God of War II (2007)
PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita
Action / Adventure
single player
Ontwikkeld door Sony
Uitgegeven door Sony
Na het verslaan van Ares is Kratos de nieuwe god van de oorlog geworden, maar de andere goden van de Olympus zijn niet heel blij met hem, omdat hij zijn goddelijke krachten gebruikt om heel Griekenland te veroveren met zijn Spartaanse leger. Daarom verraadt de oppergod Zeus hem en neemt al zijn goddelijke krachten af. Door dit verraad wil Kratos wraak nemen op Zeus, en hierbij wordt hij geholpen door de Titanen, oude reuzen die ook een vreselijke haat koesteren tegen Zeus. De Titanen vertellen dat Kratos op zoek moet gaan naar de Sisters of Faith, want alleen met hun hulp kan hij wraak nemen op Zeus.
- nummer 36 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=GjYbK_-w9pM
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Wat ik jammer vond aan God of War 1 was het gebrek aan afwisseling. Er was een beetje een vast patroon in de game. Vechten, puzzelen en verder. Deze keer is er al iets meer variatie in de vorm van een level waarbij je op de rug van Pegasus moet vliegen en het springen langs vallende pilaren. Niet alleen deze vorm van variatie vond ik een stuk leuker, maar ook de grote verscheidenheid aan wapens en relics. Vooral de relics waren goed voor een aantal, perfect in elkaar gezette puzzels.
Deze puzzels moest je uitvoeren in de meest uiteenlopende omgevingen. Ook hier was ik meer van onder de indruk dan in deel 1. De omgevingen zijn divers en ademen een geweldige sfeer uit. Puzzels waarbij je de tijd moet stilzetten waren over het algemeen de leukste en het meest uitdagend om uit te voeren.
Sommige mensen zijn zwaar onder de indruk van de graphics. Het kan misschien zijn dat ik al teveel let op de graphics van de next gen consoles, want ik vond de game er gewoon goed uitzien en niet meer dan dat.
Een opvallend verschil met de eerste game is hoeveel meer boss fights er moeten worden gevochten. Soms voelde deze boss fights een beetje aan als opvulling. Een voorbeeld is die enorme kraken boss, waar komt die nou opeens weer vandaan?
Zoals verwacht is de voice acting net zoals in deel 1 weer van de hoogste kwaliteit. Niks op aan te merken. Het verhaal over het geheel daar in tegen was wel iets minder. Kratos moet naar the sisters of faith... en dat was het eigenlijk wel. In deel 1 werd Kratos zijn achtergrond nog flink uitgediept tijdens zijn avontuur en dit was dus niet echt het geval in deel 2. De game is op zijn sterkst verhaal technisch aan het begin en tegen het einde aan. Een beetje jammer.
God of war 2 is wat mij betreft opnieuw een goed deel in de serie. Ik moet zeggen dat de game kwalitatief wat mij betreft gelijk staat aan deel 1. Het verhaal is iets minder goed lopend, maar de variatie in puzzels en gameplay zijn verbeterd.
4,0
je moet de kast precies aan de rand van de platform zetten...of check youtube..laat maar horen of het gelukt is.
Maar had je de game nooit eerder uitgespeeld, ik zag hem al wel vaker in je top10 staan.
Het eerste dat opvalt is dat de game een heel aardig begin heeft. Je start namelijk als, vanzelfsprekend, de god van de oorlog. En dat heeft als resultaat dat de legertjes geen schijn van kans hebben. Als een koning maait Kratos de arme Rhodos poppetjes neer met de vernietigende zwaarden van Athena, en zo voelt de speler zich ook: je kan alles en iedereen aan. Maar niet snel na Kratos het kanonnenvoer naar de onderwereld stuurt krijgt hij te maken met sterkere krachten, en op dat moment laat God of War II zien waar het in de rest van de game in uit zal blinken: enorme tussenbazen die met het nodige brute spektakel uitgeschakeld dienen te worden.
De game bezit enkele verbeteringen ten opzichte van het origineel, waarbij het dynamische leveldesign direct in het oog springt. Hoewel hier en daar wat oninteressant en nietszeggend, kan niet worden ontkent dat het ontwerp letterlijk naar een hoger niveau wordt getild. Hierdoor wordt de gameplay ook divers: er zijn enkele vliegmomenten en zelfs een langdurige val met de nodige actie. Het vechten weet af en toe ook te verrassen; in een sequentie verandert het beeld in een 2D fighting game achtige setting waarin je, slechts een silhouet, vecht tegen een onbekende tegenstander. Het zijn dit soort leuke toevoegingen die de game fris houden. Niet alleen qua combat, maar ook qua avontuur en platform. Zo bevat de sequentie Crossing of the Lowlands een spectaculaire hindernisbaan waarbij je via grappling hooks en omvallende pilaren en bruggen de overkant moet bereiken. Eye candy ten top.
