Mario Kart 64 (1996)

Nintendo 64 / Nintendo Wii / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Kies één van de characters uit het Super Mario Bros universum, stap in een kart en probeer als eerste over de streep te komen. Bestook de andere coureurs met bananen, bommen en bliksems.

KampF schreef:
Ach, ik vond elke MarioKart goed, en aan deze heb ik denk ik wel het meeste plezier gehad. Vooral rainbowroad met zn 4en was gegarandeerd fun. (En de battle mode ofc.)

De eerste zin ben ik met je eens. De tweede heel erg oneens. Ik vind Rainbow Road maar een vervelende, lange zit met weinig actie. Battle Mode is ook saai. Volgens mij ligt het tempo daar ook veel lager. Ik had trouwens de USA-versie... die is sowieso een stuk sneller dan de Europese... misschien wat voor jou, neo!

avatar van JohnWilliams
Rainbow Road heeft wel mooie muziek.

Ja, maar na 5 minuten gaat dat ook vervelen

Vind het een kutveld, want vaak grote afstanden tussen de spelers, waardoor weinig actie... en dat hapbeest of wat dan ook... wij sloegen hem vaak over i.i.g. !

avatar van JohnWilliams
Kan me herinneren dat bij Double Dash Rainbow Road ook een beetje saai was.

Die van DD kan ik me niet eens meer herinneren, DD zuigt gewoon

Die van DD kan ik me niet eens meer herinneren, DD zuigt gewoon

Nou, nou een beetje begrip voor mijn mening!

Muffinhead
JohnWilliams schreef:

Nou, nou een beetje begrip voor mijn mening!

jah en dat is de zijne, meningen verschillen

avatar van JohnWilliams
Dan hoeft hij toch niet gelijk te vloeken.

Wie vloekt er ?

avatar van Princess Piranha
Travis Bickle schreef:
en dat hapbeest of wat dan ook... wij sloegen hem vaak over i.i.g. !

Oh! Die Chainchomps. Ja die zijn best gemeen. Vooral als je dan ergens net naar beneden moet en je ziet ze niet.

avatar van wiiplayer
Wie vloekt er ?

iedereen behalve ons

Travis Bickle schreef:
Je bent wel heel streng. De singleplayer is geen reet aan idd, die was op de SNES leuker/uitdagender... ook de Battle Mode is in dit deel om te huilen... maar vergeet niet, je kon nu voor het eerst met zijn vieren tegelijkertijd racen! Dat maakt dit deel juist zo goed tov het origineel... de GameCube miste die extra dimensie... voegde niets boeiends nieuws toe... Kortom, ultieme multi-player spel dit!

Zoals ik al zei nog veel te mild. Als het spel het dan alleen moet hebben van het met meer van 2 personen spelen, is het spel finaal mislukt. Sowieso beoordeel ik games niet zo snel op de multiplayer, want die zijn zelfs bij kwalitatief minder games ansich vaak wel leuk.

Hoe jij zelf dan aan de 5 sterren komt enkel aan de hand van de 4 player mode, is mij een raadsel. Maar we zullen wel andere normen hanteren.

avatar van Princess Piranha
Het enige minpuntje dat ik mij kan bedenken is dat het misschien een beetje snel verveeld.

Princess Piranha schreef:

Dat vind ik ook bij Double Dash...

avatar van equalizersound
ik hbe hem net nog zitten splen dit spel vind ik toffer dan double dash 3,5

avatar van Joe-K
Geweldig spel. Mario Kart op de Nintendo 64 was gewoon zo heerlijk om te spelen. De graphics waren best mooi maar vooral vrolijk en fijn om naar te kijken. Racen was ook echt leuk want er waren veel verschillende omgevingen. Double Dash is misschien wel beter, maar ik heb het toch meer op de goede oude tijd. Mario Kart 64 verdiend zeker een 4,5*

neo schreef:

Vergeleken met Gran Tursimo (ook een race game, zei het niet op de N64) heb je hier lang niet zoveel mogelijkheden .

Any way, het lijkt wel of je sommige titels van Nintendo's eigen serie op de N64 wat minder vind. Al vond ik Top Gear Hyperbike leuker om te spelen dan Nintendo's Excitebike 64. Maar dat kwam doordat 1: ik Hyperbike eerder had dan EB64, en 2: de moeilijkheidsgraad in EB64 wat te hoog was net als in 1080.

Het kan aan mij liggen maar bij Twisted Edge gaf je ook al aan dat deze beter was dan 1080. Terwijl die laatste game juist bejubeld werd door zijn prachtige graphics (indertijd). Alleen de moeilijkheidsgraad was iets te hoog naar m'n zin. Any way, Mario Kart 64 was juist leuk en verslavend dankzij de Battle Mode en Grand Prix met 2 players. Of je moet een andere party racer kunnen opnoemen van vóór MK64 die het stukken beter deed.

