Crysis 3 (2013)

Alternatieve titel: Crysis 3 Remastered

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Crytek
Uitgegeven door Electronic Arts

In het jaar 2047 wordt New York overkoepeld door een grote dome, gecreeërd door de corrupte Cell Corporation. De stad is getransformeerd tot een biodiversch regenwoud met exotische planten, overhangende bomen, moerassen en rivieren. In de dome worden zeven gebieden van elkaar onderscheiden; welke de 'Zeven Wonderen' genoemd worden. Jij neemt opnieuw de rol aan van Prophet. Het is aan jou om de waarheid achter de motieven van Cell Corporation boven water te krijgen.

avatar van GamefreakRob
Naar deze game kijk ik al helemaal uit!
Ben momenteel bezig met Batman: Arkham City, wegens ik persee moest gamen, dus koos ik wegens goeie reacties die game uit.

Anders zou ik een jaar niks doen om op deze game te wachten.

Ik hoop maar dat het toch niet hetzelfde blijft als bij Crysis 2, al gaat dit deel over een jungle in New York, toch hoop ik op een heleboel veranderingen!

AvMerode
Helemaal zin in Crysis 3 en daarnaast komt Crytek ook nog eens met een gratis pc online mp shooter genaamd Warface.

Ziet er goed uit

avatar van andnino
Kan niet wachten, begin toch wel fan te worden van deze serie!

avatar van ilovePS3
ik ken in het echt veel mensen die verschrikelijk naar deze game uitkijken inclusief mij natuurlijk

avatar van J0rea
Ik heb de open beta van deze game nu aardig wat gespeeld maar dat ziet er echt goed uit, jammer dat ik de game net niet aankan op very high graphics maar op high ziet het er alsnog erg mooi uit.

Natuurlijk zijn graphics niet het belangrijkst, de gameplay is (voor mij in ieder geval) veel belangrijker maar dat zit ook wel goed de twee gamemodes die ik heb kunnen spelen vind ik beide erg leuk vooral 'Hunter' is geweldig!

4* voor de beta kijk uit naar de volledige game!!!

avatar van Banjo
Ja maar nog wel even kijken of die Turok sfeer boeiend genoeg is

Crytek: 'Crysis 3 gaat PC's laten smelten' | PC games - gamer.nl

We gaan ze een game geven die ze niet meer kunnen draaien.
Wat hebben we daaraan?

Pastichio Rocker
GTA 4, Crysis 1 en Far Cry waren voor veel mensen met een pc ook te hoog gegrepen wat betreft het vloeiend spelen op een hoge grafische stand, dus niet zo vreemd.

avatar van justin8286
Heb erg naar deze game uitgekeken maar ik kan hem ook niet draaien op m'n pc Heb zelf nog XP erop en dat kan al niet eens. In de wacht dus maar.. jammer!

justin8286 schreef:

Klopt, Windows XP word niet ondersteund en dus moet je wel Vista (service pack 2), Windows 7 of Windows 8 hebben!
Denk dat mijn HP quad core i7, 8GB Ram, 3,4Ghz pc met Ati 6850 hem nog wel makkelijk kan hebben.
Al is het wel even zien of de Ati 6850 hem kan draaien op 1920x1080 met medium of high settings.
Anders resolutie lager of alleen Anti-aliasing en Anisotropic filtering uitzetten met 1920x1080 resolutie.
Anti-aliasing en Anisotropic filtering vragen veel van de videokaart.
Ja V-sync ook, maar die kan vaak wel aanstaan als Anti-aliasing en Anisotropic filtering uitstaan.

Vsync heb ik eigenlijk nooit nodig. Staat bij mij altijd uit en ik heb nooit last van "tearing"

Wow echt wow!

avatar van justin8286
Wat dat betreft is m'n pc al aardig verouderd. Volgens mij van 2008. 3ghz, Duo Core, nvidea gts 250, 4gb ram, windows xp.

Maarja met upgraden ben je zomaar 1000 euries kwijt/laat staan een compleet nieuwe, maar dan heb je wel wat. Spellen als deze wil je gewoon niet op de laagste settings spelen.

@FunnyDude Vet spel dus zeker, zoals verwacht!

