menu

Darksiders II (2012)

Alternatieve titel: Darksiders II: Deathinitive Edition

mijn stem
3,75 (32)
32 stemmen

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
Action / Adventure
single player

Ontwikkeld door Vigil
Uitgegeven door THQ

Het verhaal speelt zich af om en nabij dat van Wrath of War. Nadat War veroordeeld en terug naar de Aarde gestuurd wordt door de Charred Council, worden de Horsemen van zijn lot op de hoogte gesteld. Death, één van de vier Horsemen, welke ervan overtuigd is dat zijn broer geen blaam treft, gaat erop uit om zijn naam te zuiveren. Hij reist af naar de Nether Realms, een plaats tussen de hemel en de hel, om te bewijzen dat zijn broer slachtoffer is van samenzwering.

zoeken in:
avatar van JacoBaco
4,0
Als deze beter is dan deel 1, dan wordt dit een erg goede game, want deel 1 is al een goede game!

avatar van Rujar
Dit wordt een 100% aankoop, met deel 1 heb ik mij meer dan uitstekend vermaakt. De game was toen al goed (eerste game van deze studio) en kan met deel 2 alleen maar beter worden.

avatar van JacoBaco
4,0
Uitgesteld! Maar dat doet de game vast goed!

avatar van banjo
4,0
ik wil hem voor de Wii-U!

avatar van Cassevis
Ook zo'n game waar niet op te wachten valt.

avatar van JacoBaco
4,0
Gelukkig nu nog maar een paar weekjes.

avatar van AvMerode
3,5
Kwam deze game gister ook uit het niets tegen (niet met opzet opgezocht) via torrent sites.
Was wat anders aan het opzoeken en ineens kwam ik uit op Darksiders 2.

Veel beter dan het eerste deel en er is meer sfeer.
Ben nog niet super ver, dus kan er verder nog niet al teveel over zeggen, maar dit is toch wel de verrassing van 2012.

avatar van Confusie
Harde reclames hebben ze er in ieder geval voor.

MikeMannuh
AvMerode schreef:
Kwam deze game gister ook uit het niets tegen (niet met opzet opgezocht) via torrent sites.
Was wat anders aan het opzoeken en ineens kwam ik uit op Darksiders 2.

Niet bekend zijn met de release van deze game is ook een prestatie opzich. Ik word werkelijk ziek van alle trailers, screenshots, dev diaries en weet ik wat ze allemaal uit hebben gebracht sinds de announcement dat de game uitgesteld zou worden. Tijd dat ie uitkomt zodat ik die Darksiders spam niet meer op facebook en op gamesites hoef te zien!

avatar van AvMerode
3,5
Ja geen idee, kijk tegenwoordig niet meer op gamesites (ja heel soms) en tv kijken doe ik niet meer via kabel.
Kijk alleen nog maar films en tv-series op mijn tweede pc die op plasma tv is aangesloten. (geen reclame zooi)
Dus dat is de reden waarom ik er niks van afwist in ieder geval.

Darksiders 2 lijkt een beetje op de eerste fable gecombineerd met zelda.
Aardig wat exloren en geweldige sfeer met een super mooie soundtrack van Jesper Kyd op de achtergrond.

avatar van Maxigames
4,0
Toen ik pas wat trailers van deze game gezien had werd ik wel erg nieuwsgierig, de voorganger heb ik dan ook meteen aangeschaft en die beviel prima! Nu na wat reviews gezien te hebben van deel 2 kijk ik erg uit naar de 21e. Het ziet er naar uit dat het qua gameplay en stijl erg overeenkomt met de voorganger maar dan een stuk beter en grootser uitgewerkt.

4,5
Zin in morgen, kan niet wachten wordt mega vet

avatar van ilovePS3
4,0
nog steeds niet binnen hopelijk komt ie vandaag nog binnen

4,5
Net wat uurtjes gespeeld, waaauww zeg hoe vet istie game geworden.
Grafisch egt super en gameplay kan niet beter. Voor mij echt een van de beste games van het jaar!!

avatar van Maxigames
4,0
Ik heb er ook een paar uur op zitten en het bevalt mij ook uitstekend! Vooral de designs van de levels zijn een stuk mooier en stijlvaster als in de voorganger, daarnaast ook erg groot. Ook de muziek vind ik prachtig gedaan.

