Assassin's Creed III (2012)

Alternatieve titels: Assassin's Creed 3 | Assassin's Creed 3: Remastered | Assassin's Creed III: Remastered

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Het spel speelt zich af in het noordoosten van de Verenigde Staten tussen 1753 en 1783 en volgt het verhaal van Connor; Engelsman en afstammeling van de inheems Amerikaanse Mohawks. Connor groeit op in de tijd van het kolonialisme en ziet met eigen ogen hoe de tirannie en politieke samenzweringen gedurende deze periode invloed heeft op de mensen om hem heen. Wanneer de kolonialisten een Mohawk dorp platbranden besluit hij zijn leven te veranderen en te gaan vechten tegen onrechtvaardigheid en onderdrukking.

Er is Multiplayer misschien daarom

avatar van noander
Ik ga deze misschien wel een kans geven, Assassins Creed 2 werd saaier en saaier door de hoeveelheid Italiaanse wannabe gedoe..dit is het britse rijk spreekt me meer aan..ik ga een poging wagen ooit. want ik vind de outfit wel cool en de graphics

Ik zelf vind Assassins Creed 2 toch de beste deel hoor.
Maarja smaken verschillen he !

Wat moet je eigenlijk bij Multiplayer doen?? Shootouts ofzo? of is er net als in RDR een Free Roam ofzo?

Tsjo-Wi schreef:
Geen serie die zich trouwer aan geschiedenis houdt dan Assassins Creed. Als je puur non-fictie wilt, waarom speel je dan uberhaupt games? Ga lekker je geschiedenisboekjes lezen ofzo.

Uuh ik heb de AC Wiki gelezen en geloof me ..heeel veel dingen kloppen niet , ik doel vooral op ACR.

koning-phong schreef:

Kills maken jonguh! Jij achter een target aan en iemand die achter jou aanzit om je om te leggen

Owh echt? Kun je net zo goed ergens jouw Assassin opwachten en hem afmaken en dan achter jouw target aangaan

Kijk maar uit dat ze niet achter jou aangaan.

koning-phong schreef:

Mwah, je moet echt wel je best doen om uit handen van je achtervolger te blijven. Ook moet je goed te werk gaan om jouw target te pakken. Ik vind die modus erg cool.

avatar van Martijn
Jup spannendste multiplayer modus in tijden.

Wanneer komt AC series nou met Nederlandse geschiedenis, Nederland heeft ook vet veel invloed gehad op historie, en ook in Amerika want AC is een amerikaanse game toch, New York was ooit New Amsterdam en we waren 1 van de grootste handelaren op de planeet.
Maja het is wel duidelijk dat de AC series echt meerendeels fictie is zoals Altair die personage in ACR wat een grap, die gast bestond niet eens !

En niet te vergeten het Mongoolse Rijk ! Die hebben de wereld zelfs zo wat veranderd, zonder dat was er geen Ottomaanse Rijk en wel meer dingen niet

koning-phong schreef:

Een hoofdpersoon in een spel die fictief is Dat is nog nooit gebeurd!!!

Ik wilde alleen die ander gast op dit forum duidelijk maken dat AC fictie is, volgens hem is AC namelijk trouw gebleven aan de geschiedenis..

avatar van Tsjo-Wi
Dude niemand zal zeggen dat AC geen fictie is. Zonder fictie kun je uberhaupt geen game maken... Maar dat de serie behoorlijk trouw is aan de geschiedenis is gewoon een feit. Alle historische gebeurtenissen en gebouwen worden uitgebreid en correct beschreven in de animus database dus als je ook nog iets wilt leren tijdens het spelen van games dan moet je deze serie spelen. Wat de game in wezen doet is gewoon allemaal historische gebeurtenissen vertellen zoals de Boston Tea Party en de Onafhankelijkdsverklaring van de USA, alleen plaatsen ze de speler, als fictief personage, daarin steeds in de hoofdrol.

Lekker uitgebreid, al duurt het wel wat lang voordat je ook echt Connor bent. Eerst dus een lange intro met zijn vader en dat hij dus een Templar is, zag ik niet aankomen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ook hier weer dus dat volledige synchronisatie onzin, dat is voor mij al een reden om meteen 0,5* eraf te trekken ondanks de rest van de game, zoals AC Brotherhood. Dat heb ik nooit begrepen, je herleeft immers de herinneringen (!!) van de voorouder dus is het dan al niet bij voorbaat uitgesloten dat er andere manieren zijn?

