Assassin's Creed III (2012)

Alternatieve titels: Assassin's Creed 3 | Assassin's Creed 3: Remastered | Assassin's Creed III: Remastered

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Het spel speelt zich af in het noordoosten van de Verenigde Staten tussen 1753 en 1783 en volgt het verhaal van Connor; Engelsman en afstammeling van de inheems Amerikaanse Mohawks. Connor groeit op in de tijd van het kolonialisme en ziet met eigen ogen hoe de tirannie en politieke samenzweringen gedurende deze periode invloed heeft op de mensen om hem heen. Wanneer de kolonialisten een Mohawk dorp platbranden besluit hij zijn leven te veranderen en te gaan vechten tegen onrechtvaardigheid en onderdrukking.

Interessant verhaal en de gameplay beviel me wel. Helaas word het tegen het einde aan wel erg langdradig.

Ik ben nu net voorbij sequence 5 en ik vind het tot nu toe heel erg saai. Het verhaal boeit me niet echt en de missies zijn nog vervelender dan het verzamelen van informatie in AC1. Als de game niet wat interessanter wordt stop ik ermee.

avatar van Martijn
Het wordt boeiender als je meer vrijheid krijgt, ik zou het nog even volhouden als ik jou was.

Hoe is trouwens de DLC en is er ook een bundel?

Met meer vrijheid is het inderdaad boeiender. Ik speel gewoon door .

avatar van rickazio
^ En nu over Assassin's Creed III?

rickazio schreef:
^ En nu over Assassin's Creed III?

avatar van ilovePS3
oeps ik ging dit eigelijk bij assassins creed 4 schrijven

avatar van ilovePS3
heb hem zelf al verwijderd

Ik heb hem al een tijdje geleden uitgespeeld en ik vind het als game zelf best leuk, maar als Assassin's Creed game een beetje karig. Het verhaal komt heel langzaam op gang en ik had ook niet echt het gevoel dat ik een Assassin game aan het spelen was. Verder heb ik me er prima mee vermaakt, maar het is zeker geen hoogvlieger.

DarthSolidKevin schreef:
...en ik had ook niet echt het gevoel dat ik een Assassin game aan het spelen was.

Misschien omdat je een Templar game aan het spelen was hehe

Nee dat komt niet daardoor. In de vorige games kreeg je tenminste nog targets om te vermoorden. In dit deel is dat allemaal ver te zoeken.

ik vind de spel geweldig je de qauliteıt en de geweldige graphics maar ik vind de pegi onzin het is niet alleen voor 18 jarigen er word heel weinig geweld gebruikt je moet bijna alleen maar mensen afluisteren of spullen bezorgen maar geweld komt zelden voor je kan alleen wel op dieren jagen zoals een beer maat geweld komt er zelden voor ik vind dat deze spel speelbaar moet zijn vanaf de leeftijd 8 of 9 all twijfel je of je de spell voor je zoon van 10 moet kopen zeg ik kopen de spell is geweldig kinderen zullen er van houden dus nogmaals ddeze spel moet beschikbaar zijn voor kinderen van acht

geweldigegamer schreef:

dus kortom deze spel moet zijn pegi af rating zijn?!?!//...,,

avatar van Mr. Olaf
Ageingrebel schreef:

dus kortom deze spel moet zijn pegi af rating zijn?!?!//...,,

Blijkbaar en zo te lezen is hij 8 of zo.

Oh en geweldige gamer: als je een stem als mening aangeeft, graag een goede mening geven met leestekens, hoofdletters, etc. Niet alleen maar over leeftijd en pegi rating praten.

avatar van Thorak
Pfff ik ben na 2 regels gestopt met lezen. Kan iemand in fatsoenlijk Nederlands, beknopt samenvatten wat hij nou wilde zeggen.
Nouja, bij nader inzien, laat ook maar ook! Kan nooit heel interessant zijn geweest.

Zelden geweld

Thorak schreef:

Ik heb het geprobeerd in zijn taal, maar die beheers ik jammer genoeg onvoldoende.