MikeMannuh
Ik ben deze game al 2 dagen aan het spelen maar tot nu toe vind ik het nog niet geweldig. Het is geen slechte game maar het ongegeneerd jatten van andere games stoort me een beetje. Natuurlijk is goed gejat beter dan slecht verzonnen, maar normaal neem je een goed idee van een andere game and verbeter je het of je geeft er je eigen twist aan, maar in deze game zit gewoon geen enkel origineel idee.

Verder kan ik het cartoony-maar-toch- volwassen stijltje niet echt waarderen. Ik heb het idee dat ik "Prince of Persia meets Zelda meets World of Warcraft meets Dante's Inferno meets Devil May Cry" and het spelen ben. Het meest irritante vind ik nog dat de combat vol zit met signature moves van Dante uit DMC. Na deel 1 had ik wel gehoopt dat ze met wat eigen ideeën zouden komen maar die zijn ver te zoeken....

avatar van ilovePS3
4,0
nog steeds niet binnen als ie vandaag niet binnen komt ga ik even een boos berichtje sturen

ilovePS3 schreef:
nog steeds niet binnen als ie vandaag niet binnen komt ga ik even een boos berichtje sturen
Waar heb je 'm besteld?

avatar van Tsjo-Wi
MikeMannuh schreef:
Ik ben deze game al 2 dagen aan het spelen maar tot nu toe vind ik het nog niet geweldig. Het is geen slechte game maar het ongegeneerd jatten van andere games stoort me een beetje. Natuurlijk is goed gejat beter dan slecht verzonnen, maar normaal neem je een goed idee van een andere game and verbeter je het of je geeft er je eigen twist aan, maar in deze game zit gewoon geen enkel origineel idee.

Dat is precies wat ik dacht over deel 1. Het had zoveel invloeden van bekende games en speelde op zich prima maar het wist nergens boven de middelmaat uit te stijgen wegens gebrek aan eigen originele ideeën. Als dat bij dit deel ook zo is laat ik deze maar aan me voorbij gaan denk ik...

MikeMannuh
Matige game. Voor elk positief punt heeft de game een of meerdere irritaties en minpunten. De game leent (*ahem* jat *ahem*) van een groot aantal games de sterke punten van die desbetreffende games, maar Darksiders speelt het klaar om op geen enkel punt beter of ook maar gelijkwaardig te zijn aan de games waarvan het jat...uh leent.

Een aantal vreselijke ergernissen:
- Platformen op snelheid. Nagenoeg onmogelijk. Als Death niet precies op het hoekje van een ledge hangt begint ie gewoon recht omhoog te springen in plaats van zijn walrun. Dit betekent dus dat je steeds een seconde moet wachten tot hij goed in positie hangt. Dit killed de platform flow.

- Dodgen is raar. Deze game legt de nadruk op dodgen, maar een dodge killed je combo. Stel een combo is X X pauze X X. Bij een game als Bayonetta houdt een goede dodge de combo in stand, dus X X - dodge - X X werkt. Bij Darksiders niet. Dit betekent dus dat als je de krachtige 3e en 4e hit van je combo wil zien dat je eerst afstand moet nemen, en de eerste 2 hits beter ergens in het luchtledige kan doen voordat 5 enemies je clusterfucken.

- Secondary quests. Meerdere collectible quests. In totaal 100 coins, 40 pages, 30 relics, 69 stones, 20 scrolls en 4 gnomes zonder enige manier van checklist of indicatie waar je ze kan vinden. Combineer dit met het feit dat je veel moet backtracken aangezien je in het begin niet alle powers hebt en dit zijn quests waar je liever een dikke ochtendkeutel op legt dan dat je ze daadwerkelijk doet. VRE-SE-LIJK.

- Verhaal. Deze game zou voortborduren op het verhaal in Darksiders 1, maar in het begin van de game neemt Death ergens een verkeerde afslag op de A2 en daarna heeft het verhaal geen kut meer te maken met Darksiders 1 afgezien van het feit dat ie af en toe nog effe zegt dat ie wil bewijzen dat War onschuldig is. Pas na een uur of 15 kom je weer enigszins op een punt waar de verhaallijnen zich samenvoegen.

- Gameplay. Er zijn een aantal mechanics die Death in zijn bezit heeft om puzzels op te lossen die je gaandeweg vind. Echter zit er zoveel tijd tussen het vinden van verschillende attributen dat na 2 dungeons de eentonige puzzels je de strot uit komen. Verder is het ook vreselijk eentonig opgebouwd. Ga daarheen, praat met die dude, ga 3 dingen vinden voor dude. Ga hierheen, activeer dat ding, vind 3 dingen om hem te activeren. Loop daarheen, switch triggers om in 3 verschillende rooms om een doorgang te openen. Iedere keer 3 dingen. Waarom niet 1? Of 2? Of 4? Waarom altijd 3? The fuck?