Ik vermaak me wel meer dan met Revelations en ben nog niet helemaal uit of ik dit deel tot nu toe wel of niet beter vind dan Brotherhood, nog een beetje te vroeg. Hoe dan ook, lijkt een prima game te worden maar AC2 overtreffen lijkt voor mij onmogelijk.

Wat ik trouwens ook totaal niet begrijp (ook bij een van mijn all time favorites AC2), je bent een sluipmoordenaar (met de nadruk op SLUIP) die het dus vooral van stealth moet hebben en je kan dus NIET sluipen. Vond dat altijd een groot minpunt geweest van de series en ik had eigenlijk gehoopt, nou... verwacht zelfs, dat ze het hier erin zouden doen.

Ben nu inmiddels begonnen aan sequence 7 en de game is lekker tof tot nu toe, vind Connor tegen verwachting in toch een toffe Assassin en doet me qua gedrag veel op Altair lijken. Zowat dezelfde stem zelfs van deel 1, misschien zelfde voice actor? Hoe dan ook ben stiekem toch benieuwd naar het verhaal van Desmond, iets wat mij de voorgaande delen echt niet kon boeien.

Inmiddels uitgespeeld en, zoals verwacht, (licht) teleurgesteld. Een erg goede game als het geen AC zou zijn maar dat is het wel dus heb je voorafgaand al bepaalde hoge verwachtingen. Dat epische komt voor mij toch niet echt helemaal uit de verf, de setting blijf ik slecht gekozen vinden (puur vanuit winstoogmerk) maar ik moet zeggen dat Connor mij tegen verwachting toch goed beviel.

Voor de rest zo cliché als het maar kan, bijvoorbeeld zoveel momenten dat Connor zijn doelwitten kon pakken maar dat hij wachtte en daardoor de kans keer op keer verkeken leek. Zo'n gevoel had ik nog niet bij de eerdere AC-delen. Hoe dan ook, erg goede actie game maar als AC-titel in zijn totaliteit toch gewoontjes. Twijfel nog tussen 3* en 3,5*.

avatar van LeidseHoodie
Wauw. Wat een tegenvaller.

Waar moet ik beginnen? Bij de storende visuele foutjes, zoals karakters die praten zonder hun mond te bewegen, bij de verschrikkelijke laadtijden, die witte schermen die keer op keer het spelplezier kwamen bederven, of bij de bizar slechte voice acting van de hoofdpersoon, die als een soort indiaan met teveel oestrogeen fluistert als een sissy?

Of misschien bij de foutjes in de audio, zoals die momenten waarop je een grote boze menigte in beeld ziet, die druk staat te zwaaien en te stampvoeten, maar het doodstil is? Of bij de saaie eentonige vecht-controls die je de meest gruwelijke moorden laten plegen zonder dat je ook maar een idee hebt wat je aan het doen bent? Of bij de camera, die treiterend achter boompjes en muurtjes blijft hangen op een moment supreme waarop je 20 tegenstanders probeert te verslaan?

Nee, laat ik beginnen bij het verhaal. Jezus, wat was dat ruk! Hoe kunnen ze zo'n toffe serie spellen, met een verhaal dat je helemaal je tv in zuigt, zo ongelooflijk debiel, nietszeggend en lafjes laten eindigen? Dan heb je dus als gamer meer dan 100 uur geploeterd om een verhaallijn te ontrafelen in de vele verschillende Assassins Creed spellen, en word je beloond met een lelijk filmpje van 2 minuten waarin het einde net zo wordt afgeraffeld als in de opstellen die ik op de basis school moest schrijven. Met terugwerkende kracht is Assassins Creed 3 de anticlimax van 2012 voor mij, nog slechter dan 'het einde van de wereld'.

En niet alleen het einde van het spel was slecht. Het hele verhaal in dit derde deel is matig. Het wordt ook op een verschrikkelijke manier verteld, in filmpjes van elke keer twee seconden waarin niet interessante karakters totale onzin uitkramen. En als er dan een keer een interessante bad guy wordt gecreeerd, en je daadwerkelijk gaat uitkijken naar het moment waarop je die mag omleggen, dan blijkt dat je niet eens op een knop hoeft te drukken om je mes in zijn lichaam te planten. Nog zo'n anticlimax.

