Hulk (2003)

PC / PlayStation 2 / Xbox / Nintendo GameCube

Ontwikkeld door Radical
Uitgegeven door Vivendi, Universal en CyberFront

Een bizar laboratoriumongeluk brengt Bruce's heldhaftige neigingen naar boven, maar geeft ook zijn verborgen demonen de vrije teugel. Hij verandert in het machtigste wezen op aarde, in een supermonster en held tegelijk.

Goed spel, maar wat was dit spel weer kort! Het spel is wel leuk, maar de levels waarbij je met Bruce aan de slag moet gaan zijn wel echt saai! Als je met de Hulk moet gaan spelen, dan begint pas de echte pret! Het spel heeft voor de rest geen echte minpunten. Kortom: dit spel is goed, maar is wel zeer kort. Daarom raad ik je aan het spel te huren. Mijn cijfer: 3***!!!

avatar van Zuzuu

*uit te spelen*

*2,5*
Jip!

avatar van Rensie88
Een goei spel voor als je moet afreageren , je kan al je woede op dit spel uiten door alles te vernielen

3,0 voor deze eentonige maar vernietigende game

Game_Kaza
Mhhh, vond het leuk. Maar echt iets anders dan vechten heeft het niet echte te bieden. Je speelt Banner soms dat niet echt succesvol is, en voor de rest heb je eindbazen enz. Vrij standaard spel eigenlijk. Het vechten was best leuk maar raad het niet aan voor iemand die echt naar iets op zoek is.

3 \2,5*

avatar van MrDrx
Redelijk leuk spel. Aantal jaren terug gespeeld.

leuk spel, maar ben het met iedereen eens: kort maar wel vermakelijk
alles maar ook echt alles in de omgeving kan vernietigd worden als je
de hulk bent.
De velden met Bruce banner zijn ook wel leuk inelkaar gezet. De leukste level met hem vond ik in het labaratorium. 3,5*

Lexcoaster
Leuk, maar ik vond het uitermate lastig.

Vreselijk was echt lastig. Vooral bij die sluiplevels waren uitermate moelijk. Gelukkig maakte die levels met de Hulk een hoop goed. Verder een erg kort spel maar wel vermakkelijk. De beste levels waren nog wel dat je tegen al die
tanks moets vechten in zo'n Basis ofzo.
Meer kan ik me niet echt meer herinneren.

3*/3,5*

[Mini Review]

Van de week weer eens uit de kast gehaald omdat ik wel weer eens zin had om even hersenloos wat gasten in elkaar te meppen en toen kwam deze Hulk als eerste aan bod. Weer 2 uurtjes gespeeld en toen dacht ik: laat ik er maar gelijk een review(tje) aan vastplakken.

In de game Hulk speel je uiteraard als de Hulk. Er zijn levels in de game warin je als Bruce Banner speelt en als de Hulk zelf. Ik begin wel effe met dat Bruce gedeelte want daar zijn toch wel een aantal kritieke punten op te vinden. Allereerst is je Health-Bar heel erg klein waardoor je als Bruce snel doodgaat. Dit is erg irritant en frustrerend want in de Bruce-levels zul je stealth moeten toepassen wat vaak erg irritant is want de AI van je vijanden is van bedroevend slecht niveau.
Je had bv een sluiplevel waar je als Bruce Banner door een basis van de vijand moest sluipen vermomd als één van hun. Je stond gewoon op anderhalve meter afstand van de vijand en ze zegen je nog niet. Erg slecht dus.

De Hulk-levels zijn een stuk leuker om te spelen. In die levels is het de bedoeling om flink tekeer te gaan en alle soldaten naar de maan te slaan. Het combosysteem werkt goed evenals de controls die ook erg soepel werken. De graphics zijn ook erg mooi te noemen. Animaties van gezichten en vooral de omgevingen zijn erg mooi.

Natuurlijk zitten er ook bosses in de game die vaak niet erg moeilijk zijn. Bij de eerste Boss hoefde je hem alleen maar steeds beet te grijpen en tegen een elektriciteit's-rek aan te smijten waardoor ie vanzelf dood ging. Gelukkig zitten er ook een aantal Bosses in die wel best moeilijk zijn en waar het meestal de bedoeling is om als de Hulk er keihard tegenaan te beuken. Met als klap op de vuurpijl zitten er ook nog extra's in de game zoals: artwork, cutscenes uit de film en de ingame cutscenes. Ook kun je als je bepaalde challenges haalt nog extra missie's vrijspellen die ook zeker de moeite waard zijn. Al met al een zeer goede actiegame.

Eindbeoordeling:

Gameplay: In de Bruce levels zul je stealth moeten gebruiken en af en toe een puzzeltje op moeten lossen. In de Hulk-levels is het alleen maar beukwerk.

Graphics: Mooie graphics en animaties. Vooral de omgevingen zijn erg mooi in elkaar gezet.

Geluid: Voice-acting klinkt goed. Over het geluid geen kritieke punten.

Replay: De game is erg kort. 7 uurtjes maar daarna kun je nog wel alle challenges spelen en voltooien dus in totaal kom je uit op zo'n 12 uur gameplay.