Pro Evolution Soccer 2013 (2012)

Alternatieve titel: PES 2013

Nintendo 3DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

PES 2013 introduceert een aantal aanpassingen ten opzichte van zijn voorganger. PES FullControl geeft je totale controle over de bal, zowel over het dribbelen als over het schieten en passen. Zo zijn je schoten op het doel voor het eerst volledig handmatig. Ook nieuw is 'dynamic first touch', waarbij spelers meer controle krijgen over de manier waarop zij de bal aannemen. Door middel van een simpele handeling kunnen spelers de bal onder controle krijgen en in dezelfde beweging een verdediger uitspelen. Ook de AI van je teamgenoten en tegenstander is verbeterd.

Als je per se met een sw wilt spelen: Ik zou de sw net voor je cv laten spelen en dan bij tactiek aangeven dat de sw de spits moet dekken. Mocht de spits hem toch passeren dan staat je cv er altijd nog achter..

Ronaldo is ook niet te stoppen, in het spel zoal in het echt zwerft hij over het hele veld rond, man op man heeft haast geen zin nee.. misschien moet je de SW gebruiken plus een mandekking ofzo en zo compact mogelijk spelen etc etc. en wat ook handig is op je radar letten.. klinkt niet veelbelovend maja meer weet ik ook niet lol

Confusie schreef:
Die VdW is toch maar een bitch.

Wie geeft er nou zulke interviews.

Lekker relevant weer he, weer eens iemand die jij een bitch vind, en ditmaal een echte persoon namelijk Van Der Wiel..Feyenoord supporter ofzo?

Hebben jullie de nieuwe update al geinstalleerd? Ligt het aan mij of zijn de transfers nog steeds niet in orde? (van persie bij arsenal, afellay bij barca etc).

"Our new DLC for PES 2013 will not only contain the greatly anticipated roster updates, which will include all summer transfers, but also add a host of new online game modes."

Ik zou het niet weten , ik had Van Persie al naar Manchester Utd ge transfert sinds de dag PES 2013 uitkwam en Afellay naar Schalke, zoiezo deed ik dat even snel had geen zin om te wachten op de updates..ik merk wel dat door de updates Babel en Sana zijn te vinden als je op zoek optie kiest tijdens transfers en die twee dus bij Ajax geplaatst en Viktor Fischer overigens ook.

0,5
Nee geen fifa meer voor mij, dus ik denk laat ik eens pes weer kopen......... Wat een klote game! Pes en fifa zijn bijna elk jaar het zelfde. Ik kocht ze eerst elk jaar, maar vorig jaar had ik fifa 12 gekocht die viel me wat tegen, dus ik dacht dit jaar dan maar pes en als ik deze vergelijk met pes 11 dan vind IK pes 11 beter.

DUS NOOIT MEEEEEEER EEN VOETBAL GAME VOOR MIJ!!!

avatar van Leidenaar187
@ Stippie,sterke mening met goede onderbouwde argumenten

Waarom laat je ons niet weten wat jij zoekt in een goede voetbalgame dan??

koning-phong schreef:
Waarom laat je ons niet weten wat jij zoekt in een goede voetbalgame dan??

Grotere maps en killstreaks!

avatar van gamesz
Om de laatste transfer update goed te krijgen moet je naar bewerken gaan en dan bij transfers of teams kan je driehoek drukken om alle transfers te resetten, als je dat doet kloppen de laatste transfers wel. Ik had zelf ook een en ander al aangepast en zag dat er niets veranderd was na de laatste update, na het resetten klopte het wel, babel bestaat nu weer, sana bij ajax, enz..

gamesz schreef:

Thanks!

Btw schieten jullie ook heel vaak op de paal? En komt de doelman nou amper zijn doel uit??

avatar van gamesz
Weinig problemen met de keeper, behalve die van de tegenpartij wil nog wel eens rare eigen doelpunten maken De paal en lat raak je idd vaker dan je in het echt ziet maar vind t niet zo storend, wordt meer gek van dat opslaan heel de tijd op de ps3 in master league (autosave).

gamesz schreef:

Je hoef het niet perse te resetten hoor, je kan naar Geen Werkgever gaan daar staan Fischer, Babel en Sana gewoon.. je moet ze alleen bij Ajax zetten, wat ook vreemd is. sinds de update zie ik twee Hummels

Misschien komt het wel door de patch die ik heb geinstalleerd

koning-phong schreef:

Er zijn wel meer spelers dan Fischer, Babel en Sana. Door te resetten staat alles goed en zijn er ook veel meer spelers bij.

avatar van Re51DeNt_Ev1L
0,5
Slechtste PES sinds lang... op top player geraak je niemand meer voorbij door te dribbelen. Pass pass pass das al en zo kun je je wedstrijde winne. Zo saai!!! Laatste jaar dat ik hem koop. De tijden van de 5 en 6 zijn voor altijd weg

avatar van mar88vdv
Inderdaad erg matig. Al enkele jaren geen enkele boeiende wijzigng meer geweest in PES. En wanneer er dan 'vernieuwingen' zijn, voegen ze niks toe of bederven ze het spelplezier.

De Master League: Elk seizoen start ik dramatisch (verlies ik van zwakke tegenstanders) en verderop in het seizoen speelt mijn team pas zoals het zou moeten spelen (kijkend naar de kwaliteiten van mijn spelers) en wordt ik soms nog wel eens kampioen. Eerste dacht ik dat het aan mezelf lag, maar na iets te veel ballen van mij op de paal en lat en na iets te veel 1 kans --> 1 goal van de tegenstander lijkt er gewoon sprake te zijn van een catch-up systeem zoals je dat bij sommige andere sport- en racegames ziet. Oftewel, het maakt niet uit hoe goed je speelt, als de computer wil dat je punten verspeeld, doe je dat ook. Zeer frustrerend.

Het is jammer, want in de basis is de gameplay gewoon prima in orde. En wanneer het catch-up systeem even geen rol lijkt te spelen speelt de game gewoon lekker. Maar het blijft vreemd om als Nederlandse topclub steeds 'toevallig' te verliezen tegen degradatiekandidaten terwijl ondertussen gewoon eenvoudig in de CL van europese topclubs kan winnen. De rating van je spelers speelt dus niet altijd een rol en het realisme is soms helemaal weg.

Maar sowieso de Master League, toch wel de kern van de PES-reeks, smeekt om een update. Het transfersysteem lijkt nergens op, spelerratings ontwikkelen zich onrealistisch en onlogisch. Aandacht voor het aantrekken van staff of trainen hoeft amper meer.

Ik speel PES (PC) al jaren m.b.v. patches waardoor ik de beste graphics heb en complete competities, maar zelfs dat kan voor mij PES 2013 dit jaar niet redden. Zoals ik al zei: erg matig.