Pokémon Puzzle League (2000)

Nintendo 64 / Nintendo Wii
Puzzle

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Uitverkozen worden om deel te nemen aan de officiele Pokémon Puzzle League is één van de meest eervolle nominaties voor iedere Pokémon trainer. Hier nemen de beste trainers het met hun sterkste Pokémon tegen elkaar op in diverse uitdagingen in Puzzle League Village. Het doel is om blokken van dezelfde kleur met elkaar te matchen zodat deze verdwijnen. Hoe meer blokken je tegelijk doet verdwijnen, hoe meer punten je krijgt. Wanneer je tegen andere trainers speelt kun je krachtige aanvallen over het spelbord sturen aan de hand van combo's of skill chains. De spelers wiens spelbord als eerste volledig gevuld is met blokken verliest de wedstrijd.