Sound Shapes (2012)

PlayStation 3 / PlayStation Vita / PlayStation 4
Platform / Music

Ontwikkeld door Queasy

In deze variant op de klassieke platformgame maak je met acties muziek. Het spel begint met een basisbeat. In elk level zitten vervolgens aanvullende beats verstopt waarmee jij de basisbeats aanvult. Voordat je het weet heb je spelenderwijs een muziekstuk gecomponeerd. Het is tevens mogelijk om naast de standaard levels en muzieknummers je eigen gang te gaan.

Death Mode is een echte hel. Ik ben zojuist 2 uur (!) bezig geweest met één Death Mode challenge (Galaxanoids), en heb 'm nog steeds niet gehaald, haha. Mijn handen zij helemaal verkrampt, ik geloof niet dat ik mijn Vita het komende uur nog fatsoenlijk kan vasthouden.

De meeste challenges gingen tot nu toe vrij aardig. Heb er een aantal gehad waar ik een half uur of drie kwartier over gedaan heb, maar uiteindelijk wel allemaal gehaald. Galaxanoids is veruit de moeilijkste.

Vervelende aan de Death mode (waarbij je binnen een tijdslimiet een x-aantal muzieknoten moet verzamelen) is dat de muzieknoten random verschijnen, en het soms dus echt niet mogelijk is om ze binnen de gestelde limiet te verzamelen ook al heb je een perfecte run. Je moet al een lucky streak hebben van 4 á 5 noten die dicht bij elkaar verschijnen wil je een kans maken. Daarbij hebben ze die tijdslimiet ook nog eens zo krap gemaakt dat dit echt wel het uiterste is van wat er mogelijk is. Als ze 1 seconde langer hadden gegeven dan had ik die challenge al wel binnen gehad...

Morgen nog maar eens een poging wagen. Misschien gaat het beter als ik er weer fris aan begin.

avatar van GameEvolutie
Is het de moeite waard om te kopen?

Het is wel een solide platformer. De campagne is vrij kort, maar de artiesten die eraan meegewerkt hebben maken het absoluut de moeite waard. Het spel telt vijf 'werelden' (albums), ieder een collaboratie van een graphics- en audio artist; o.a. Superbrothers, Deadmau5 en Beck.

Na de campagne unlock je 'death mode', dit zijn korte, moeilijke (en soms zeer frustrerende) challenges waarbij je binnen een tijdslimiet muzieknoten moet verzamelen. Vergelijk het qua moeilijkheid en verslaving met Super Meat Boy, je moet er van houden.

avatar van GameEvolutie
Oke! bedankt voor de uitleg denk dat ik hem wel ga kopen heb trouwens ook laatst die eerste tomb raider gekocht echt lachen!

Zit tot 8 mei in de sale op PSN. Alle toekomstige Vita owners zou ik willen aanraden om mee voor die tijd mee te snacken, want het is een van de beste downloadables.

De game is overigens cross-buy, dus je kan er zowel op de PS3 als de Vita mee aan de slag.

avatar van Marcellussss
De Ultimate Bundle is nu slechts 6 euro voor PS+ leden! Cross-play ook.

Ideaal voor de lange treinreizen op vakantie denk ik.