dan kun je het platform optillen, en je kunt verder

Maar had je de game nooit eerder uitgespeeld, ik zag hem al wel vaker in je top10 staan.

avatar van Maiky
Gisteren de laatste loodjes van God of War II afgelegd, en met de teller op een uurtje of vijftien ben ik er langer mee bezig geweest dan zijn voorganger.

Het eerste dat opvalt is dat de game een heel aardig begin heeft. Je start namelijk als, vanzelfsprekend, de god van de oorlog. En dat heeft als resultaat dat de legertjes geen schijn van kans hebben. Als een koning maait Kratos de arme Rhodos poppetjes neer met de vernietigende zwaarden van Athena, en zo voelt de speler zich ook: je kan alles en iedereen aan. Maar niet snel na Kratos het kanonnenvoer naar de onderwereld stuurt krijgt hij te maken met sterkere krachten, en op dat moment laat God of War II zien waar het in de rest van de game in uit zal blinken: enorme tussenbazen die met het nodige brute spektakel uitgeschakeld dienen te worden.

De game bezit enkele verbeteringen ten opzichte van het origineel, waarbij het dynamische leveldesign direct in het oog springt. Hoewel hier en daar wat oninteressant en nietszeggend, kan niet worden ontkent dat het ontwerp letterlijk naar een hoger niveau wordt getild. Hierdoor wordt de gameplay ook divers: er zijn enkele vliegmomenten en zelfs een langdurige val met de nodige actie. Het vechten weet af en toe ook te verrassen; in een sequentie verandert het beeld in een 2D fighting game achtige setting waarin je, slechts een silhouet, vecht tegen een onbekende tegenstander. Het zijn dit soort leuke toevoegingen die de game fris houden. Niet alleen qua combat, maar ook qua avontuur en platform. Zo bevat de sequentie Crossing of the Lowlands een spectaculaire hindernisbaan waarbij je via grappling hooks en omvallende pilaren en bruggen de overkant moet bereiken. Eye candy ten top.

Ook de tussenbazen zijn overtuigend en schitteren in diversiteit. De Colossus of Rhodes is de eerste enorme baas die je tegenkomt en houdt je zoet met zowel een uitwendige als inwendige strijd. Maar er zijn ook wat meer bescheidener baasjes, en die zijn ook memorabel. The Barbarian King is misschien wel de meest kleurrijke tegenstander; Perseus de meest eenvoudige, onzichtbaar of niet. De bazen laten je alle hoeken van de kamer zien: de moeilijkheidsgraad ligt wat hoger dan in de voorganger. Ik geef zelfs toe dat ik bij de sequentie Inner Sanctum Legions de moeilijkheidsgraad terug schroefde. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Bij een aantal eindbazen krijg je nieuwe wapens of magie, maar die hebben zelden echt indruk op me gemaakt. Qua wapens bleef ik vrijwel altijd bij mijn zwaarden; de barbarian hammer en de spear of destiny gebruikte ik vrijwel niet. Enkele magische aanvallen waren wel welkom. Atlas' Quake en Cronos' Rage waren bij tijden erg welkom. Zorgden ook voor enorme hoeveelheden hits achter elkaar.

Voor de rest doet God of War II waar zijn voorganger ook goed in was, maar liggen de productiewaarden wat hoger. De graphics zijn een graad hoger en absoluut PS3-waardig. Zelfs de tussenfilmpjes zien er prima uit, hoewel iets minder dan in-game. De puzzels zijn ook weer erg goed. In sommige situaties lijkt de hele opstelling nergens op te slaan, maar alles komt uiteindelijk netjes bij elkaar. Hier en daar toch Youtube gebruikt voor de oplossing, maar dat drukt voor mij de pret niet.

Dit alles wordt perfect gedoseerd op je afgevuurd. Qua verhaal valt er niet zoveel te vertellen, maar de game heeft absoluut zijn momenten. Daar komt nog bij dat ik nog nooit met zo'n kwaaie, lelijke modderfokker als Kratos heb gespeeld. Toen ik voor de gein de demo van Dante's Inferno ging spelen, bleek Dante toch ook maar een watje. Gezien mijn vier sterren voor het eerste deel en de vele verbeterpunten die God of War II biedt, komt er een halve beoordeling bij de vier sterren.

Whooo nr. 1 in de top 250.

Dr. Salvador
Dat vind ik ook wel een beetje overdreven.

Dobbelstenen
Niet voor lang:

0,5 milannn (PlayStation 2)
geplaatst: vandaag 13:42 uur

Dr. Salvador
Haha, wat een noob, nou dat is pas overdreven!

