Gardenscapes (2009)

Nintendo 3DS / Nintendo DS / PC / Android / Apple iOS
Puzzle

Ontwikkeld door Playrix
Uitgegeven door Playrix, Easy en Denda

Doorzoek de kamers van een prachtig landhuis naar verstopte voorwerpen en richt de eens zo mooie tuin opnieuw in. Kies uit vele accessoires voor je tuin om deze in te richten naar je eigen smaak. Maak deel uit van de gemeenschap in de stad en meng jezelf in de competitie om de Mooiste Tuin.

avatar van JonnieBrasco
Best een verslavend spelletje (voor de hele familie) met gameplay-elementen die ik ken van Boulder Dash en (vooral) elementen van Bejeweled, overgoten door een ontspannen tuinsfeertje en opvallend fijne ingame muziek. Tussen het gepuzzel door maak je via allerlei activiteiten je tuinen mooier, maar om nou van het genre 'simulation' te spreken zoals sommige andere gamewebsites doen... dat gaat veel te ver want dat onderdeel van het spel is niet meer een verhaallijn volgen met inrichtingskeuzes die er amper toe doen. Na een tijdje is dit deel van het spel niet zo boeiend meer en zou het beter zijn geweest als je het helemaal kon skippen.

Er zijn iets van 5000 puzzel-levels en er komen dagelijks levels bij. We spelen dit nu al een week en zijn nog maar bij level 80 en de levels worden steeds beter. Bij de moeilijke levels die er soms tussen zitten is het vooral handig om boosters zoals regenboogknallers en andere explosieven achter de hand te hebben, zodat geluk een iets minder grote rol speelt. Natuurlijk probeert deze gratis game je op allerlei manieren geld te ontfutselen door virtueel geld (en daarmee levens) of boosters te kopen, maar tegen de tijd dat je levens op zijn (en je moet wachten tot er elk half uur weer een leven bij komt) is het ook wel weer genoeg geweest.

Zorgen voor een zo groot mogelijke impact (= zoveel mogelijk explosieven tegelijk laten afgaan) en drie stappen vooruit denken worden beide beloond. Prima game, met 100000000+ store-downloads en een prima review-gemiddelde zou je ook niet anders verwachten.

avatar van JonnieBrasco
Hmm, mijn review hierboven gaat eigenlijk over "Gardenscapes: New Acres" uitgegeven in 2016 voor iOS, Android en pc.