Sleeping Dogs (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door United Front
Uitgegeven door Square Enix

Undercoveragent Wei Shen is ingehuurd door de Triade. Hij moet alles op alles zetten om niet ontdekt te worden. Overleven is alleen mogelijk als hij een balans weet te vinden tussen zijn morele plicht als agent en het realiseren van zijn missie. Om carrière te maken in de onderwereld moet je laten zien dat je de oosterse vechtsporten beheerst en je mannetje staan tijdens explosieve vuurgevechten.

avatar van maxo922
Mooie titel hebben ze gegeven.

Story Trailer

Een soort van Yakuza lijkt mij, lijkt me wel wat.

avatar van Hadouken
Ziet er heel erg goed uit. Mooie boxart ook!

avatar van Esp
Esp
Deze heette toch eerst True Crime: Hong Kong?

avatar van Esp
Esp
Edit:
Laat maar, ik weet al hoe het komt.

Korte Video Preview

Ziet er subliem uit qua game-play, mengt mooi samen met Max Payne 3 lijkt mij.
Pc verie komt gelukkig ook, dus voor mij de pc versie voor V-sync en hoge resolutie.

Nieuwe gameplay trailer

Ziet er erg tof uit, al ben ik nog steeds wat huiverig over de framerate. Vaak zien de beelden er net niet soepel genoeg uit.

Sleeping Dogs 101 Trailer [HD] - YouTube
Na deze trailer gezien te hebben ben ik helemaal verkocht hoor.

avatar van AvMerode
Waarom liet je die trailer met uitleg zien shinobi, nu kan ik niet wachten.

True Crime street of la gecombineerd met yakuza en slow motion van max payne, ja dit kan niet mis gaan.

Want to play it right now.

avatar van Jumbojet
Hier heb ik zin in

avatar van idi-joost1978
dit gaat helemaalgoed komen...

Maar toch stemmen we nog niet idi-joost1978

hmmm niet veel lui die erop wachten zo te zien.. ben er sinds gisteren mee bezig.. moet zagen het laat me niet los!! zwaar verslavend! de sfeer is heel goed, en grafisch voor me oude 360 ook top! heb altijd graag gta gespeeld.. maar deeltje 4 heb ik niet veel gedaan.. de missies vond ik te saai.. dat is bij sleeping dogs niet het geval!!

avatar van Maxigames
Heb je m al dan? Ik dacht dat dit spel pas vanaf de 17e te koop is en in Amerika vanaf de 14e .

avatar van MrEvoxiz
laat de game maar beginen

MikeMannuh
Ziet er toch wel erg cool uit, maar ik denk dat ik even wacht tot ie wat afgeprijsd is.

Als je van GTA houdt zou ik niet twijfelen en Sleeping Dogs gewoon halen.

Heb er wat meer uren ingestoken.

En ik vind dit persoonlijk een topgame. Hier en daar zijn er wel wat minpuntjes (vooral op grafisch vlak). Maar de gameplay zit verder erg goed in elkaar.

Auto's rijden ook beter dan ik had verwacht. Het racen zelf is erg arcade-gericht, het is pure fun en erg makkelijk onder de knie te krijgen. Achtervolgingen en Straatraces zijn ook leuk om te doen.

Zelfs doelloos rondrijden/rond klooien is leuk in deze game (zoals we dat altijd in GTA deden).

Ik heb zeker al 4/5 uurtjes gespeeld. En het spel verveeld nog niet. Het zijn wel standaard sandbox missies… maar toch wordt het niet al te repetitief.

De soundtrack is erg nice.

En dan heb ik het nog niet eens over de Kung Fu moves van Wei Sheng. In het begin kan je nog vrij weinig. Naarmate het spel vordert zal je nieuwe moves unlocken. En deze worden steeds vetter en vetter.

Ik vind het wel vreemd dat ik nog geen wapen heb aangeraakt. Maar dat komt later wel. Deze game is meer gericht op hand-to-hand combat. En dat zit erg goed in elkaar.

Maxigames schreef:

ja heb em eerst voor de 360 binnegehaald, en als ik t spel dat vet vind. dan koop ik em voor de ps3. ik

avatar van Hadouken
Demo zou vandaag op het PSN komen maar is helaas verzet naar volgende week. Bummer.

avatar van johnbrou
alles zit wel goed in mekaar, je leert hongkong kennen zoals het echt is, gameplay zit ook helemaal goed vooral het vechtsysteem is mooi gedaan.

