Call of Duty: Black Ops II (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Treyarch
Uitgegeven door Activision

Het verhaal speelt zich af in het jaar 2025 en volgt David Mason, de zoon van Alex Mason uit Black Ops. China en de Verenigde Staten zijn in oorlog nadat China de export van enkele zeldzame grondstoffen heeft opgeschort. Bepalend in deze 'cyberwarfare' zijn robots, onbemande voertuigen en andere moderne technologie. Maar is deze technologie wel zo betrouwbaar? Het bange vermoeden gaat dat deze technologische hoogstandjes net zo makkelijk gebruikt kunnen worden tegen de mensen die het zou moeten beschermen.

Ik blijf hem minder worden met de keer dat ik speel. Het nieuwe wapen systeem is leuk. Vooral omdat het spelen met alleen een pistool voordelen heeft tozv een "groter" wapen. Er blijven echter te veel "foutjes" die voor mij het plezier wrg halen.

avatar van Toni G
De multiplayer in dit spel is extreem frustrerend! Telkens als je iemand killt in TDM ga je ook weer direkt dood door iemand achter je of zo... en dan heb ik nog niks gezegd over de campers en snipers! zo kom je op het laatste aan scores van 10-10, 13-12, 10-12...

De singleplayer en de zombie mode waren voor mij dan wel weer goed, maar omdat de nadruk toch op de multiplayer ligt in een COD game krijgt bo2 van mij maar een 2.5*

0,5
Oh dat doe ik zo vaak wanneer ik Mw2 speel, dan ga ik achter een teamgenoot lopen..ik gebruik hem zeg maar als lokaas..geloof me volgens mij komt het heel vaak voor hoor

Spawn Kills? Volgens mij is het TreyArch vreemd want met vlagen word je een keer of 4 a 5 gekillt in amper 10 seconde (hardcore kill confirmed). Na vanavond eindelijk eens een paar fatsoendelijke potjes gespeeld te hebben liep het toch weer uit op een frustratie. Ik snap ook totaal noet waar alle lLag vandaan komt? Met vlagen zie ik niemand en ben in een keer dood?

Black Ops 2 is een teleurstelling en ondanks een paar posotoeve veranderingen minder als de originele Black Ops en zelfs MW3. Matig, ik heb het denk ik gehad met Call of Duty. 2.0 blijft staam al zit het voor mij dicht tegen een 1.5 aan.

Toni G schreef:

BO2 is niet anders dan één groot Arcade feest. Vooral in de MP. Alleen al die knife kills; ik zie iemand op 5 meter afstand aan komen rennen ik schiet echt gericht op zijn kop en nog wordt je neer gehaald. Daarna even in de killcam kijken waar ik het nou gefaald hebt en dan leg je echt helemaal in een deuk er klopt niets van. Ik wordt ook al weer gestoord van de vele clusterbommen die soms de gehele tijd lijken te vallen (CHEAT?) en je geen moment normaal kan bewegen binnen een map. In combat training heb ik hier bijna geen last van en lijkt soms alleen nog de enige manier om wat punten te vergaren al krijg je dan niet alle punten maar dat is nog altijd beter dan helemaal niets.

0,5
Ik moet om de 7 uur van kanaal switchen voor Wi Fi, alle kanalen zitten vol !! Iemand verstand ??

0,5
Heb t nu een tijdje en ben lvl 48. Wat een kutgame is dit zeg op multiplayergebied. Ongelooflijk.

De laatste CoD die ik ga kopen of ze moeten de snipers en shotguns eruit halen en de quickrun knifers... Dit spel vraagt helemaal niets van je shooterskills. Het enige wat ik nog speel is hardcore omdat je dan geen last heb van de shotguns...

De levels zijn klein, op zich niet erg en goed voor de snelle actie, ware het niet dat de shotguns hier veeeeeel te sterk zijn. Evenals submachine guns, maar dat is nog niet zo frustrerend als de oneshots met een sniper of shotgun of de knifer die je knifed van 10 meter afstand.

Als je hier tegenkan en het niet boeit als je 10x achter elkaar wordt neergeknald door 1 iemand met een shotgun, koop hem en dan geef je waarschijnlijk meer dan de 0.5 sterren die ik gaf.