Ook de tussenbazen zijn overtuigend en schitteren in diversiteit. De Colossus of Rhodes is de eerste enorme baas die je tegenkomt en houdt je zoet met zowel een uitwendige als inwendige strijd. Maar er zijn ook wat meer bescheidener baasjes, en die zijn ook memorabel. The Barbarian King is misschien wel de meest kleurrijke tegenstander; Perseus de meest eenvoudige, onzichtbaar of niet. De bazen laten je alle hoeken van de kamer zien: de moeilijkheidsgraad ligt wat hoger dan in de voorganger. Ik geef zelfs toe dat ik bij de sequentie Inner Sanctum Legions de moeilijkheidsgraad terug schroefde. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Bij een aantal eindbazen krijg je nieuwe wapens of magie, maar die hebben zelden echt indruk op me gemaakt. Qua wapens bleef ik vrijwel altijd bij mijn zwaarden; de barbarian hammer en de spear of destiny gebruikte ik vrijwel niet. Enkele magische aanvallen waren wel welkom. Atlas' Quake en Cronos' Rage waren bij tijden erg welkom. Zorgden ook voor enorme hoeveelheden hits achter elkaar.
Voor de rest doet God of War II waar zijn voorganger ook goed in was, maar liggen de productiewaarden wat hoger. De graphics zijn een graad hoger en absoluut PS3-waardig. Zelfs de tussenfilmpjes zien er prima uit, hoewel iets minder dan in-game. De puzzels zijn ook weer erg goed. In sommige situaties lijkt de hele opstelling nergens op te slaan, maar alles komt uiteindelijk netjes bij elkaar. Hier en daar toch Youtube gebruikt voor de oplossing, maar dat drukt voor mij de pret niet.
Dit alles wordt perfect gedoseerd op je afgevuurd. Qua verhaal valt er niet zoveel te vertellen, maar de game heeft absoluut zijn momenten. Daar komt nog bij dat ik nog nooit met zo'n kwaaie, lelijke modderfokker als Kratos heb gespeeld. Toen ik voor de gein de demo van Dante's Inferno ging spelen, bleek Dante toch ook maar een watje. Gezien mijn vier sterren voor het eerste deel en de vele verbeterpunten die God of War II biedt, komt er een halve beoordeling bij de vier sterren.
0,5 milannn (PlayStation 2)
geplaatst: vandaag 13:42 uur
Dat vind ik ook wel een beetje overdreven.
Misschien wel ja. Het is een goede game maar het is geen baanbrekende game. Dan eerder Half-Life 2 op 1 of Resident Evil 4. Metal Gear Solid 1 mag van mij ook wel op 1 staan. Een van die 3.
Maar de game is geen NR1 plek waard vind ik, dan zijn er toch wel nog betere games voor.
Deel 1 was inderdaad beter omdat het toen nog helemaal nieuw was, het idee werd voor het eerst uitgevoerd. Deel 2 is leuker vind ik, maar heeft een minder goed verhaal.
Vond je hem zo matig?. Haha nu kan ik eens vragen waarom jij een game zo laag beoordeeld
Waarom 2,5*
Vond je hem zo matig?. Haha nu kan ik eens vragen waarom jij een game zo laag beoordeeld
De gameplay lag me niet. Gewoon je slaat iets dood, maakt nog iets dood en soms ziet het er leuk uit, maar meestal geeft het mij dat 'meh' gevoel. Het verhaal was wel episch enzo met al die goden, maar de game schreeuwde het gewoon een beetje te veel uit. Net als een Hollywood Blockbuster. Ik hou meer van bescheiden verhalen a la Silent Hill.
En zeg nou zelf: Tegen een gigantische Hydra op een stormachtig zee vechten. Deel 1
In een spookachtige tempel, een gigantische, en dikke Medusa verslaan. Deel 2
En op de rug van een Titaan, een watergod vermoorden is niet vet genoeg? Deel 3
En de manier hoe het verhaal wordt verteld in Silent Hill wordt gedaan op een ingewikkelde manier, ja. Maar dat vind ik juist zo vet omdat er dan meer ruimte is voor speculatie over de game, en je je eigen theorieën kan bedenken. Maarja, Silent Hill is nou ook niet echt bepaald een toegankelijke game
Misschien kan iemand ff m'n vraag bij GOW3 beantwoorden?
Haha, ja morgen staat de game inderdaad weer op 10 enz, en de dag erop weer op nr1