Darksiders II (2012)
Alternatieve titel: Darksiders II: Deathinitive Edition
PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / Google Stadia / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Action / Adventure
single player
Ontwikkeld door Vigil en KAIKO
Uitgegeven door THQ, Spike Chunsoft, Nordic en THQ Nordic
Het verhaal speelt zich af om en nabij dat van Wrath of War. Nadat War veroordeeld en terug naar de Aarde gestuurd wordt door de Charred Council, worden de Horsemen van zijn lot op de hoogte gesteld. Death, één van de vier Horsemen, welke ervan overtuigd is dat zijn broer geen blaam treft, gaat erop uit om zijn naam te zuiveren. Hij reist af naar de Nether Realms, een plaats tussen de hemel en de hel, om te bewijzen dat zijn broer slachtoffer is van samenzwering.
- vanaf dinsdag 15 oktober te koop voor de PlayStation 5
- vanaf dinsdag 15 oktober te koop voor de Xbox Series X/S
Was wat anders aan het opzoeken en ineens kwam ik uit op Darksiders 2.
Veel beter dan het eerste deel en er is meer sfeer.
Ben nog niet super ver, dus kan er verder nog niet al teveel over zeggen, maar dit is toch wel de verrassing van 2012.
Kwam deze game gister ook uit het niets tegen (niet met opzet opgezocht) via torrent sites.
Was wat anders aan het opzoeken en ineens kwam ik uit op Darksiders 2.
Niet bekend zijn met de release van deze game is ook een prestatie opzich. Ik word werkelijk ziek van alle trailers, screenshots, dev diaries en weet ik wat ze allemaal uit hebben gebracht sinds de announcement dat de game uitgesteld zou worden. Tijd dat ie uitkomt zodat ik die Darksiders spam niet meer op facebook en op gamesites hoef te zien!
Kijk alleen nog maar films en tv-series op mijn tweede pc die op plasma tv is aangesloten. (geen reclame zooi)
Dus dat is de reden waarom ik er niks van afwist in ieder geval.
Darksiders 2 lijkt een beetje op de eerste fable gecombineerd met zelda.
Aardig wat exloren en geweldige sfeer met een super mooie soundtrack van Jesper Kyd op de achtergrond.
Grafisch egt super en gameplay kan niet beter. Voor mij echt een van de beste games van het jaar!!
Verder kan ik het cartoony-maar-toch- volwassen stijltje niet echt waarderen. Ik heb het idee dat ik "Prince of Persia meets Zelda meets World of Warcraft meets Dante's Inferno meets Devil May Cry" and het spelen ben. Het meest irritante vind ik nog dat de combat vol zit met signature moves van Dante uit DMC. Na deel 1 had ik wel gehoopt dat ze met wat eigen ideeën zouden komen maar die zijn ver te zoeken....
nog steeds niet binnen als ie vandaag niet binnen komt ga ik even een boos berichtje sturen
Ik ben deze game al 2 dagen aan het spelen maar tot nu toe vind ik het nog niet geweldig. Het is geen slechte game maar het ongegeneerd jatten van andere games stoort me een beetje. Natuurlijk is goed gejat beter dan slecht verzonnen, maar normaal neem je een goed idee van een andere game and verbeter je het of je geeft er je eigen twist aan, maar in deze game zit gewoon geen enkel origineel idee.
Dat is precies wat ik dacht over deel 1. Het had zoveel invloeden van bekende games en speelde op zich prima maar het wist nergens boven de middelmaat uit te stijgen wegens gebrek aan eigen originele ideeën. Als dat bij dit deel ook zo is laat ik deze maar aan me voorbij gaan denk ik...
Een aantal vreselijke ergernissen:
- Platformen op snelheid. Nagenoeg onmogelijk. Als Death niet precies op het hoekje van een ledge hangt begint ie gewoon recht omhoog te springen in plaats van zijn walrun. Dit betekent dus dat je steeds een seconde moet wachten tot hij goed in positie hangt. Dit killed de platform flow.