MikeMannuh
Toch maar gehaald en ik vermaak me er geweldig mee. Vette game! Wat mij betreft vele malen beter dan GTA4. Iets meer arcade en over-the-top met de nadruk op hand-to-hand combat, maar dat is wat de game leuk maakt.

Zo! echt positief verrast door deze game

SvV_Ying
Damn, wat een aangename verrassing. Na de verandering van titel en andere grote veranderingen aan de ontwikkeling van deze game had ik nooit gedacht dat deze game zo vet zou worden, misschien wel de verrassing van 2012 tot nu toe.

Sleeping Dogs is gewoon ontzettend leuk om te spelen, onder andere door een goed, snel en hard vechtsysteem, leuke en afwisselende missies en de vele sidequests/collectibles. Daarnaast is de game best verslavend, is het uniek in de uitvoering van bepaalde quests en gameplay-mogelijkheden en je kunt er aardig wat uurtjes aan besteden denk ik zo.

Al met al een prima game, enige minpunten zijn de soms stroeve besturing waar je even aan moet wennen en de game is grafisch niet top. Maar dat kan de pret zeker niet drukken.

Snap die hele hype niet rond deze game. Mijn gebuur is er namelijk helemaal gek van!
Toegegeven, het vechtsysteem kicks ass.
Ik koop 'm naar alle waarschijnlijkheid later wel eens voor 'n euro of twintig.

MikeMannuh
Deze game doet gewoon alle dingen goed die sandbox games normaal vervelend en irritant kunnen maken.

Hoge gamespeed, spoepele fight system, soepele gunfights. Natuurlijk heb je de standaard sandbox game missie structuur maar missies worden niet onnodig uitgerekt. Verder is er een checkpoint systeem dus als je eens iets verklooit begin je gewoon waar je gebleven was....niet weer eerst een hele carchase voordat je eindelijk bent waar je dood ging.

Collectibles hebben nut, ze levellen je character en zijn leuk ingevoerd. Niet zoals 200 pigeons killen zonder enig nut. Als je bepaalde acties uitvoert komen alle collectibles van een bepaald type op je worldmap te staan.

Daarnaast heb je een grote auto garage en als je een auto koopt heb je altijd toegang tot deze auto, of je hem nu ergens laat staan of total loss rijdt.

Ten slotte is het verhaal ook niet verkeerd. Het ziet er goed uit en het is allemaal lekker badass, bruut en in een leuke foute hong kong action flick saus gegoten.

Prachtige demo ! Prachtige graphics , prachtige voice overs, prachtig authenthiek echte Hong Kong ! Eindelijk een vrije wereld game wat afspeelt in het verre oosten met een heel ander groep volk en cultuur..en adrenaline volle vecht partijen en het is nog maar een demo ! Vooral de vecht partijen oa onderscheid deze game van het grote Grand Theft Auto reeks. Handen en voeten boven kogels zeggen ze weleens als het gaat om vette actie ! De spanning erin houden om het maar zo te zeggen..

In de woorden van Mad Dog :
"Pulling a trigger is like ordering take-out"

Alhoewel ergerde me ik er wel aan dat ik niet kon gaan en staan waar ik wilde, als ik iets te ver van m'n checkpoint vandaan liep was het gewoonweg Mission Failed, maja in de main game zou het vast niet zo zijn??

Hopelijk kun je meer en meer moves leren in de main game, wie weet schaf ik deze wel aan (ooit)

koning-phong schreef:

Je kan gaan en staan waar je wil. Vanaf de eerste minuut is de hele stad beschikbaar. Die objectives heb je alleen tijdens missies. Verder kun je een groot aantal moves en abilities unlocken via Face, Cop, Triad en Martial Arts upgrades.

Hoge verwachtingen van Ik koop hem wel als hij wat goedkoper is.

Dat gaan nog maanden duren..ik weet niet of ik wel kan wachten xD

Beetje jammer dat de mensen die GTA 4 (of 5 binnenkort) blind kopen deze game niet hun support geven voor de volle prijs. Je kan zien dat hier veel werk en tijd is ingestoken.

Overigens is het verbazingwekkend hoe soepel deze game draait op de pc met graphic settings op maximum en er daardoor ook erg goed uitziet voor een sandbox game. Daar kan Rockstar nog wat van leren.