Sleeping Dogs (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door United Front
Uitgegeven door Square Enix

Undercoveragent Wei Shen is ingehuurd door de Triade. Hij moet alles op alles zetten om niet ontdekt te worden. Overleven is alleen mogelijk als hij een balans weet te vinden tussen zijn morele plicht als agent en het realiseren van zijn missie. Om carrière te maken in de onderwereld moet je laten zien dat je de oosterse vechtsporten beheerst en je mannetje staan tijdens explosieve vuurgevechten.

Manny Calavera schreef:

Bij GTA vecht ik eigenlijk nooit, maar het schiet systeem van GTA voldoet prima (en ja, ik speel natuurlijk dan zonder auto-locken). En vergelijk dit combatsysteem aub niet met dat van de 2 Batman games, want die waren namelijk perfect. Dat speelde heerlijk en daar had ik tijdens gevechten echt het gevoel dat ik controle had. Bij Sleeping Dogs bijna nooit. Ik had zelfs een hekel daardoor aan die massa gevechten.
Ik vergelijk alleen de counters, wat op hetzelfde neerkomt. Wachten tot de vijand toeslaat en dan timen.

Verder een kwestie van smaak. De battles hier vond ik veel spectauclairder en ik had niet het gevoel dat ik er geen controle over had.

Hoe zit het eigenlijk met de DLC voor Sleeping Dogs? Iemand deze gespeeld? (zag ergens wel een vermelding staan voor Nightmare in North Point maar that's it).

Ik ben namelijk tot nog toe erg te spreken over het spel. Lag maandag in de bus en heb er nu een 6-7 tal uurtjes insteken maar het is best lang geleden dat ik nog zoveel plezier heb beleefd in een spel van dit type. (nou ja...het over-the-top Saints Row niet meegeteld natuurlijk). De hele sfeer in het spel vind ik heerlijk en ja - de gevechten vind ikzelf ook heerlijk. (maar ik heb het altijd wel al gehad voor brutal fistfights in de stijl van Yakuza, Rise to Honour of ja...Batman).

Hoe zit het eigenlijk met de DLC voor Sleeping Dogs? Iemand deze gespeeld

Ik heb alleen de Wheels of Fury DLC gespeeld en dat is wel de moeite waard voor die toffe sportscar met mounted machine guns.

Sinner schreef:

The Year of the Snake is wel aardig om te spelen (vanwege de bomsquad-missies) , zeker voor de prijs ( was toendertijd 4,49 of zoiets) maar de missies zijn net als in het hoofdspel niet al te moeilijk.

avatar van Bombong
Sinner schreef:

Er zijn een hoop DLC's maar de enige 3 met een nieuwe verhaal zijn Nightmare in North Point, Zodiac Tournament en Year of the Snake. De rest kun je sowieso overslaan, want die bevatten alleen flauwekul, zoals nieuwe kleren. Maar ook van de genoemde 3 moet je je niet te veel voorstellen: voordat je goed begonnen bent zijn ze al weer afgelopen en alleen Zodiac bevat een nieuwe (kleine) omgeving. Ik zou ze zeker niet kopen als Steam niet minstens 50% korting geeft, maar dat gebeurt wel regelmatig.

Wauw, wat saai, eentonig en slechte gameplay vergeleken met GTA V. En ja, ik weet dat Rockstar 5 klassen boven United Front staat, dus daar ga ik Sleeping Dogs niet op afrekenen. Mijn fout dat ik niet eerder ben begonnen met deze game. Toch even verder bikkelen.

Beetje slap om deze game nu met GTA V te vergelijken...

Meh, paar aspecten die Sleeping dogs imo juist beter doet als GTA. Voornamelijk de combat (met omgeving kills), eens een andere setting en het freerun systeem werkt 'n stuk smoother. Ik kom slechts een halfje lager uit dan GTA V...

Met name inderdaad die andere setting en de geweldige combat zorgden er voor dat ik in ieder geval meer plezier heb beleefd aan Sleeping Dogs dan aan eender welke GTA sinds Vice City. V heb ik natuurlijk nog niet gespeeld.

