Epic Mickey 2: The Power of Two (2012)

Nintendo Wii / Nintendo Wii U / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation Vita / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Junction Point
Uitgegeven door Disney

Cartoonfiguren uit lang vervlogen tijden welke vergeten zijn belanden in een woestenij. Zo ook Oswald. Net wanneer hij rustig over straat loopt wordt hij opgeschrikt door een aardbeving. Deze wordt veroorzaakt door de Mad Doctor en zijn Beetleworx, welke in parade door de woestenij trekken om de vergeten cartoonfiguren te rekruteren. Hij overtuigt Oswald ervan om met hem mee te gaan. Ortensia, het vriendinnetje van Oswald, schakelt de hulp van Mickey in om Oscar uit de handen van de Mad Doctor te bevrijden.

avatar van creepy_one
ik vond het eerste spel niet echt leuk
ben benieuwd

avatar van bettafish14
maken ontwikkelaars nou echt winst op dit soort spellen?

Disney? Wii? Oma's die weten dat hun kleine een wii heeft maar voor de rest niks van spellen kennen? Genoeg redenen waarom dit kan verkopen, en zo slecht is het naar het schijnt ook niet, veel beter dan disney universe... Ook niet vergeten dat dit designed wordt door Warren Spector, en die heeft wel even wat respect en een kans verdiend.

avatar van Waackx
Ik heb de demo gespeeld en moest concluderen dat ik het echt vermakelijk vond (ik heb overigens deel 1 nooit gespeeld) maar door de demo heb ik het spel aangeschaft en ikmoet nog steeds zeggen dat ik de game leuk en vermakelijk vind.
Ookal zullen veel mensen mij voor gek verklaren dat ik een game als dit speel maar ik hou van afwisseling qua genre games.
Na al die shooters, horrorgames en sandboxgames die ik de laatste tijd heb gespeeld vind ik het wel eens keer weer leuk om een game te spelen waarbij eens keer geen bloed en guns bij betrokken zijn,, net als Crash Bandicoot van vroeger.
De verschillende opdrachten zijn vrij gevarieerd, zit best grappige humor tussen, mooi vormgegeven,de camera is prima, het speelt gewoon lekker soepel. en vooral gewoon verslavend.
Alleen die Guus is best irritant te noemen.
Ja tot zover moet ik inderdaad zeggen: Mickey Mouse is en blijft Epic.

Vermakelijk is het zeker. Ik vond deel 1 ook echt wel aardig - ondanks de minpunten en de kritiek die velen erop hadden. Jammer genoeg begint Warren Spector wel heel erg veel trekjes van Peter Molyneux te vertonen - ontzettend veel beloftes en geweldige hoge verwachtingen scheppen om uiteindelijk met iets op de proppen te komen dat degelijk en vaak zelfs goed te noemen is, maar nooit die verwachtingen kan inlossen. Ik denk dat ik met deze maar even wacht tot dat hij in de budget bak ligt of zo - de demo was vermakelijk maar wist me niet volledig te overtuigen - met name die computer bestuurde Oswald liep meer in de weg dan dat hij nuttig was - en ik vond de besturing af en toe ook best nalaten (met name het springen). Maar kopen doe ik hem uiteindelijk sowieso wel.

avatar van Dutch-J3ff
Het spel viel mij vies tegen, vond het niet echt een leuk spel...

avatar van Delloo
Via Games With Gold gespeeld op mijn XBOX One. Begint wel leuk, maar al snel blijkt het weer zoeken in alle hoeken van de wereld te worden waarbij je niet snel van de ene naar de andere kant komt. Daarbij regelmatig een crash op mijn XBox one. Vastloper met een keiharde piep, waardoor je iedere keer met zweet in je handen zit of dit weer gebeurd. Op een gegeven moment werd het me te veel. Steeds een stuk opnieuw om dan door een foute sprong weer het stuk opnieuw te moeten. Ik vond het dus een tegenvaller.

Opent best sterk met een leipe gast die een maf liedje staat te zingen. Het Disney gevoel zeker aanwezig. Duidelijk met liefde gemaakt echter lijkt die liefde vooral naar de vormgeving gegaan want al snel moet een mens helaas concluderen dat het niet enorm lekker onder de knoppen ligt, met je kwast als bedenkelijke gimmick. Blijf het nog wel even proberen want wil het toch wel erg graag leuk vinden. Na zijn indrukwekkende staat van dienst op met name de Super Nintendo verdient Mickey Mouse gewoon beter.