FunnyDude1702 schreef:
Wow echt wow!

vertel eens die multiplayer online is die geweldig?

Ik heb hem net besteld bij Nedgame ik hoop dat ik hem morgen al heb....
met deel 2 heb ik me ook al zo vermaakt!

Pastichio Rocker
Zag 'm vandaag bij de Media Markt staan. Je hebt DirectX 11 nodig om deze game uberhaupt te kunnen spelen. Het is dus aan te raden om eerst je grafische kaart te checken of deze DirectX 11 ondersteunt alvorens tot aanschaf over te gaan.

justin8286 schreef:

Zelfs op de laagste grafische stand gaat je pc dat niet redden, en je kaart ondersteunt geen DX11.

Vind hem tot nu toe zeker goed hoop alleen dat ik niet alleen maar mensen moet neer knallen. Maar dat er ook nog een groot gedeelte komt met aliens.. Verder zeker een top spel maar ik oordeel pas echt als ik hem uitgespeeld heb..

banjo schreef:

vertel eens die multiplayer online is die geweldig?

Ik heb hem net besteld bij Nedgame ik hoop dat ik hem morgen al heb....
met deel 2 heb ik me ook al zo vermaakt!

Multiplayer is echt awesome, je raakt verslaafd

AvMerode
Echt een zware game voor de pc! de pc word gewoon warm en pc maakte een hoop lawaai dankzij de game.
Graphics natuurlijk iets naar beneden gehaald (tweaken) en ziet er verder nog wel mooi uit op medium in 1920x1080 resolutie.
Vind de game-play eerlijk gezegd wel wat langdradig.
Typisch een geval van mooie graphics en matige game-play.
Deze komt lang niet in de buurt bij deel 1 en 2.
Multi-player weet ik niet, want speel namelijk nooit meer online MP.
Ben meer de man van verhaallijn en de online mp van deel 2 kon me ook maar voor de eerste twee uur boeien. Veel te eentonig en hou tegenwoordig niet meer van dat snelle gedoe.

Crysis 3 is een typisch geval van snel uitspelen en nooit meer.
Vermaakte me veel meer met Dead Space 3.

avatar van Banjo
Ik speel hem op super-soldier.. en dan komt het Rambo gevoel echt naar boven..
het is weer ouderwets genieten met Crysis ...

Ik vind deze game vies tegenvallen. Ben nu bij chapter 5 (bijna bij het einde) en heb eigenlijk geen zin meer om verder te spelen.

Deel 1 en 2 vond ik echt veel beter. Ondanks de korte speelduur had ik er veel van verwacht van Crysis 3.

Enige pluspunten zijn Psycho, de boog en de multiplayer (die verrassend goed is).

Minpunten:
Verhaal is boring, campaign is erg kort, het is linear, ai is matig, en de graphics op de consoles vind ik best tegenvallen.

Omgevingen vallen ook tegen. Het jungle achtige New York is niet zo indrukwekkend als ik dacht.

Dikke tegenvaller inderdaad. Gewoon saai en te makkelijk (en ik was begonnen op de één na hoogste stand..)

avatar van raymondomoes16
Maar wachten tot die in de aanbieding komt dan toch maar halen
Deel 2 was naar mijn mening wel gaaf (keer iets anders )

Vandaar dat ik ook deel 3 ga halen

Ben benieuwd !!!

avatar van ilovePS3
kzou het zeker doen maar dit is toch echt puur voor de multiplayer

de singleplayer is een stuk korter dan het 2 de deel

ik zit deze al een week of 2 te spelen maar had er meer van verwacht. velen vermaken zich meer met dead space 3, ik ook. de single player is veel te kort en word (naar mijn mening) na 3 missies toch wat langdradig de 6 en de 7 de missie zijn dan wel weer leuk dan heb ik pas echt weer het crysis gevoel. de multiplayer is sterk en heeft vele van mijn kostbare uren in beslag nemen

zeker een leuke game maar niet helemaal wat ik verwacht had een 3,5* voor die 2 laatste missies en de sterke multiplayer

avatar van ilovePS3
kheb gisteren crysis 3 voor de 2 de maal uitgespeeld op veteran. en ik vond de 2 de maal dat ik de campaign speelde leuker dan de eerste keer puur voor dat rambo gevoel dat meer naar boven komt als je het op een hoger niveau uitspeelt.