Eigenlijk zijn er maar twee pluspunten aan Assassins Creed 3: de grote open wereld ziet er (ondanks de kleine irritante foutjes) erg mooi uit en is erg sfeervol, en de grote open wereld is interessant om te verkennen, omdat het beklimmen, rondrennen en rondrijden erg leuk is. Ohja, en de missies waarin je boten bestuurd zijn heel leuk om te doen.

Maar verder heeft dit spel me met name weten te frustreren, en heb ik het alleen uitgespeeld omdat ik wilde weten hoe het verhaal eindigde. Kortom: een 2.

avatar van LeidseHoodie
carlo schreef:
Ik sta persoonlijk heel erg te kijken van al die positieve recencie's deze mensen zijn dus totaal niet meer serieus te nemen. Ik snap van mensen dat ze het spel goed vinden en door de problemen heen kunnen kijken. Maar blaadjes als IGN, Gamer etc moeten toch op zijn minst een kritische noot durven te zetten bij deze titel. De problemen worden als kleinigheidjes afgedaan terwijl er in mijn ogen toch veel mis is in de presentatie en gameplay van AC3.

Ja, dat valt mij ook al op. Sowieso vind ik dat games te vaak het stempel 'fantastisch' krijgen opgedrukt in de gamepers. Er wordt met negens en tienen gesmeten, terwijl ik op het merendeel van de zogenaamde topspellen echt wel een hoop kan aanmerken. Maar in het geval van Assassins Creed 3 is het gewoon belachelijk. Dit spel is een wanproduct, zoals je zelf al zegt.

Sinds ik de aankondingstrailer zag, was ik in een keer razend benieuwd naar dit nieuwe deel.
Op 31-10-2012 was het dan zover. Toen ik begon met ACIII was ik gelijk enthousiast. Het was gewoon Asssassin's Creed zoals je het kent, maar dan in een gloednieuwe setting. De gameplay is zoals vanouds fantastisch. Het verhaal wordt goed opgebouwd totdat het einde nadert daar gaat het allemaal erg snel. Ik noem dit afraffelen! Ik let zelf niet echt op de glithches want het spel was nog maar net uit dus rekende ik dat niet mee. De toevoeging van de boog is perfect om het spel nog sluiperiger te spelen. De frontier is fantastisch het bomen klimmen is magisch en ik ben ook blij dat het paardrijden weer terug is waardoor je je weer sneller door de gebieden kunt verplaatsen. Toch zijn er ook irritante gameplay momenten. Bijv: tijdens een achtervolving zodra je achter iemand aanrent en je tegen een gebouw aanloopt, klimt Connor gelijk omhoog "doelwit Ontsnapt" dit heeft een aantal frusterende momenten opgeleverd! Maar nu ik er twee maanden later op terug kijk geeft dit spel een dikke 4,5 sterren!

avatar van Dimitri92
1,0
3bdelilah schreef:

Precies. Het ironische is dat Achillies ergens later in de game vertelt dat een Assassin snel en stil moet zijn en alles met voorbedachte raden moet uitvoeren. Stealth werkt gewoon niet, behalve als de game dat wil. En dan nog heb je altijd maar een mogelijkheid waar je vaak alleen achter komt als je veel faalt. Maar iemand van een rand gooien als hij voorbij loopt? Nope, alleen als hij stil staat. Fluiten als je ergens aan hangt? Nee, dat kan alleen als je tegen een muur aanstaat. Het is allemaal zo simplistisch als de pest.

De rest van de game faalt overigens ook. Maar daar schrijf ik nog wel een recensie over.

avatar van Tsjo-Wi
Daar komt nog eens bij dat je stealth geen eens nodig hebt. Met gemak legt Connor hele colonnes vijanden om dus er is totaal geen dreiging. Alleen in bepaalde missies is het meteen game over als je ontdekt wordt, maar dat vind ik dan weer echt een zwaktebod. Dan heb je zo een grote wereld waar je kan gaan en staan waar je wilt, laat de speler dan ook lekker zelf weten hoe die het aanpakt.

