rFactor (2005)

Ontwikkeld door Image Space
Uitgegeven door Image Space

rFactor is een racesimulator bestaande uit fictieve formule- en sportauto's. Je kunt kiezen uit meerdere kampioenschappen, race klasses en raceauto's. Het spel is, doordat het een open platform is, gemakkelijk uit te breiden met een tal van nieuwe race klasses.

avatar van Rod
Rod
Ja wel potverdorie, deze mocht ik niet toevoegen.. Magoed hij staat er in ieder geval op en hij krijgt van mij een dikke 5*

Ik speel dit spel zowat elke dag, dit omdat er zoveel nieuwe content bijkomt en daardoor het spel boeiend blijft. Daarnaast zijn er ook veel mensen online wat het online racen leuk maakt.

Mocht je het spel net hebben en op zoek zijn naar nieuwe mods, neem dan een kijkje op www.rfactorcentral.com . Er is daar naast alle mods en tracks ook een soort mini kampioenschap, zeer de moeite waard.

avatar van Raymond
Gemaakt door de makers van F1-Challenge (EA sports) en in principe ook een doorontwikkeling hiervan.
Zeker een van de meest realistiche racesims ooit gemaakt en doordat het een open platform is zijn er zeer veel mods (auto's en tracks) beschikbaar, helaas zitten er ook minder goede mods tussen....

avatar van Rod
Rod
maar die kun je dan ook links laten liggen offcourse

Rod schreef:

Ik heb dit probleem ook met Live for speed.
LFS werkt volgens het zelfde systeem als rFactor, downloaden en online een licentie erbij kopen, ik heb 'm al 2x toegevoegd en 2x is het afgekeurd ?????

rFactor kun je ook op cd kopen. Deze cd moet je alleen wel bestellen via hun website. Misschien mocht deze titel daarom wel worden toegevoegd.

avatar van Raymond
LFS is ook te koop op CD via de Duitse Live for Speed site: http://www.4players.de/rendersite.php?LAYOUT=index&world=lfs&sid=

dit is echt de beste racesimulator die er nu te koop is, persoonlijk vindt ik hem beter dan GTR2 omdat je flink kan uitbreiden met het aantal tracks en auto's (www.rfactorcentral.com)