Volgens mij had het iets met PEGI te zien

EDIT: aan zijn profiel (email) te zien is hij 11. Eerder een probleem van een luie schoolmeester dus (of eigenlijk een falend taalbeleid in scholen, maar dat is een ander verhaal).

avatar van Thorak
Een falend taalbeleid, maar ook slecht opgeleide leraren en falende ouders die hun kinderen gewoon hun gang laten gaan. Maar je hebt gelijk, dat is een hele andere discussie. Maar helaas wel de realiteit...

avatar van Awake78
Maar dan nog, praten kan hij hopelijk wel en als je dan 'de spel(l)' en 'deze spel(l)' zegt kan ik het niveau wel op een andere manier inschatten.

Ik kan met herinneren dat ik sowieso 'het spel' zei toen ik 11 was. En da's knap (dat ik het me kan herinneren) want dat is al heeeeeel lang geleden

+ de setting van de Amerikaanse revolutie is echt supervet en bereinteressant
+ vechten met Connor is een stuk bruter dan in de vorige games; met die bijl en het mes voel je je echt een moordmachine
+ die plotwending zag ik echt niet aankomen, dat gedeelte tot de plotwending maakt de rest van de game ook toffer omdat je alle Tempelierspersonages daardoor goed kent
+ gaaf einde, eindelijk heb je door waar alles van de vorige games toe ging leiden
+ de zeemissies zijn echt ontzettend leuk
+ kasteelmissies waren wel tof

- rare, ingewikkelde en niet-toffe manier waarop je geld moet verdienen in dit spel
- geen winkels waar je iets aan hebt waardoor je het gevoel hebt dat het compleet zinloos is om geld te hebben, heb tijdens de hele game nooit geld gebruikt op het omkopen van stadsomroepers na.. er zijn geen wapens, geen pantsers, niks
- mede vanwege het vorige punt had ik niet het idee van constante verbetering die je bij de vorige AC's had (daar kreeg je steeds betere wapens, pantsers, health etc., maar hier blijf je gewoon constant dezelfde)
- je had er niets aan om stadsdelen te bevrijden
- de sfeer van ACII (het originele deel) wordt nergens geëvenaard

Nog altijd de AC-formule die voor mij echt wel werkt en ik heb dan ook erg genoten van deze game, maar er waren te veel minpunten om hem te kunnen vergelijken met eerdere delen van de reeks.

avatar van Martijn
Nou das echt precies mijn mening Goodfella

Ik hoop dat Black Flag dichter bij Brotherhood in de buurt komt.

Ben er sinds woensdag mee bezig via Plus, maar ik vind er tot nu toe vrij weinig aan. Die Kenway is echt een saai figuur, nog saaier dan Altaïr. Verder weer een hoop van hetzelfde, al zie ik dat Goodfella_90 wel een paar punten opnoemt waarmee ik rekening moet houden. Zoals dat je zowat niks aan geld hebt, omdat je geen winkels, geen upgrades enz. kunt kopen, zonde.

Ik merk echt dat de delen steeds minder en minder worden, de inspiratie lijkt eruit te zijn sinds Revelations. Die game had ik ook met moeite uitgespeeld.

Vooral als je nagaat dat de games steeds minder met Assassins te maken hebben. In elk deel hoef je steeds minder targets onopgemerkt te doden (of überhaupt te doden).

Ik dacht ik download AC3 wel aangezien eht toch gratis is (PS Plus) en ik moet soms echt kapot lachen..maja ik hou wel op voordat ik doodsbedreigingen krijg van AC fanboys

Ondertussen tien plus uur verder en in sequentie zes. Gelukkig wordt het eindelijk wel iets beter.
De 'naval battles' zijn trouwens best lachen.

koning-phong schreef:

Ja die constante doodsbedreigingen op gamesmeter irriteren me ook meer en meer. Kunnen de mods daar niets aan doen? Geen comment of ik krijg wel ergens een doodsbedreiging, een prominent figuur zijnde.

Doodsbedreigingen? Serieus?

Ja ik.

Heb ook het een en ander naar Ubisoft gestuurd naar aanleiding van deze game.

Doodsbedreigingen gewoon rapporteren bij GM moderators. Lossen zij het op.