Er zijn meerdere mensen die de originele Mario Kart op de SNES nog het beste vinden. Maar MK64 mag ook gerust een topper worden genoemd en allesbehalve een matig vervolg op Super Mario Kart. Naar mijn mening is MK64 stukken beter dan Double Dash. Juist omdat de banen tè kort waren en de Battle arenas 2X zo klein waren als in MK64.

neo (crew)
Double Dash ken ik niet. Er zijn series die ik bij een nieuwere generatie vreselijk vind inderdaad. Mario Kart 64 is daar een van, maar ook Donkey Kong ben ik negatief over. Goede overgangen vond ik Zelda, Starfox en alle overige Mario games.

avatar van Mega Man
Met Donkey Kong ben ik het mee eens. De Country delen op de SNES waren toppie! Al scheen Donkey Kong 64 ook best goed te zijn. Op de Cube heb ik nooit een DK game gespeeld. Dat trommelen op die bongo's is niet helemaal mijn ding. En Barrel Blast op de Wii (oorspronkelijk een Cube titel) laat ik bij voorbaat al liggen.

PS: In welke serie vind je de opvolgers wel beter dan het origineel? Ik vind Lylat Wars bijvoorbeeld veel beter en mooier dan Star Wing. Star Fox Adventures week teveel af van het concept als Zelda kloon en Star Fox Assault mistte de magie en perfectie van Lylat Wars. Verder vind ik F-Zero GX iets beter dan F-Zero X. En X weer veel beter dan het kale en saaie F-Zero op de SNES. Wave Race 64 vond ik leuker dan Blue Storm door de vakantie sfeer terwijl ik meer schik had met Avalanche dan bij 1080 op de N64 het geval was.

neo (crew)
Ik heb geen enkele game gespeeld van een Nintendo console van na de N64. Het gaat mij vooral om de waardigheid van een opvolger voor de 64, niet persee of ie echt beter of slechter is. Lylat Wars is bijna even goed als Star Wing van de Snes. De Mario games zijn altijd prima geweest, al is in de historie altijd wel wat gemaakt wat wat minder was. F Zero X is de enige overduidelijk overweldigende verbetering op de snes versie. Daarnaast is Zelda gewoon hetzelfde gebleven als altijd.

avatar van Mega Man
En nu maar hopen dat Mario Kart op de Wii wat beter word dan DD. Mario Kart DS is dan ook nog wel een heel goed deel. En Super Circuit op de GBA vond ik niet direct een vooruitgang in het algemeen.

avatar van JohnWilliams
Vind tot nu toe alle Karts wel geslaagd, maar die Kart op de DS was toch echt wel een serieuze topper!!!

Dit heb ik zo vaak gespeeld.
Echt een top spel, blijft leuk, vooral om vrienden in te maken.
Deze game heeft me heel wat lol bezorgd, en daar zijn games eigenlijk voor toch?

avatar van Nintendofreak
Ik vind dit echt een super leuke game.
Heb ik zo vaak op gespeeld vroeger.
Ik denk dat ik mijn nintendo 64 is dringend terug moet gaan aansluiten op de tv.

Schitterend spel!
Ben hem vergeten te beoordelen zie ik.

Ik vind Mario kart DD op de Gamecube erg leuk, maar de N64 versie was wel veel beter. Eindelijk een MK in 3D en hoe!
Dit was echt dikke fun! Ik vond een aantal parcours echt schitterend, had sommige graag teruggezien in DD.

Vooral de multiplayer van deze game was echt zo leuk. Waar bij MK: DD de multiplayer best tegenviel met de balonnenrace e.d. was het op de N64 echt lachen, gieren en brullen.
Ook met een aantal spelers parcoursen afleggen was echt top.

Heb hele goede herinneringen aan dit spel; daarom 4,5*

avatar van Nintendofreak
Helemaal mee eens Ajax&litmanen!
echt super super goede game.

avatar van Mega Man
Ook mee eens en naar mijn idee is Mario Kart 64 nog altijd superieur ten opzichte van Double Dash. Mario Kart DS vind ik tot op heden nog de beste in de reeks maar de 64 versie staar er pal achter. En misschien weet Mario Kart Wii met zijn 32 circuits (voor het eerst op de console) zowel de 64 als de DS versie te verslaan maar dat moet ik nog zien natuurlijk.

avatar van JohnWilliams
DS is inderdaad erg goed, maar dat komt natuurlijk ook wel omdat hij allemaal banen heeft uit de andere kart games...zoals deze bijv.

avatar van Mega Man
Dat ook natuurlijk en om diezelfde reden lijkt me Mario Kart Wii al gelijk aantrekkelijker dan Double Dash. Maar ook de nieuwe banen op de DS zoals dat Koopa-schip level en die woestijn met dat kwade zonnetje(beide een ode aan SMB3). Waluigi Pinball is mijn favo circuit van alle banen die ooit zijn verschenen in een Mario Kart episode. Naast deze heb ik nog meer favo's:

Royal Raceway (MK64)
Wario Colosseum (MKDD)
Wario Stadium (MK64)

enz...enz...

Nog steeds geniet ik van dit spel, het is gewoon leuk om te kunnen winnen, door niet goed te kunnen rijden. Als je geluk hebt met de items die je krijgt, kan je goed winnen.

*4,5