Alan Wake: The Signal (2010)

PC / Xbox 360

Ontwikkeld door Remedy
Uitgegeven door Microsoft

Na het eind van het eerste spel zit Wake nog steeds vast onder Cauldron Lake. Zane neemt contact op met Wake, en stuurt hem een signaal om te volgen. Alan moet nu heel Bright Falls doorkruisen wil hij ooit nog uit de duisternis ontsnappen, maar wat hij niet weet is dat zijn eigen geest verantwoordelijk is voor alles wat er gebeurt.

kiriyama
Niet zo sterk als Alan Wake zelf. Deze extra episode gebruikt iets teveel plaatsen en gebeurtenissen uit het eerste deel om echt indruk te maken. De opzet is leuk, maar omdat dit al zo snel na Alan Wake zelf kwam wil het niet echt werken als 'trip down memory lane.' De echt nieuwe levels en elementen die er wel in zitten behoren meteen tot de hoogtepunten. Zo zit er een groot veld met elektrischiteitsmasten in die misschien wel het beste uit de hele serie is. Spannendste moment uit het hele spel!

Niet al te sterk zoals kiriyama al zegt. Er wordt veel gerecycled qua settings en gebeurtenissen.
Ook vrij snel uit te spelen zonder een echte pay-off, want eindstand schiet je niet al te veel op.

Het veld met de vele elektriciteitsmasten vond ik zelf dan weer wel sterk.

3,0 Sterren.

kiriyama schreef:

A mooi zo! daar doe ik het wel voor, dan koop ik alle 2 uitbreidingen..
Ik heb Alan Wake ook gelijk maar een plaatsje in mijn top 10 gegeven.
Dit zijn de soort spellen waar ik van houd, lekker op je gemak in de nacht prachtige bossen door zoeken. En de spanning vind ik nog sterker dan in Resident evil 4.
En behoorlijk realistisch...

Zowel The Signal als The Writer zijn nu allebei gratis te downloaden!
Voor je X-box 360 Wees er bij..

Chill, net even geslurpt, thnx voor de heads up!

Hoe goed ik Alan wake ook vond (staat in mijn top 10!) ik vond de gameplay toch wat te herhalend..
En het einde iets teleurstellend. Maar nu ik The Signal speel ervaar ik eindelijk weer een frisse wind in het horror 'paradijs' van Alan Wake. Het ziet er allemaal net even wat mooier uit en aan het geluid is ook duidelijk meer aandacht geschonken. Het is een hele fijne uitbreiding die mij weer verslaafd maakt!

4 sterren

poeh ik vind de The writer toch steeds beter dan deze The signal..
Die woorden die je steeds moet belichten komt veel te vaak voor en het heeft geen meer waarde.