Hidden & Dangerous (1999)

Alternatieve titel: Hidden & Dangerous: Fight for Freedom

PC / PlayStation / Sega Dreamcast
Strategy / Shooter

Ontwikkeld door Illusion en Tarantula
Uitgegeven door Global Star, TalonSoft en Take-Two

Hidden and Dangerous speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het is 1941 en je hebt de leiding over een kleine groep geallieerde soldaten die moeilijke missies diep in vijandelijk terrein tot een goed einde moeten brengen.

avatar van martinstegenga
Goed en vermakelijk. Hier heb ik mij uren mee vermaakt. Het was zo'n beetje de eerste shooter die ik heb gespeeld.

avatar van Deftones_JP
Volgens mij was dit een van de eerste shooters waarin je kon sniperen. Dat was toen echt superhip. Hoewel Delta Force misschien net wat eerder was. Anyway mijn eerste sniper momenten zaten in deze game.

avatar van Tsjo-Wi
Leuke en moeilijke tactische shooter. Heb me hier ook zeker wel een tijd mee vermaakt, alleen jammer dat de game barst van de bugs...

Dit was voor mij een zeer goed spel.
Heb er mij uren en dagen mij geamuseerd en het was echt goed.
Leuke missies enzo en niet altijd even gemakkelijk.
Tot nr 2 kwam...
4 sterren

Erg goede game. Grafisch best mooi, uitdagend....maar, de vele bugs maakten het soms erg vervelend om te spelen. Daarbij werkte de camera niet zo lekker vond ik.

Een leuk spel ik heb hem een keer uitgespeeld je hebt een best wel
uitgebreid assortiment wapens zoals stg44 mp40
wapens uit de twee wereldoorlog.

avatar van Tha Luz
Ja ach de wapens vallen nog best mee hoor.Ik heb uitgebreidere gezien.

avatar van Jorge-E
mr bean schreef:
Een leuk spel ik heb hem een keer uitgespeeld je hebt een best wel
uitgebreid assortiment wapens zoals stg44 mp40
wapens uit de twee wereldoorlog.

Het zou maar best zijn dat je wapens uit de tweede wereldoorlog gebruikt. Welke anders?
Maar er klopt iets niet, hij spreekt over een stg44 terwijl dit 1941 is. de 44 kwam in 44 pas uit.

avatar van Tha Luz
Ja inderdaad viel mij ook al op.Heb dit spel niet gespeeld dus ik weet niet of die ook echt in de game zit.Want anders maakt Bean mischien een foutje.

Superleip spel, vooral het ultralange level waar je tanks achter je aan krijgt is echt heel vermakelijk je kunt het hele spel ook gratis downloaden, dan doet het spel het nog beter dan wanneer je hem speelt vanaf cd-rom! Gewoon op google hidden & dangerous download intikken en de rest spreekt wel voor zich

avatar van Oortrommel
Hidden & Dangerous komt uit de tijd dat het nog in was om WW2-games uit te brengen. Gezien het grote aanbod aan games die deze historische periode gebruikten als setting was de concurrentie groot. De game heeft me ook nooit echt kunnen overtuigen; de aanwezige bugs, het samenstellen van squads en de soms frustrerende moeilijkheidsgraad maakten dit tot een ondergeschoven kindje voor mij.

avatar van AsLuM-
Blijft een van mijn favoriete.