Hoezo slap, zijn beide toch free roam action games? Als ik nou Skyrim inhoudelijk met Portal 2 vergeleek, dan gaf ik je gelijk. Maar ik doe nu niks verkeerds. Of als je op releasedatum doelde; er zit nauwelijks een jaartje tussen de twee. En ik zei al dat ik het United Front niet aanreken, Rockstar is nou eenmaal van een heel ander niveau. Maar ze doen zoals Squall zegt inderdaad een paar dingen goed, vooral de (melee) combat, krijg op dat gebied soms toch beetje het Arkham gevoel.

Maar voor de rest trekt het me nog niet helemaal aan, over het algemeen eentonig (vooral de slaapverwekkende fetch quests side missions). Maar soms ook de main missies, vaak moet je dan ergens heen en dan heb je een paar kamers/gebieden met Thugs die je goed in elkaar moet slaan. En herhaal. Daarnaast vind ik Hong Kong niet echt wat hebben. Het is nieuw, het is wat anders, dat klopt. Maar nieuw is niet altijd beter, dat bewijst Remember Me wel (volgens recensies, heb 'm namelijk nog niet gespeeld).

Lichtpunten qua missies tot nu toe vind ik wel het trouwfeest en dood van Winston. Maar ik ga ermee door, volgens statistieken ben ik op 65% van story.

Deze maand gratis bij Xbox Live Gold!

Dan ga ik die dadelijk maar eens binnen halen.

avatar van Mr. Olaf
Gister eindelijk eens mee begonnen. Ik moet zeggen dat hij me niks tegenvalt en aardig weg speelt. Vooral die environmental moves zijn erg tof. Setting is mijn inziens ook erg goed. Eens zien hoe ik er over denk na nog een paar uur gespeeld te hebben

avatar van Nax1988
Dit spel is gewoon heel gaaf. De setting (Hong Kong) hebben ze mooi neergezet, vooral 's avonds ziet het er goed uit, met alle neon, eetstalletjes, steegjes enz. Het verhaal is er eentje om niet te vergeten, Wei shen als undercover cop/ tough guy hebben ze echt goed neergezet. Maar het mooiste is de actie en dan met name het vechten. In GTA (ja ik weet het, voor de hand liggende vergelijking) knal je iedereen overhoop. Hier dus niet. Je moet vechten, het combat systeem voelt goed aan, met een hoop moves en combo's + een goed uitgewerkte counter attack. Samen met het geluid krijg je echt het idee dat je vijanden helemaal de tyfus in trapt. Je mag ook de omgeving gebruiken, bijv. een vijand bij zn kladden grijpen en hem door een raam heen rammen. Je zou het kunnen vergelijken met Steven Seagal en zn eeuwige bar-fights. Het auto rijden is ook leuk gedaan. Als je achterna word gezeten door een bende motor rijders kan je in slow motion hun banden aan gort knallen en dan vliegen ze zo de lucht in, prachtig!
De graphics zijn niet de allerbeste, maar al met al ziet het er best goed uit. Dit is echt zo'n game waarbij ik het jammer vond toen ik hem uitspeelde. 4!

Toch de PS4 versie gehaald ondanks de prijs wat de game eigenlijk ook gewoon weer waard is (als het een nieuwe release was als poort vind ik van niet)

Sleeping Dogs voelt in het begin lichtelijk gedateerd aan, er zitten ook behoorlijk wat bugs in deze poort. Maar als je eenmaal in het verhaal en de sfeer van de Triads zit vervaagd dit echter allemaal naar de achtergrond. De stad de personages het verhaal het past allemaal precies in elkaar en compenseert het grafisch gedeelte helemaal, al ziet Hong Kong er schitterend uit tijdens regen buien en in de nacht.

De gameplay is aan de ene kant zo standaard als zijn kan volg deze auto, sla een aantal mannetjes in elkaar, rijd naar punt a om vervolgens door te rijden naar punt b we kennen het allemaal al uit andere sandbox games maar aan de andere kant verfrissend door het vecht systeem waar ook echt de nadruk op ligt. Dit systeem werkt en wordt behoorlijk diep uitgebreid met het "punten systeem".

Al met al is Sleeping Dogs een must have als je van Sandbox games houd ook deze poort voor de PS4/XONE. Sleeping Dogs legt t ook af bij GTA V maar door de verfrissende aanpak en de andere insteek blijft de game ruim overeind ook 2 jaar na release. Persoonlijk vind ik hem dan ook een stuk beter als Watch Dogs.