Verder zitten er ook wel wat positieve dingen aan. Hoe kan het anders als je topgames games als Portal, Zelda, Prince of Persia, Devil May Cry etc. kopieert, maar zoals gezegd stijgt deze game boven geen enkele van die games uit.

avatar van ilovePS3
4,0
darksiders 2 kwam uiteindelijk 2 dagen na de release binnen maar op een mailtje die ik kreeg stond er dat ik gratis gears of war 1 kreeg natuurlijk aangenomen had hem al dus heb hem dan verkocht aan een vriend voor een 15 euro dus het was alemaal goed gemaakt ik zit nu al ongeveer een week en een paar dagen te spelen en heb net de guardian verslagen wat een pracht muziek bij die fight maar het verhaal zuigt verschrikkelijk de gameplay is soms wat langdradig en zoals boven al veel vermeld werd werden er veel ideén gepikt door andere games maar de bossfight zijn echt echt geweldig love it ik kan deze game gewoon geen laag cijfer geven vanwege die bossfights ook de muziek is prachtig en er zijn ook wel een paar duagons die ik echt geweldig onderandere de 2 de en ook de sfeer is geweldig.


ik geef een verdiende 4*

3,5
Oke game voor de pc alleen vallen de graphics in het niet ten opzichte van vele andere releases in 2012.

avatar van 3bdelilah
4,5
Vanmiddag ermee begonnen en alweer twee uur op de klok, hetzelfde heerlijke begin als Darksiders voor mij qua sfeer. Mooie omgevingen ook, de Tri-Steen (zal vast Tri-Stone in het Engels zijn) ziet er prachtig uit. Death is ook een toffe personage haha, zo cynisch en bijdehand. Ik had 'm anders verwacht in de zin van nauwelijks praten en vrijwel alleen geluidjes mopperen, maar dit past ook goed.

Ik vind het wel jammer dat de hele game op de audio na (dus tips, menu, gebieden, wapens en dergelijke) Nederlands is. Vind ik persoonlijk een beetje jammer, want dat is nou niet de meest epische taal. Daarnaast vind ik dat je de game dan niet echt 'ervaart' zoals het de bedoeling is. Ik heb overal gekeken of ik 'm naar het Engels kan overschakelen, maar schijnt dus niet te kunnen. Ach ja, dat is niet belangrijk en dat zal dan ook geen invloed hebben voor mij op de rest van de game.

Hoe dan ook, hij begint erg lekker en ik hoop dat 'ie net zo goed wordt als het eerste deel en wellicht zelfs beter!

avatar van Confusie
Als je op een ps3 speelt moet je schijnbaar je hele systeem naar Engels zetten.

Zelf vind ik het nooit zo'n probleem, en af en toe heeft het ook wel wat.

Die stomme vertalingen soms.

avatar van 3bdelilah
4,5
Confusie schreef:
Als je op een ps3 speelt moet je schijnbaar je hele systeem naar Engels zetten.

Zelf vind ik het nooit zo'n probleem, en af en toe heeft het ook wel wat.

Die stomme vertalingen soms.

Hmm klinkt logisch, ik zal 't zo meteen even proberen. Thanks man!

avatar van JacoBaco
4,0
Ja, zo werk dat gewoon. Ik vond de eerste 3-4 uur niet zo veel aan, maar daarna komt het spel voor mij pas echt op gang.

avatar van 3bdelilah
4,5
Inmiddels uitgespeeld na 25 uur en wat een gruwelijke game. Ik vind hem gelijkwaardig aan het eerste deel met eigen voor- en nadelen.

------------------------

Voordelen:
De sfeer van de verschillende realms zijn naar mijn mening bijvoorbeeld erg goed gedaan, per realm een heerlijke sfeer die er gewoon perfect bij past. Verder vond ik die 'semi-rpg' elementen ook erg goed: dat je wapens kunt upgraden, dat je kunt levelen en points kunt krijgen om je skill set te verbeteren. De game play vind ik zelfs nog beter dan het eerste deel, dat met op muren kunnen rennen vond ik relaxt en combat was nog heftiger. Wel weer apart dat je dan geen dubbele sprong á la War kon doen. De soundtrack vind ik ook echt abnormaal goed, pff... een van de beste die ik gehoord heb.

