Datura (2012)

PlayStation 3

Ontwikkeld door Plastic

Ontdek een duistere, intrigerende wereld in deze interactieve kunstervaring waar niets is wat het lijkt en mysteriën en verrassingen altijd op de loer liggen. Verken je omgeving en probeer een antwoord te vinden op drie vragen: waarom ben je hier? Wat moet je nu doen? En kun je ooit nog ontsnappen? Los puzzels op en ontdek de verborgen mysteriën die je naar een hele nieuwe wereld zullen leiden.

%%%%%%
Klinkt erg interessant.

Ik heb zowiezo wel een zwak voor zulke surrealistische,puzzel spellen.

Only for PS3 zo te zien

Erg hallucinant/surrealistisch. Wel meer 'game' dan Linger in Shadows, maar net zo lastig te doorgronden. Het beste wat ik er van kan maken is dat je in een soort schemerzone tussen leven en dood beland. Door voorwerpen in het bos aan te raken wordt je meegenomen naar wat een flashback uit je leven lijkt, of wellicht een verwijzing daaraan is. Bij fragmenten is het spel interessant, maar als geheel vooral verwarrend.

Ik heb geen Move controller, dus ik heb het spel met de Sixaxis/Dualshock 3 -gespeeld. Ik weet niet of de besturing beter is met de Move, maar het spel doet de normale controler in ieder geval geen eer aan. De controls zijn traag en sommige scene's (zoals het richten van de mitrailleur tijdens de 'oorlog' -scene) zijn haast onspeelbaar.

avatar van jex
jex
Datura is heel kort. Heb met de sixaxis gespeeld, verschikkelijk controls! Heb wel een move dus misschien deze nog een keer spelen aangezien ik nog niet alle trophies heb. Verhaal en hele spel is wel lekker mysterieus. En raar. Niet voor de mainstream gamer. Hij is nu lekker goedkoop bij de psn.