Battleship (2012)

PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo 3DS / Nintendo DS / Nintendo Wii
Strategy
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Double Helix en Magic Pockets
Uitgegeven door Activision

Het spel vertelt het verhaal van explosieven specialist Cole Mathis, die een gevecht voert tegen een buitenaardse vijand in een gebied waar geen telecommunicatie mogelijk is. Hierdoor heeft Mathis de leiding over het tactische gevecht op zee, terwijl hij zelf de vijand op land te lijf gaat. Het spel is een variant op het klassieke bordspel waarbij je schepen van je tegenstander tot zinken moet brengen.

Je ziet ook zo'n soort gelijke kreet bij de film. Wie heeft dat verzonnen? Ik kan geen enkele raakvlakken vinden namelijk?.

avatar van TonyTHorror
Volgens mij hebben de wii en DS versies er wel iets mee te maken, is iig een tactisch spel. Op de consoles die er toe doen ( ) is het een shooter....die ik vanavond ga uitproberen

Inderdaad, hoe was het?