- Dodgen is raar. Deze game legt de nadruk op dodgen, maar een dodge killed je combo. Stel een combo is X X pauze X X. Bij een game als Bayonetta houdt een goede dodge de combo in stand, dus X X - dodge - X X werkt. Bij Darksiders niet. Dit betekent dus dat als je de krachtige 3e en 4e hit van je combo wil zien dat je eerst afstand moet nemen, en de eerste 2 hits beter ergens in het luchtledige kan doen voordat 5 enemies je clusterfucken.
- Secondary quests. Meerdere collectible quests. In totaal 100 coins, 40 pages, 30 relics, 69 stones, 20 scrolls en 4 gnomes zonder enige manier van checklist of indicatie waar je ze kan vinden. Combineer dit met het feit dat je veel moet backtracken aangezien je in het begin niet alle powers hebt en dit zijn quests waar je liever een dikke ochtendkeutel op legt dan dat je ze daadwerkelijk doet. VRE-SE-LIJK.
- Verhaal. Deze game zou voortborduren op het verhaal in Darksiders 1, maar in het begin van de game neemt Death ergens een verkeerde afslag op de A2 en daarna heeft het verhaal geen kut meer te maken met Darksiders 1 afgezien van het feit dat ie af en toe nog effe zegt dat ie wil bewijzen dat War onschuldig is. Pas na een uur of 15 kom je weer enigszins op een punt waar de verhaallijnen zich samenvoegen.
- Gameplay. Er zijn een aantal mechanics die Death in zijn bezit heeft om puzzels op te lossen die je gaandeweg vind. Echter zit er zoveel tijd tussen het vinden van verschillende attributen dat na 2 dungeons de eentonige puzzels je de strot uit komen. Verder is het ook vreselijk eentonig opgebouwd. Ga daarheen, praat met die dude, ga 3 dingen vinden voor dude. Ga hierheen, activeer dat ding, vind 3 dingen om hem te activeren. Loop daarheen, switch triggers om in 3 verschillende rooms om een doorgang te openen. Iedere keer 3 dingen. Waarom niet 1? Of 2? Of 4? Waarom altijd 3? The fuck?
Verder zitten er ook wel wat positieve dingen aan. Hoe kan het anders als je topgames games als Portal, Zelda, Prince of Persia, Devil May Cry etc. kopieert, maar zoals gezegd stijgt deze game boven geen enkele van die games uit.
ik geef een verdiende 4*
Ik vind het wel jammer dat de hele game op de audio na (dus tips, menu, gebieden, wapens en dergelijke) Nederlands is. Vind ik persoonlijk een beetje jammer, want dat is nou niet de meest epische taal. Daarnaast vind ik dat je de game dan niet echt 'ervaart' zoals het de bedoeling is. Ik heb overal gekeken of ik 'm naar het Engels kan overschakelen, maar schijnt dus niet te kunnen. Ach ja, dat is niet belangrijk en dat zal dan ook geen invloed hebben voor mij op de rest van de game.
Hoe dan ook, hij begint erg lekker en ik hoop dat 'ie net zo goed wordt als het eerste deel en wellicht zelfs beter!
Zelf vind ik het nooit zo'n probleem, en af en toe heeft het ook wel wat.
Die stomme vertalingen soms.
Als je op een ps3 speelt moet je schijnbaar je hele systeem naar Engels zetten.
Zelf vind ik het nooit zo'n probleem, en af en toe heeft het ook wel wat.
Die stomme vertalingen soms.
Hmm klinkt logisch, ik zal 't zo meteen even proberen. Thanks man!
------------------------
Voordelen:
De sfeer van de verschillende realms zijn naar mijn mening bijvoorbeeld erg goed gedaan, per realm een heerlijke sfeer die er gewoon perfect bij past. Verder vond ik die 'semi-rpg' elementen ook erg goed: dat je wapens kunt upgraden, dat je kunt levelen en points kunt krijgen om je skill set te verbeteren. De game play vind ik zelfs nog beter dan het eerste deel, dat met op muren kunnen rennen vond ik relaxt en combat was nog heftiger. Wel weer apart dat je dan geen dubbele sprong á la War kon doen. De soundtrack vind ik ook echt abnormaal goed, pff... een van de beste die ik gehoord heb.
