Call of Duty: Black Ops II (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Treyarch
Uitgegeven door Activision

Het verhaal speelt zich af in het jaar 2025 en volgt David Mason, de zoon van Alex Mason uit Black Ops. China en de Verenigde Staten zijn in oorlog nadat China de export van enkele zeldzame grondstoffen heeft opgeschort. Bepalend in deze 'cyberwarfare' zijn robots, onbemande voertuigen en andere moderne technologie. Maar is deze technologie wel zo betrouwbaar? Het bange vermoeden gaat dat deze technologische hoogstandjes net zo makkelijk gebruikt kunnen worden tegen de mensen die het zou moeten beschermen.

Mochten mensen dit spel voor de pc hebben.
Mijn naam is Bam Houdoe.
En dan kan je me toevoegen

ik heb een vraag over de DLC
wat zijn nu de beste en leukste maps om te downloaden?
bvd

avatar van Wlkownz
Game om van te huilen. Van treurigheid heb ik hem des tijds verkocht!

avatar van Mitchel
Vermakelijke CoD, hoewel de zombie mode erg tegenviel.

4 sterren!

Goed nieuws.
Nu backwards compatable voor xbox one

Slecht ??????.
Nergens meer te krijgen.
Iemand een exemplaar over voor een normale prijs en niet voor 150 euro (marktplaats toen ik informeerde)

Het barst van de goedkope exemplaren op Marktplaats

Of in om het even welke Gamemania of 2dehandse website ?

avatar van Aazhyd
Wordt dit nog veel online gespeeld (PC)?

avatar van Aazhyd
Ook in de opruiming gekocht. Waar BO3 een daverende teleurstelling was, heeft deze zo ongeveer alles wat je van een CoD mag verwachten. Geen verrassingen, maar gewoon een goed spel zonder futuristische flauwekul.

Ik heb me nu vooral bezig gehouden met multiplayer (en bots mode, goed om te oefenen). Maar de single player wordt ook geroemd, dus die ga ik zeker proberen. Dat gescripte gedoe schijnt hier reuze mee te vallen, je kunt ook zelf keuzes maken. Ben benieuwd.

En om mijn eigen vraag te beantwoorden: ja, het wordt nog genoeg online gespeeld. Maar wel alleen de populairste game modes. Maar dat is altijd zo, na een tijdje.

avatar van Duke Nukem
Ik val waarschijnlijk in herhaling met deze review maar opnieuw dus dat gescripte gedoe, zoals Aahyd al opmerkte. Het valt hier wel mee zegt hij, ik vind van niet het stoort me echt! Ik rijd bijvoorbeeld met mijn paard een tank tegemoet, draai hard naar links en rechts maar het paard stevent recht op de tank af. Ik dacht: is mijn controller kapot? Maar dan snap ik het, een cut scene start waarbij m'n paard valt en ik er vanonder moet klimmen om nipt te vermijden dat de tank over me heen rijdt. Allemaal volgens het script dus!

De campaign vind ik anders nog wel goed: leuke settings, redelijke graphics, stoere mannentaal, veel schieten. Maar het zijn die talloze cut scenes die me uit de flow halen. Je loop gewoon van checkpoint naar checkpoint, en van cut scene naar cut scene. Waarom laten ze mij niet zelf bepalen hoe ik een missie wil aanpakken of waarheen ik loop? En waarom kan je die stomme filmpjes tussendoor niet overslaan? En dan heb je nog die robots en besturing vanop afstand. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil een shooter spelen, gewoon lekker schieten met geweren en granaten gooien.

De multiplayer dan maar, nooit mijn favoriete gedeelte van COD geweest want de lobbies zitten altijd vol met campers en schreeuwende tieners die je voor noob uitmaken. Er zijn amper nog spelers te vinden, dus heb ik deze maar geskipt. Local multiplayer met een maatje bij je thuis kan wel nog. Je hebt de keuze uit 14 maps, waaronder het luxueuze yacht dat een speler voor GTA online heeft nagemaakt. Je kunt friendly en enemy bots instellen en kiezen uit 5 custom classes voor je wapen layout.

Tenslotte is er nog mogelijks het beste onderdeel van COD:BO2, namelijk de zombie maps. Je kunt ze local spelen of online. Gelukkig zijn er nog spelers te vinden voor een potje zombies killen. De maps zijn erg sfeervol en de zombies zijn best wel creepy. Dit (en de local multiplayer) is voor mij de enige reden om nog terug te gaan naar dit spel. Voor de zombie maps en de local multiplayer geef ik dan ook 4*, voor de rest van het spel kan ik niet meer dan 1* geven.