Mario Kart 64 (1996)

Nintendo 64 / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Nintendo

Kies één van de characters uit het Super Mario Bros universum, stap in een kart en probeer als eerste over de streep te komen. Bestook de andere coureurs met bananen, bommen en bliksems.

neo (crew)
De Mario Kart van de Snes is voor mij de beste en leukste racegame ooit gemaakt en behoort ook tot de beste games die ik ken. Heeft mij zo'n 7 volle jaren praktisch iedere dag vermaakt. De snelheid en het plezier van die game is helemaal verdwenen in deze N64 versie. Ook de singleplayer verveelt al na 5 minuten spelen, maar de multiplayer maakt nog iets goed. Ben nog mild met 2.0, zou net zo goed 0.5 kunnen zijn.

Prachtig spel, bied vele mogenlijkheden qua levels (racen). Echt leuk om is een keer te spelen. Ik heb zelf de nieuwe versie op de Gamecube.

Schitterend spel!
Ben hem vergeten te beoordelen zie ik.

Ik vind Mario kart DD op de Gamecube erg leuk, maar de N64 versie was wel veel beter. Eindelijk een MK in 3D en hoe!
Dit was echt dikke fun! Ik vond een aantal parcours echt schitterend, had sommige graag teruggezien in DD.

Vooral de multiplayer van deze game was echt zo leuk. Waar bij MK: DD de multiplayer best tegenviel met de balonnenrace e.d. was het op de N64 echt lachen, gieren en brullen.
Ook met een aantal spelers parcoursen afleggen was echt top.

Heb hele goede herinneringen aan dit spel; daarom 4,5*

avatar van BlackskullB
Geweldig spel, het verveelt mne nooit en het blijft gewoon ontzettend leuk om met vrienden te spelen, je leeft er gewoon helemaal in mee als je met 3 vrienden in je huiskamer aan het spelen bent, ook geweldig om de reacties te zien/horen van je vrienden als je ze iets flikt daar. 4,5*

Ik denk dat ik nu de rest over mij heen zal krijgen. Maar ik vond hier echt niet veel aan.

Het eerste uur was op zich nog wel leuk om te spelen, maar de tracks vond ik niet zo denderend. Als voorbeeld neem ik één of andere sterrenwereld of droom achtige wereld waarin je door een spook of iets dergelijks kan worden opgegeten. Totaal niet mijn ´cup of tea´ eigenlijk. Met als hoogtepunt dat als je een race netjes rijdt en je ´m denkt te gaan winnen, alsnog laatste wordt door een bom of iets soortgelijks...
Nee, geef mij dan maar een realistischer race game, waarin goed rijden wel beloond wordt.

De karakters waren op zich wel leuk om te racen, alle bekenden zaten er gewoon in.

Graphics en muziek waren ook wel te doen.

Maar het enige waar ik me toch nog enigszins mee heb vermaakt was de multi player.

2, 0 Sterren van mij.

avatar van glimlicht
Voor mij de beste Mario Kart met de beste banen en perfecte balans tussen power-ups en racing skills. Dit is ook zonder twijfel mijn meest gespeelde game op de N64. Ik heb heel wat uren tegen vrienden gespeeld en daarnaast zo snel mogelijke tijden neergezet op de time-trial. Het speelt gewoon heerlijk, het driften in de bochten werkt prima en er is geen overload aan power-ups (zoals in Double Dash).

Wat mij ook bevalt is dat ze game niet helemaal in 3D hebben gemaakt. De personages zijn gewoon sprites en dat komt de presentatie ten goede. Groot pluspunt ook voor de muziek, die doet in elke stage prima zijn werk. Vooral als de 3de ronde begint word die lekker hysterisch.

Het enige wat niet altijd fijn is, is het elastiek-effect in de GP mode. Het maakt niet uit hoe ver je voor staat, er komen altijd wel 2 racers met je aan kop te staan. Wat in principe niet zo heel erg is, er blijft op deze manier wel uitdaging. Maar soms levert het wel hele oneerlijke momenten op. Maar goed altijd beter dan een blauw schild voor je knar krijgen...

avatar van Mitakcor
Geweldig spel.

Duidelijk de nostalgie die nog helemaal leeft, aangezien het overal nog steeds wordt gespeeld. Gek genoeg blijft het nu ook erg leuk ondanks de graphics. Spelen met vrienden is altijd vet grappig dankzij het fantastische idee om je tegenstanders te bestoken met verschillende wapens, vooral blauwe en rode schildjes.