Verhaaltechnisch ook erg episch vind ik, schijnt dus dat dit deel eigenlijk parallel zou lopen met het eerste deel maar daar merk je zoals MikeMannuh zegt inderdaad niet zoveel van. Voor mij persoonlijk geen enkel probleem, mij is dat pas verteld toen ik er al +- 16 uur op had zitten dus ik zie dat niet als een nadeel.
------------------------
Nadelen:
De dungeons zijn t.o.v. het eerste deel wel een beetje makkelijk vind ik... of ik ben de manier van denken in Darksiders een beetje gewend geworden. Ik vond Despair ook best traag ogen, zelfs als je dasht... misschien herinner ik me het fout maar dat gevoel had ik niet bij Ruin. Daarnaast ook jammer dat je niet kunt sprinten, soms vond ik 'm echt traag lopen als ik snel ergens heen wilde.
Ik vond het einde dan ook weer een klein beetje tegenvallen, de eindbaas (kun je hem eigenlijk wel zo noemen?) vond ik relatief best makkelijk en totaal niet waardig als een end battle. De gevechten met bijvoorbeeld (SPOILERS!!) de Crowfather in War's gedaante en Archon waren echt abnormaal episch, dát zou bij wijze van spreken een kaliber van het eindgevecht moeten zijn (heerlijke soundtrack ook tijdens die twee). Ik verwachtte stiekem ook een cameo van War, Strife en/of Fury maar helaas...
------------------------
Hoe dan ook, ondanks de kleine nadelen wegen de voordelen veel en veel zwaarder. Ik kan niet wachten op het derde deel maar dat zal weer wel nog minimaal dik een jaar duren. Al met al een heerlijke game en met Death een erg toffe personage. Die Reaper Form is trouwens gruwelijk erg.
- Gameplay. Er zijn een aantal mechanics die Death in zijn bezit heeft om puzzels op te lossen die je gaandeweg vind. Echter zit er zoveel tijd tussen het vinden van verschillende attributen dat na 2 dungeons de eentonige puzzels je de strot uit komen. Verder is het ook vreselijk eentonig opgebouwd. Ga daarheen, praat met die dude, ga 3 dingen vinden voor dude. Ga hierheen, activeer dat ding, vind 3 dingen om hem te activeren. Loop daarheen, switch triggers om in 3 verschillende rooms om een doorgang te openen. Iedere keer 3 dingen. Waarom niet 1? Of 2? Of 4? Waarom altijd 3? The fuck?
Grofweg ben ik het wel met je eens, maar die zwakke punten die je opnoemt heb ik niet echt ervaren als game killing nadelen. Vond soms wel irritant dat 'ie soms naar boven sprong terwijl je langs die muren wilde rennen. Ach ja.
En wat betreft die "eentonigheid", mijn all time favo OoT zit dat ook soort van. Ik zie dat dus niet als een nadeel, maar dan ben je wel heel snel in de Well of Souls als dat er niet inzat. Zelfde met OoT, dan was je binnen een kwartier al volwassen en was Ganon binnen datzelfde uur nog verslagen. Als je tenminste begrijpt wat ik bedoel, zal 't vast een beetje krom uitgelegd hebben.
... Ik kan niet wachten op het derde deel maar dat zal weer wel nog minimaal dik een jaar duren.
Zit er dus voorlopig niet in, waarom wilt niemand Vigil overnemen? Lijkt me toch een ontwikkelaar met erg veel potentie.
Het zou me echter niet verbazen als Vigil alsnog wordt opgepikt de komende maanden. De twee Darksiders zijn zeker niet de minste games en hebben best een grote fanschare.