Ik krijg echt het idee dat de makers met dit spel alleen maar een leuk geschiedenisverhaal wilden vertellen door zoveel mogelijk historische personages en gebeurtenissen erin te proppen, in plaats van echt een vette stealth game te maken. De gameplay is sinds AC II praktisch niet geëvolueerd, omdat het de makers alleen nog maar om de setting gaat. En Connor verdient ook de hoofdprijs voor meest suffe, saaie en irritante hoofdpersoon in een game aller tijden.

avatar van killer13
noander schreef:

Ik zelf vind Assassins Creed 2 toch de beste deel hoor.

idem voor mij hoor

Dit spel doet me denken aan Photoshop, de trailer ziet er heer-lijk uit maar de game zelf verrast omdat hij zo saai en eentonig is.

killer13 schreef:

idem voor mij hoor

Same here. Ik vond dat echt een ongeëvenaarde sfeer hebben, pfff

3bdelilah schreef:

Same here. Ik vond dat echt een ongeëvenaarde sfeer hebben, pfff

Hier nog één, vooral omdat Venetie en Florence erg tof zijn vormgegeven. De steden NY en Boston in dit deel steken er maar karig bij af. Ben nu bij seq 10 en moet zeggen dat het mij ook allemaal een beetje tegenvalt.

Wie weet geef ik deze game wel een kans, er zit in dit spel tenminste geen gelikte stomme italiaanse macaroni accent en de civil war is verdomd interessant..ben benieuwd wat Ubisoft hierna gaat doen met de AC reeks..hopelijk eens een stap naar Azie ofzo en dat eens in eerbetoon zetten waar meedogenloos veel invloed van kwam. Ik ben namelijk erg gefascineerd door geschiedenis.

avatar van Ageingrebel
koning-phong schreef:

Erg gefascineerd door geschiedenis, Italië (en Constantinopel) tijdens de renaissance niet interessant vinden.

Ok.

avatar van milannn
Ik ben nou niet echt gefascineerd door geschiedenis, maar juist Italië vind ik één van de interessantste landen op het gebied van geschiedenis. Dat maakte de Ezio-reeks voor mij helemaal geweldig. Revelations vond ik echter al minder en ik lees toch wel aardig wat negatieve dingen over III, o.a. veel bugs. Ook behoorlijk wat mensen zeggen dat Connor een saai personage is, terwijl ik Ezio (en Altaïr) juist erg interessant vond. Bovendien vind ik de wereld en de periode waarin ACIII zich afspeelt niet echt interessant. Als ie €20 euro is zal ik hem zeker wel kopen, maar nu nog niet.

Moet zeggen dat ik dit inmiddels ook niet bepaald als een knaller beschouw. Heb het op dit moment nog niet eens uitgespeeld. Het heeft inderdaad te lijden onder een nogal zwak hoofdpersonage. In plaats van een badass indiaan een of andere levenloze pussy boy die amper zelf weet waar ie mee bezig is.

Daarnaast maakt het ook op mij af en toe een rommelige en onafgewerkte indruk wat de algehele speel ervaring toch een beetje teniet doet. Het heeft ook wel zo zijn positieve punten maar na het tweede deel is dit toch net wat minder.

En voor mij dus allemaal net niet boeiend genoeg om vlot het einde te bereiken, ben er inmiddels wel bijna maar op dit moment ook weer totaal niet de motivatie om het weer op te pakken.

Ze zouden inderdaad de stealth wel wat beter uit mogen werken. Verder hebben ze het vechtsysteem omgegooid en dat maakt naar mijn idee niet bepaald een verbetering.

Wat gameplay betreft eigenlijk best zwak inderdaad.

Qua beoordeling zal ik uiteindelijk niet veel hoger komen dan 3.5, en dat is dan nog best gul eigenlijk.

Ageingrebel schreef:

Ok.

De civil war is toch ook geschiedenis ?? Nou dan.. En misschien lees ik liever boeken over het oude Italie of kijk ik docu's erover??En speel ik liever niet een game daar over??

Overall heb ik wel 30x duidelijk gemaakt dat het italiaans nep accent mij ergert.. het lijkt mij sterk dat men destijds Engels sprak daarzo..en AC3 is anders en niet te vergelijken