Shogun 2: Total War - Fall of the Samurai (2012)

PC / Macintosh
Strategy

Ontwikkeld door Creative Assembly en Feral
Uitgegeven door Feral en Sega

Het spel speelt zich af in de jaren dat de Shogun ten val komt. De Japanse waarden komen onder druk te staan doordat de westerse grootmachten Frankrijk, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten hun invloed beginnen uit te oefenen in het land van de rijzende zon. Hierdoor wordt Japan verdeeld in twee kampen. Een deel van de clans blijft de Shogun trouw, terwijl een ander deel aanhanger is van de keizer, die het nieuwe Japan vertegenwoordigt. De oorlog tussen beide kanten wordt de 'Boshin-oorlog' genoemd. De meesters van het zwaard, de boog en het paard krijgen te maken met een periode van enorme verandering, waarin een nieuw Japan wordt geboren onder het geluid van bulderende kanonnen en gillende stoommachines. Je kunt in het spel kiezen uit zes nieuwe speelbare clans, waaronder clans die het moderne keizerlijke Japan steunen (zoals de Satsuma) en clans die zich aansluiten bij de oude shogun (zoals de Nagaoka).

Er zijn bij deze game nog geen berichten geplaatst.