LittleBigPlanet Karting (2012)

PlayStation 3

Ontwikkeld door United Front

Net als in de voorgaande LittleBigPlanet spellen speelt user-generated content een grote rol. Spelers kunnen hun eigen Sackboy/-girl alsmede hun karts creëren, en tracks ontwerpen welke naast de 'klassieke races' voor tal van activiteiten kunnen worden gebruikt. De track-editor stelt je in staat om per track je eigen regels en wapens in te stellen, en deze online te delen op het Playstation Network. Alternatieve spelmodi zijn onder meer de 'battle modus' waarin spelers elkaar in een arena met wapens te lijf gaan, en de laatste speler die over blijft de ronde wint.

kiriyama
Beetje vreemde titel. Nadat je in deel 2 zo'n beetje elk denkbaar genre kon gebruiken is het nu (schijnbaar) beperkt tot racen. Lijkt mij toch een serieuze step down. Van de makers van ModNation Racers wat ook de vraag oproept naar wat dit nog kan toevoegen aan die titel? Wat dat betreft was LBP2 toch al de ultieme speeltuin.

Vermoedelijk gewoon een poging het geflopte concept van modnation racers te recyclen in een bekendere francise en zo wel voldoende aanklang te vinden. Eens kijken of het werkt...

kiriyama
Volgens mij is LBP2 ook geen al te groot succes geworden. Kunnen ze bij Sony beter Uncharted Racing maken.

Waarom niet op de Vita? Je zou toch denken dat een game als deze dan ook voor Sony's handheld uitkomt... Da's zonde.

Grovonion schreef:

Zonde modnation was echt een goede game!

Ik heb ook niet het idee dat dit een verbetering is ten opzichte van ModNation. Het level-design is op zijn best matig te noemen. Het komt allemaal wat ongeïnspireerd over en lijkt ten opzichte van LittleBigPlanet 2 en Vita een stapje terug. Ook de online functionaliteiten vallen tegen. De multiplayer variant van een level dien je te ontgrendelen door in de singleplayer campagne een podiumplaats te bemachtigen; wat inhoud dat je je eerst door talloze races tegen bots (die zich met regelmaat beroepen op achterbakse tactieken) heen moet worstelen. Het 'community' gevoel, wat de andere LittleBigPlanet spellen oproepen, ontbreekt hier volledig - aangezien er weinig eer te behalen valt aan het winnen van een race. Je maakt geen enkele vorm van progressie en door het competitieve karakter van het spel en de korte races is er totaal geen contact met andere spelers. Na de eerstvolgende stemronde is de helft van de lobby al weer verdwenen.

Als kartracer niet beter dan middelmatig. Voor een game uit de LittleBigPlanet franchise zéér pover. Al met al geen aanrader.

avatar van threeohthree
Sluit me volledig bij Winkelwagentje aan. Bijzonder magere game dat enkel met een beschonken vriendengroep aan haar eisen voldoet.

avatar van Vincentvalentine
Het lijkt door deze game ook wel of ze Sackboy net zo willen gaan uitmelken als Mario. Ik hoop niet dat Littlebigplanet net zulke titels gaat krijgen als Mario heeft zoals: Sackboy Tennis, Sackboy Voetbal, Sackboy gaat dansen, Sackboy op het naaktstrand, Sackboy Kamperen, ect. Dan is Littlebigplanet op een begeven moment ook niet leuk meer. Littlebigplanet is een leuk concept en ik hoop ook dat het daar bij blijft.

Dit is op zich nog best een geinig race spel maar ze hadden er veel meer uit kunnen halen.

kiriyama schreef:

GENIAAL !