Dr. Salvador schreef:
Dat vind ik ook wel een beetje overdreven.

Misschien wel ja. Het is een goede game maar het is geen baanbrekende game. Dan eerder Half-Life 2 op 1 of Resident Evil 4. Metal Gear Solid 1 mag van mij ook wel op 1 staan. Een van die 3.

Dr. Salvador
Klopt, deel 2 verbeterde wel wat kleine dingen van deel 1 enz, en meer variatie, maar deel 1 vind ik toch heel iets beter, het verhaal, en sfeer, zijn lange weg om 1 god te doden, en wraak te nemen blijft toch het vetst, maar de gameplay is in dit deel wel nog iets beter, en de afwisseling.

Maar de game is geen NR1 plek waard vind ik, dan zijn er toch wel nog betere games voor.

Ja, klopt wel ja. Ik zou eigenlijk wel eens een toplijst op gamesmeter willen zien die voor altijd vast staat en nooit veranderd. Gewoon de 'top 100 beste games allertijden' En die lijst moet dan nooit veranderen. Zie zo'n lijst ook heel vaak op andere game-sites.

Dr. Salvador
Ja, want de nieuwste games, of ze nou matig of goed zijn, krijgen toch bijna altijd 5,0*en enz, omdat ze er vaak alleen maar goed uitzien.

Dr. Salvador
Daarom ben ik ook zo blij dat Mortal Kombat terug naar zijn oude jaren gaat ( heb bijna geen oudere MK delen gespeeld, dus kan ik ze nu min of meer terug beleven), en die vertrouwde gameplay bevat, is eigenlijk een remake van MK 1+2+3, met vette graphichs, en gruwelijke gore, wat wil je nog meer!

Lol nummer 1?

Deel 1 was inderdaad beter omdat het toen nog helemaal nieuw was, het idee werd voor het eerst uitgevoerd. Deel 2 is leuker vind ik, maar heeft een minder goed verhaal.

Nummer 1?!
Wow, hoezo onverwacht

Waarom 2,5*

Vond je hem zo matig?. Haha nu kan ik eens vragen waarom jij een game zo laag beoordeeld

Morgen staat ie op ongeveer nummer 12

Dr. Salvador
Van Nr 1 naar 12 in 1 dag!

Dr. Salvador schreef:
Waarom 2,5*

De gameplay lag me niet. Gewoon je slaat iets dood, maakt nog iets dood en soms ziet het er leuk uit, maar meestal geeft het mij dat 'meh' gevoel. Het verhaal was wel episch enzo met al die goden, maar de game schreeuwde het gewoon een beetje te veel uit. Net als een Hollywood Blockbuster. Ik hou meer van bescheiden verhalen a la Silent Hill.

Dr. Salvador
Oke, ja ieders een eigen mening, ik hou daar ook van, maar in SH games moeten ze het net altijd weer onnodig iets ingewikkelder maken.

En zeg nou zelf: Tegen een gigantische Hydra op een stormachtig zee vechten. Deel 1

In een spookachtige tempel, een gigantische, en dikke Medusa verslaan. Deel 2

En op de rug van een Titaan, een watergod vermoorden is niet vet genoeg? Deel 3

avatar van LimeLou
Is wel vet. En deel 1 en 2 kenden ubervette momenten, maar ik kreeg nooit het gevoel alsof ik het zelf was die die vette dingen deed. Het was gewoon: Druk O, Druk X op de goede tijd etc etc.
En de manier hoe het verhaal wordt verteld in Silent Hill wordt gedaan op een ingewikkelde manier, ja. Maar dat vind ik juist zo vet omdat er dan meer ruimte is voor speculatie over de game, en je je eigen theorieën kan bedenken. Maarja, Silent Hill is nou ook niet echt bepaald een toegankelijke game

avatar van wiiplayer
Net weer uitgespeeld. Het eerste stuk (met Athena) is het beste samen met het eind waarin je tijdreist. Geweldig einde ook!

Misschien kan iemand ff m'n vraag bij GOW3 beantwoorden?

En weer nummer 1

Ja, morgen staat ie weer op nr. 12 ongeveer.. wat een lijst zeg.

Dr. Salvador
Ja, zo blijven we aan de gang!.

Haha, ja morgen staat de game inderdaad weer op 10 enz, en de dag erop weer op nr1

avatar van wiiplayer
Hoezo zou die morgen weer op 10 staan? Het gemiddelde is nog steeds het hoogst van alle games.

Omdat er dan weer zo'n knaapje langskomt die de game een 0,5* geeft ofzo.