En dan het grafische: slecht. Hier zit ook geen enige vooruitgang in. Ik draai met mijn hd6970 alles op max. terwijl dit spel uit 2012 komt.... BF3 heeft tenminste wel ook grafisch zijn spel onder de schop genomen.

koning-phong schreef:
Nooit op Wifi spelen of je kanaal op auto zetten...

bertolius schreef:

laatste CoD die ik heb gekocht.
Wat ik al zei "een groot arcade feest.."

avatar van SweetPoontang
IK WIL NUKETOWN TERUG !!!!

bertolius schreef:

laatste CoD die ik heb gekocht.

Alles wat jij zei vinden 13 jarigen wel leuk, zelfs mijn moeder kan CoD spelen Maar ben het 100 procent met je eens hoor.. Liever Battlefield 3 dan dit spel, sterker nog Battlefield 1943 owned dit zelfs

Wat een blammage zeg, balans is echt ver te zoeken in de mp. zoals al eerder hier gemeld zijn de maps te klein waardoor je nergens langer dan 2 seconden kan blijven staan voordat je van achteren wordt neergeknald. strategieen zijn dus absoluut niet mogelijk. Bovendien valt me op dat je verbinding ook een rol speelt, soms ben ik binnen een milliseconde neergeknald door iemand die net de hoek om komt. Zie ik in de killcam dat hij alle tijd had om mij neer te knallen, waaruit dus blijkt dat ik vertraging had op dat moment, dit viel me al op in vorige cod`s maar is nu wederom bevestigd, daarom gaat het ene potje altijd beter dan het andere, je weet zeker dat je sneller bent maar toch ga je als eerste neer, kan echt niet! Ik hoop dat ze deze punten wel gaan aanpakken want tot nu toe is het niks meer dan een brok frustratie, voorlopig speel ik hem niet meer in ieder geval. Zonde want black ops 1 was erg goed!

Vind de maps ook wel iets te klein. Dat je constant wordt neergeknald vind ik meer iets wat aan jezelf ligt. Weet niet of je ooit hebt gepaintbalt maar daar lijkt dit spel gewoon op. BF duurt mij allemaal iets te lang met dat geloop en wachten.

0,5
Speel dan Mw2 of Mw3, maar bij BF3 word tje ook vaak getest op je geduldheid he.. men gaat vaak ervanuit dat je in CQ meteen een tank pakt ofzo..en schrikken zich kapot wanneer je ze knifed xD

AFCA-030
koning-phong schreef:
Bij BF3 word tje ook vaak getest op je geduldheid he
Geduldheid is geen bestaand woord. Je wordt gewoon getest op je geduld.

Als je BF3 zo'n fantastisch spel vindt, (wat ik trouwens ook wel eens van anderen hoor, dus daar is niets mis mee) waarom richt je je dan niet voornamelijk daar op? Als ik een spel regelrechte randbagger vind, dan meldt ik dat, zet ik erbij wat ik er kut aan vind en ga ik verder met dingen die ik wel leuk vind. Nu ben je constant iedereen die Black Ops wel leuk vind aan het weg zetten als dertienjarigen of een stel debielen. Sta er dan ook niet raar van te kijken dat je constant commentaar krijgt van alle kanten.

0,5
Lees eens aub goed het bericht van Rujar en dan mijn bericht, dan weet je vast ook wel waarom ik weer BF3 mention, kap met trollen aub.

AFCA-030
Misschien moet je eens opzoeken wat trollen betekent, maar als er één trol hier op de site zit ben jij het. Mijn reactie heeft echt totaal niets met trollen te maken. Daarbij doelde ik niet zozeer op je bericht op Rujar, maar zoals je al uit mijn bericht kon opmerken, over jouw berichten bij COD over het algemeen. Ik irriteer mij over het algemeen rot aan jouw manier van communiceren hier op de site en op een zeer rustige site als dit spring je er gewoon op een zeer vervelende manier uit. Als jij mijn reactie daarop trollen wilt noemen, be my guest, maar ik denk dat je daar dan redelijk alleen in staat.

avatar van Thorak
AFCA-030 schreef:

Mijn reactie heeft echt totaal niets met trollen te maken.

