Mario Kart 64 (1996)

Nintendo 64 / Nintendo Wii / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Kies één van de characters uit het Super Mario Bros universum, stap in een kart en probeer als eerste over de streep te komen. Bestook de andere coureurs met bananen, bommen en bliksems.

neo (crew)
De Mario Kart van de Snes is voor mij de beste en leukste racegame ooit gemaakt en behoort ook tot de beste games die ik ken. Heeft mij zo'n 7 volle jaren praktisch iedere dag vermaakt. De snelheid en het plezier van die game is helemaal verdwenen in deze N64 versie. Ook de singleplayer verveelt al na 5 minuten spelen, maar de multiplayer maakt nog iets goed. Ben nog mild met 2.0, zou net zo goed 0.5 kunnen zijn.

avatar van KampF
Ach, ik vond elke MarioKart goed, en aan deze heb ik denk ik wel het meeste plezier gehad. Vooral rainbowroad met zn 4en was gegarandeerd fun. (En de battle mode ofc.)

avatar van Bacon
Ik vind Mario Kart zowel op de SNES als op de N64 geweldig.

Hele zomeravonden lang heb ik met vrienden MarioKart64 gespeeld en het verveelde nooit. Of het nou balonnenschieten was, of gewoon racen. Het bleef altijd leuk.

Ook nu spelen we hem af en toe nog eens.

Dikke 4,5*

avatar van jordybeukeboom
Het spel heeft een simpel concept, maar het is geniaal uitgewerkt. Vooral multiplayer is geweldig.

Het grappige vind ik ook dat je eigenlijk met onooglijke en kinderachtige ventjes aan het racen bent, in plaats van met stoere kerels in fraaie bolides. Maar de gameplay is ongeevenaard, hoewel de verschillende levels grafisch best mooi zijn

5 sterren

avatar van JohnWilliams
Prachtig spel, bied vele mogenlijkheden qua levels (racen). Echt leuk om is een keer te spelen. Ik heb zelf de nieuwe versie op de Gamecube.

avatar van Illuvatar
Vreselijk veel gespeeld dit spel, de oudere versies ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen maar de gameplay in dit spel is zeker fantastisch.
Geweldig was het om op 150cc elkaar van een brug af te schieten op een cruciaal moment. Zeker 4* hiervoor.

avatar van HiLL
Yoshi!

avatar van JohnWilliams
Die is inderdaad 1 van de leukste, alleen ben ik meer voor MARIO.

avatar van Wade Wilson
Illuvatar schreef:

Even een bananenschil op die hoge schans in Wario's Stadium
Stond bij ons altijd garant voor menig scheldpartij.

Wade Wilson schreef:
Stond bij ons altijd garant voor menig scheldpartij.

Dardan
Dit is mijn favoriet spel ooit, eigenlijk speel ik dit alleen uit tijdverdrijf als ik me verveel, zowat elke dag dus, blijft grappig spel, het komt miss dom over ofzo dat ik dit top vind, maar komt ook door erg veel jeugdsentiment. 5* en #1. Ik speel meestal met Yoshi.

avatar van Gizzmann
Vreselijk leuk ja En elke keer bij het strand level hopen op zo'n turbo-paddestoel zodat je via de waterval een heel stuk kon afsnijden

Zeker weer een goede mario kart. Jammer genoeg kwam nintendo hierna met de double dash voor de cube, welke ik de minste mario kart vond.

Mario kart 64 heeft mij veel plezier geleverd

avatar van waxs
Echt tijdloos, zelfs nu nog kan ik hem keer op keer spelen zonder dat het gaat vervelen. Op de DS is hij ook online speelbaar, dat maakt wel extra leuk.

avatar van UndahCovah
Ik heb hem kapot gespeeld op de N64. Mijn broertje heeft sinds kort een DS. Maar op de DS is mariokart minder leuk. Het heeft niet alle oldschool mappen, maar toch blijft het leuk!

avatar van waxs
UndahCovah schreef:

Nee klopt, maar het is soort van compilatie, met mappen van de N64 en de GameCube versie.