crysis 4 zal er zeker wel komen want het einde is nogal open, maar ik hoop dan dat 4 het laatste deel zal zijn anders gaat deeltje 5 echte uitmelking worden. twas zeker een leuke game maar niet een game die me zal bijblijven. als deeltje 4 er komt koop ik hem maar echt zit ik er niet op te wachten

avatar van andnino
Ik vond het weer een leuke Crysis. Ik baseer mijn mening vooral op de singleplayer, ben niet zo van de multiplayer.

Fantastisch, neuh, maar het spel heeft toch zeker een aantal pluspunten:
+ Een interessant verhaal, met best een goede moraal (als je door alle Hollywood-clichés heenkijkt). Had ook prima een goede SF-film van gemaakt kunnen worden.
+ De "hunter" gameplay is zo ongeveer geperfectioneerd. Het leuke van de vorige Cryses vond ik altijd het neerjagen van tegenstanders op de meest creatieve manieren. Hoewel ik het nog steeds jammer vind dat je niet meer kampementen hebt zoals in deel 1, kun je wel je lol op met het headshots geven van Cell.
+ Deels ligt dat aan de introductie van de boog, echt een geweldig wapen. Op normal moeilijkheidsgraad gebruikte ik hem minder, maar nu ik hem op de hoogste stand speel gebruik ik hem constant. Het geeft een gevoel van voldoening om (zonder crosshair, op de hoogste stand) een serie van vijanden aan de grond te nagelen met pijlen, in de toekomst nota bene.
+ Oh ja, en grafisch ziet het er wel echt fantastisch uit. Ik vond het toen ik het voor de eerste keer speelde al fantastisch, en toen bleek dat 2/3e van de settings met de auto-adjust op laag stond. Het kan dus allemaal nog drie keer scherper, beter, mooier... Mijn pc kan het niet aan, maar toch fijn dat het kan.

Wat minpunten dan:
- De aliens zijn een interessant concept, maar geen leuke vijanden om tegen te vechten. In 1 niet, in 2 niet en hier nog steeds niet. Nouja, in de laatste missie waar je ze met gevak omver loopt, daar wel.
- Het idee van de Liberty Dome had naar mijn idee nog wel iets meer kunnen worden uitgewerkt in het spel. Ik had er graag iets meer van willen zien in de staat waarin je binnenkomt, dus niet een stad waar overal aliens tussen de gebouwen door vliegen.
- Onder andere dat geeft mij het gevoel dat het spel een klein beetje aan de korte kant is. Heb er toch even over gedaan, maar zeker niet écht lang.
- Ik wil aan het einde toch wel graag zien wat er nou met de rest van de wereld gebeurd is. Niet alleen met Prophet op zijn contextloze Hawaï, of waar het ook is.

avatar van Dutch-J3ff
Wat een TOP GAME zeg, een van de beste games die ik ooit gespeeld heb

avatar van 3bdelilah
Ben nog helemaal in het begin en zojuist ontdekt dat New York nu een jungle-achtig gebied is geworden. Kan dus nog weinig over de game zelf zeggen, maar tot nu toe lijkt ie heel erg op Crysis 2. Wat voor mij wel positief is, heb daar namelijk wel goed van genoten. Ben vooral heel stealth georiënteerd en juist daarom vind ik het jammer dat je niet handmatig kunt saven. Want ik ben echt een perfectionist en als ik één keer gezien ben, wil ik weer opnieuw laden á la Deus Ex, Dishonored enz. maar dat kan dus helaas niet.

Hoe dan ook, de reden waarom ik eigenlijk een reactie plaats: die boog ziet er vet uit, maar wat is nou precies de toegevoegde waarde ervan? Ik vind die cross-hair nogal veel te ruim en tot nu toe vind ik snipers met geluidsdempers veel beter...

avatar van DarthSolidKevin
Vandaag al even begonnen met de multiplayer en die bevalt best goed. De singelplayer heb ik nog niet gedaan, maar dat komt nog wel.