Ik vind de prijs wel te hoog. Hij is grafisch nauwelijks opgepoetst en de bugs zijn er niet echt uitgehaald. Door de aanwezigheid van alle DLC had ik een prijs rond de €40,- passender gevonden.

4.0 blijft staan voor de verrassing van 2012 en voor mij een verrassing als poort naar de PS4.

Was leuk voor een keertje maar voor mij een lang gedane zaak.

Voel er verder weinig voor om nog eens terug te keren naar de avonturen van geil lebbersletje Wei Shen.

avatar van Waackx
Ik zag deze gisteren liggeb bij Bart Smit voor 60 euro voor de ps4.
Dat je dat durft om 60 euro te vragen voor een ruim 2 jaar oude game die grafisch niet is opgepoetst in 3 jaar tijd.

Als er mensen zijn die er nog 60 euro voor over hebben, waarom niet? Hij is veel goedkoper te krijgen, maar veel mensen kijken niet goed genoeg rond.

JustMike schreef:

Ja gekken heb je overal het gaat erom dat het duur is dat je ergens anders goedkoper kunt krijgen is niet relevant.

Op dit moment trouwens deal van de week, waardoor 'ie nog maar €11,99,- kost.

Nu the definitive edition gratis bij gold. Heb me op xbox 360 best mee vermaakt. Deze ook maar weer eens oppikken

Veel te lastig qua vechten.
Al een uur aan het *** in missie robbery.
Ga hem ruilen.

avatar van Maarten0402
Dan heb je echt het geduld van niks... Sorry hoor, maar Sleeping Dogs is voor mij juist de open world game die een uitgebreid vechtsysteem heeft. In het begin heb je inderdaad nog niet veel moves, maar later kan je meer bij vergaren. Hier erger ik me in GTA nog steeds aan. GTAV is een van mijn fav. GTA games, maar het vechtsysteem in GTA is echt van een lompe boer, Sleeping Dogs deed dit heel anders, maar als je hier na nog geen half uur al geen geduld voor hebt ga je dit in andere games ook niet vinden. Ligt toch echt aan jezelf, want de opties en mogelijkheden zijn er zeker.

avatar van Delloo
Super leuke game. Heb de Definitive versie op de XBOX one gespeeld. Heb me 48 uur vermaakt met deze game en dan heb ik de extra levels nog niet gedaan. Lijkt veel op GTA. Alles wat GTA goed maakt zit hier ook in. Extra is natuurlijk het vechten wat ik in het begin best frustrerend vond soms. De game speelt gewoon lekker weg en na een half uurtje zit je er al helemaal in. Eigenlijk heb ik geen kritiekpunten voor deze game. Gewoon spelen dus.

avatar van wolff
Heerlijk spel met een fantastisch verhaal, ook gaaf dat het in HK is en dat ze dat zo realistisch mogelijk hebben gehouden, zelfs als het sommige spelers zou irriteren (beperkte toegang tot wapens, links rijden etc.). Het vecht mechanisme is wat frustrerend op het begin maar nadat je wat hebt gewend , levels hebt gehaald en dus nieuwe moves hebt word het een stuk leuker en krijg je het onder controle. Missies zijn erg leuk en steeds wil je door gaan omdat je constant afvraagt wat er gaat gebeuren. De side missies zijn een leuke afwisseling om het spel iets langer te maken. Indrukwekkende soundtrack trouwens. Ook spectaculair einde.

Voornamelijk minpunt is toch de controls van het autorijden, erg stroef (GTA 3 was nog vloeiender hierin) maar is te overzien gezien de mooie ervaring het gehele spel is.

Respect dat zo'n groot spel is gemaakt in zo'n setting.

Even rustig ontwaken met een verse kop koffie en een ferme knokpartij.

Kun je aan deze milde klassieker zo’n tien jaar na dato nog steeds wel toevertrouwen.

Arkham geïnspireerd vechtsysteem maar wat mij betreft eigenlijk beter.

Allemaal net wat wendbaarder met lekkere impact onder de knoppen gelegen.

Ja erg jammer dat er nooit een vervolg is gekomen.

Toch een typische GTA stijl variant met een heel eigen karakter.

Nog steeds erg leuk om te spelen.