Game_Kaza
Er blijft na die 1000 games die Mario Kart hebben nagedaan niet echt iets moois over. Vroeger was het altijd leuk, nu begint het te vervelen en soms zelf te irriteren als andere het willen spelen.

avatar van Koert
Pure multiplayer fun. Ontzettend veel gespeeld vroeger.

5.0* en in de top 10!

avatar van Princess Piranha
Dit was een geweldige game! En de muziek bij Rainbow Road was zo mooi! Ik hield veel van deze game en dat doe ik nog steeds, een dikke 4,5! ^__^

avatar van A.V
A.V
Dit was wel een van de betere Mario games voor mij. Veel plezier aan gehad. Hoewel ik hem zelf nooit heb gehad ging ik wel vaak bij vrienden van mij spelen want bijna al mijn vrienden hadden dit spel wel.

Hoewel het spel in je eentje lang niet zo leuk bleek te zijn was dit spel in de multyplayer vorm toch echt geweldig. Altijd die eeuwige concurentie onder elkaar wie er ging winnen en wie er weer buiten de punten viel.

Natuurlijk waren er altijd geweldige elementen in het spel. Zoals inderdaad die schans op Wario's racebaan waarin als iemand bliksem had de persoon die hij niet mocht gewoon lekker in het ravijn liet vallen door op de bliksem net zo lang te bewaren todat hij er langs kwam En die irritante vrachtwagens bij Toad's Raceway die je tegemoet kwamen als je de race andersom moest rijden En natuurlijk Yoshi's land waarbij je af en toe geen idee meer had wie er nou eerste lag omdat ieder z'n eigen weg ging

Heeft me toch veel plezier gegeven hoewel ik Rainbow Ride de meest saaie race van alle vond ook al vinden volgens de meeste mensen hier dat volgens mij niet
4.5*

(Toad Rules )

A.V schreef:

De baan zelf stelt niet heel veel voor nee. Erg lang en niet super speciaal. Maar het muziekje is zo lief

Wat trouwens ook leuk is, is als iemand 4de staat uiteindelijk. Dan ontploft die XD

avatar van A.V
A.V
Princess Piranha schreef:

Ja oke, het muziekje is inderdaad zeker een van de leukste van het spel Moet ook gezegd worden Maar dat wilde me niet overhalen om toch deze race te doen

avatar van JohnWilliams
Muziek bepaalt veel in Games, zo zie je maar weer

Relax
Een klassieker van een game, maar toch weer net geen jeugd sentiment voor mij.
Als het dat wel was dan had ie zeker een 4,5 of 5 gekregen, maar hierbij een 4,0*.
Alleen al omdat het soms te langdradig werd, wat saaitjes of juist te eentonig.

avatar van JohnWilliams
Eentonig kan ik me niet in vinden, de banen verschillen wel van elkaar, elk heeft zijn eigen charmes.

Prachtig spel 4.5 *

Prachtspel dit, aan Block Fort heb ik dagenlang plezier gehad. 4,5*

Relax
JohnWilliams schreef:

Maar jij wilt niet weten hoevaak ik die levels had gedaan.. keer op keer totdat ik bij alles een goude beker had.

Relax schreef:

Dat hebben de meesten hier denk ik wel gedaan.

avatar van Travis Bickle
neo schreef:

Je bent wel heel streng. De singleplayer is geen reet aan idd, die was op de SNES leuker/uitdagender... ook de Battle Mode is in dit deel om te huilen... maar vergeet niet, je kon nu voor het eerst met zijn vieren tegelijkertijd racen! Dat maakt dit deel juist zo goed tov het origineel... de GameCube miste die extra dimensie... voegde niets boeiends nieuws toe... Kortom, ultieme multi-player spel dit!

ps wat is jullie snelste tijd in Wario Stadium?