SoulCalibur (1998)

Arcade / Sega Dreamcast / Xbox 360 / Xbox One / Android / Apple iOS
Fighting

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

Het legendarische zwaard 'Soul Edge' belandde in de handen van de dode piraat Cervantes. 25 Jaar lang stal hij de zielen van zij die het zwaard wilden afpakken. Nadat Sophitia en Taki hem stopten brak de 'Soul Edge' in tweeen. De jonge ridder Siegfried wist het zwaard te bemachtingen, maar de 'Soul Edge' nam hem in zijn bezit, waardoor hij veranderde in Nightmare. Nu gaat een groep vechters de strijd aan om de 'Soul Edge' te stoppen.

avatar van SiSsY bOY
Dit spel staat echt net buiten mijn top 10. Geweldige gameplay en leuke spelmodes.

4.5 *

avatar van Koert
Bij mij staat ie er wél in

5.0*

Pascal A
Wow wat een vette game was dit ik heb niet veel van dit genre gespeeld maar deze was echt goed ik bleef character en opties unlocken.

Ook onwijs vet aan deze game was dat je in het zilver kon spelen zoals een soort van metaal vloeistof, echt vet !!!!!

avatar van MrDrx
Leuk spel, iets meer verwacht maar blijft een goeie.

dikke 3,5*

Prachtig spel voor de dreamcast!! mijn mond viel open toen ik deze game voor het eerst zag en speelde echt revolutinair,en kan nu nog steeds meekomen met de fighting games van tegenwoordig,heeft 2 vervolgen gekregen maar ik vond deze toch de beste!!
beste fighting game allertijden voor mij!

avatar van maxo922
Zeer redelijk spel. Natuurlijk erg houterig en verouderd maar daar is niets meer aan te doen. Groot pluspunt hier is de zeer krachtige sfeer.

* 3,0

Net via Xbox Live gekocht want dit deel moest ik nog spelen.
Ziet er een beetje verouderd uit maar is niks mis mee,
leuk spel niet minder niet meer.
Wel vette characters zoals Voldo en Yoshimitsu.