Het zou fijn zijn als je je Battlefield geblaat in het Battlefield topic gaat voortzetten. De enige overeenkomst is dat het beide first-person-shooters zijn, verder is het een spel met een héle andere insteek. Vind je Battlefield leuker? Prima! Maar ga dat dan in het desbetreffende topic ophemelen en niet hier!

0,5
Gaan jullie maar een Ik haat de koning-Topic opzetten, Ik ben jullie gezeur meer dan zat !

Misschien moet je eens nadenken waarom mensen deze opmerkingen plaatsen. Neem wat thee en lees je berichten eens door en probeer dan is in de schoenen te staan van de andere gebruikers.

Is deze cod nog wat? Ben bij MW3 echt afgehaakt, wat een crap was dat zeg.

Het is heel simpel wanneer je je niet vermaakt hebt met de voorgaande delen dan gaat dit hem ook niet worden. Ik vermaak er prima mee, het enige nadeel is dat je wel beperkt bent in het aantal maps die er zijn. Hoewel ze dit jaar wel iets te compact zijn, moet ik zeggen dat de maps wel erg goed in elkaar zitten. Probleem is dat ze het iets groter hadden moet maken, gewoon iets mee ruimte nu heb je echt teveel last van een overpowerde de shotguns (en ook hier weer die vervelende sniperrifles)

avatar van Toni G
Hoe meer je hem speelt hoe slechter hij wordt... er komt iemand om de hoek BAM! Je hebt nog niet eens de tijd om te mikken en dan kijk je killcam en zie je dat hij alle tijd had om te schieten... enorm fake.

Deze cod is echt een grote flop, als je enkel multiplayer speelt is dit een zware afrader!

Rujar schreef:

Heb me anders toch best vermaakt met de vorige delen...

Toni G schreef:

Ik weet niet of dit lag is trouwens. Je moet hoekjes waar je direct om heen steekt vaak ook vermijden. tenzij je met een shotgun rondloopt. Dit ding is echt overpowerd. De game helpt wanneer je snel kan bewegen, nauwe stukjes rond loopt en een shotgun hebt..

Rujar schreef:

Het zijn geen lags, heb gelezen dat het opgemerkt is bij meer spelers. Ik heb ook het gevoel dat de maps gewoon te klein zijn. Ze respawnen soms gewoon achter je, je wordt te veel vanachter gepakt.

Andere vervelende punten zijn : snipers, knifers, campers, bouncing betty,...
Ik speel de laatste tijd alleen maar de zombie mode in deze game. BO2 heeft op gebied van multiplayer gewoon te veel minpunten die tot te veel frustratie leiden.

Maarja, dat is mijn mening.

Knifers echt nog 0,0 last van gehad trouwens.

Bouncing betty ook geen last meer van gebruik altijd de perk waarbij alles rood op licht en dat icm dat hack instrument. Gewelidg als diegene die hem neerlegt er zelf aan dood gaat.

Je speelt zeker TDM en FFA? TDM heb ik echt een hekel aan.

Rujar schreef:
Knifers echt nog 0,0 last van gehad trouwens.

Je speelt zeker TDM en FFA? TDM heb ik echt een hekel aan.

TDM, Domination, Demollition. FFA heb ik nog niet geprobeerd.

Toni G schreef:

lol, je zegt nu precies hetzelfde als wat ik eerder berichtte. ben blij dat het niet alleen mij opvalt. er klopt iets niet in de multiplayer waardoor het lijkt alsof het niet eerlijk is, taktiek en skills zijn overbodig en het spawnsysteem is al helemaal verneukt, je kan nog geen seconde ergens blijven staan of je wordt in je rug geschoten. ik ben er maar even mee gestopt, wel jammer want de single player vind ik al helemaal geen ruk aan en daarbij was ik al na 2 levels afgehaakt. hopen dat een paar updates en mappacks dit spel nog kan redden. Gelukkig heb ik halo 4 nog met een stuk vettere multiplayer mode!

avatar van Toni G
oh niet gelezen, maar ben het daar dus volledig mee eens. Black Ops 2 voelt heel anders aan dan andere COD games.