Pokémon Puzzle League (2000)

Nintendo 64 / Nintendo Wii / Nintendo Switch
Puzzle

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Uitverkozen worden om deel te nemen aan de officiele Pokémon Puzzle League is één van de meest eervolle nominaties voor iedere Pokémon trainer. Hier nemen de beste trainers het met hun sterkste Pokémon tegen elkaar op in diverse uitdagingen in Puzzle League Village. Het doel is om blokken van dezelfde kleur met elkaar te matchen zodat deze verdwijnen. Hoe meer blokken je tegelijk doet verdwijnen, hoe meer punten je krijgt. Wanneer je tegen andere trainers speelt kun je krachtige aanvallen over het spelbord sturen aan de hand van combo's of skill chains. De spelers wiens spelbord als eerste volledig gevuld is met blokken verliest de wedstrijd.

Hoge cijfers hier voor dit spel, dus ging er met enigszins hoge verwachtingen in. Op het eerste oog is het een vrij reguliere match 3 game met diverse speelmodi, overgoten met een Pokémon-sausje. In de standaard 1 player game moet je tegenstanders verslaan, na elke tegenstander krijg je, geheel in thema, een badge en een kort babbeltje. Je speelt dan match 3 en als je mooie combo's maakt, blokkeer je delen van het veld van de tegenstander, wanneer net als bij Tetris de bovenste rij vol is en er wordt nog een rij van onder toegevoegd, dan heb je verloren. De easy mode heb ik in de eerste poging uitgespeeld, de normal mode is een leuke uitdaging. Ben er nog wel eventjes zoet mee in ieder geval, ook met de andere modi..Het is wel wat verslavend

Ik denk dat toen dit een jaar of 25 geleden uitkwam en er nog geen miljoenen match 3 games waren, dit wel heel tof was, maar nu is het een game zoals zovelen, desalniettemin wel strak uitgevoerd, met leuke modi, een leuk thema en een redelijke verslavingsfactor. Wel leuk om gezien en gespeeld te hebben! Staat tussen de N64 titels van het Switch Online Expansion Pack.

EDIT: heb wat ingelezen en het schijnt hier om een versie van Tetris Attack/Panel de Pon te gaan met tetris-saus, die ook maar es proberen dan