Verhaaltechnisch ook erg episch vind ik, schijnt dus dat dit deel eigenlijk parallel zou lopen met het eerste deel maar daar merk je zoals MikeMannuh zegt inderdaad niet zoveel van. Voor mij persoonlijk geen enkel probleem, mij is dat pas verteld toen ik er al +- 16 uur op had zitten dus ik zie dat niet als een nadeel.

------------------------

Nadelen:
De dungeons zijn t.o.v. het eerste deel wel een beetje makkelijk vind ik... of ik ben de manier van denken in Darksiders een beetje gewend geworden. Ik vond Despair ook best traag ogen, zelfs als je dasht... misschien herinner ik me het fout maar dat gevoel had ik niet bij Ruin. Daarnaast ook jammer dat je niet kunt sprinten, soms vond ik 'm echt traag lopen als ik snel ergens heen wilde.

Ik vond het einde dan ook weer een klein beetje tegenvallen, de eindbaas (kun je hem eigenlijk wel zo noemen?) vond ik relatief best makkelijk en totaal niet waardig als een end battle. De gevechten met bijvoorbeeld (SPOILERS!!) de Crowfather in War's gedaante en Archon waren echt abnormaal episch, dát zou bij wijze van spreken een kaliber van het eindgevecht moeten zijn (heerlijke soundtrack ook tijdens die twee). Ik verwachtte stiekem ook een cameo van War, Strife en/of Fury maar helaas...

------------------------

Hoe dan ook, ondanks de kleine nadelen wegen de voordelen veel en veel zwaarder. Ik kan niet wachten op het derde deel maar dat zal weer wel nog minimaal dik een jaar duren. Al met al een heerlijke game en met Death een erg toffe personage. Die Reaper Form is trouwens gruwelijk erg.

avatar van 3bdelilah
4,5
MikeMannuh schreef:
- Gameplay. Er zijn een aantal mechanics die Death in zijn bezit heeft om puzzels op te lossen die je gaandeweg vind. Echter zit er zoveel tijd tussen het vinden van verschillende attributen dat na 2 dungeons de eentonige puzzels je de strot uit komen. Verder is het ook vreselijk eentonig opgebouwd. Ga daarheen, praat met die dude, ga 3 dingen vinden voor dude. Ga hierheen, activeer dat ding, vind 3 dingen om hem te activeren. Loop daarheen, switch triggers om in 3 verschillende rooms om een doorgang te openen. Iedere keer 3 dingen. Waarom niet 1? Of 2? Of 4? Waarom altijd 3? The fuck?

Grofweg ben ik het wel met je eens, maar die zwakke punten die je opnoemt heb ik niet echt ervaren als game killing nadelen. Vond soms wel irritant dat 'ie soms naar boven sprong terwijl je langs die muren wilde rennen. Ach ja.

En wat betreft die "eentonigheid", mijn all time favo OoT zit dat ook soort van. Ik zie dat dus niet als een nadeel, maar dan ben je wel heel snel in de Well of Souls als dat er niet inzat. Zelfde met OoT, dan was je binnen een kwartier al volwassen en was Ganon binnen datzelfde uur nog verslagen. Als je tenminste begrijpt wat ik bedoel, zal 't vast een beetje krom uitgelegd hebben.

avatar van 3bdelilah
4,5
3bdelilah schreef:
... Ik kan niet wachten op het derde deel maar dat zal weer wel nog minimaal dik een jaar duren.

Zit er dus voorlopig niet in, waarom wilt niemand Vigil overnemen? Lijkt me toch een ontwikkelaar met erg veel potentie.

avatar van Sinner
...waarschijnlijk omdat Vigil net een game uitheeft. Zowat alle andere teams zaten vrij ver in de ontwikkeling van hun games en die komen binnen afzienbare tijd op de markt. Maar omdat Darksiders 2 eigenlijk nog erg recent is en er denkelijk het komende jaar of 2 (je weet het nooit ... maar ...) niets te releasen is en dus niet onmiddelijk geld te verdienen is denk ik dat dit misschien een beetje afschrikt voor uitgevers.

Het zou me echter niet verbazen als Vigil alsnog wordt opgepikt de komende maanden. De twee Darksiders zijn zeker niet de minste games en hebben best een grote fanschare.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:17 uur

geplaatst: vandaag om 19:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.