King's Quest (1984)

Alternatieve titel: King's Quest I: Quest for the Crown

Apple II / Atari ST / Commodore Amiga / Macintosh / PC

Ontwikkeld door Sierra
Uitgegeven door Sierra

King's Quest: vindt plaats in het land Daventry, waar jij (sir Graham) wordt opgeroepen door Koning Edward. Je wordt op een gewaagd avontuur gestuurd om drie magische artefacten op te halen en deze aan Koning Edward te geven. Dit om te bewijzen dat je een waardige opvolger bent. Ondertussen moet je een boel bij-doelen vervullen op verder te komen in de game.

avatar van rpger
Alhoewel dit spel zeker niet geweldig te noemen was (de verhaallijn waren gewoon een aaneenschakeling van bestaande sprookjes, en de gameplay was nagelbijtend frustrerend) was het 1 van de allereerste adventures, het zou nog talloze vervolgen krijgen.

Hier is de nieuwe VGA remake gratis te downloaden, erg mooi gedaan (begonnen als AGS project), voor de nieuwe versie een halve ster erbij...

avatar van PC.ENGINE.FAN
Mag je ook op de fanmade remake van Agdinteractive stemmen (Tierra entertainment destijds), aangezien er ook al een heruitvoering was in EGA door Sierra zelf. De fanmade game vind ik zeker een 4* waard met het speechpakket erbij.

Wat ik me nog altijd afvraag is hoe je die naam van die dwerg moest weten. Waarom moest je dat in die allereerste versie zo gecodeerd schrijven? Wat was de hint in het spel dan zodat je dat te weten kunt komen, want volgens mij moest je het maar gewoon gokken.