Destruction Derby 2 (1996)

PC / PlayStation

Ontwikkeld door Reflections
Uitgegeven door Psygnosis

Destruction Derby 2 is net zoals zijn voorloper gebaseerd op het echte sloopautoracen. Je verdient je punten door tegenstanders uit te schakelen op het circuit of in de arena. Je kunt kiezen uit meerdere soorten kampioenschappen, diverse wagens en diverse banen en arena's. Durf jij de uitdaging aan?

Deze vond ik echt erg vet! Je kon kiezen dacht ik, op het begin van een Arena of je makkelijk of moeilijk wilde. Als je moeilijk koos en je reed op het begin in de Arena met z'n allen naar het midden vloog je echt vijftig meter de lucht in

Ook was er een baan met een enorme schans die je zowel recht of schuin kon nemen zeg maar. Erg toffe herinneringen.

Destruction Derby 2 krijgt hier wel een belachelijke lage score. Onbegrijpelijk want het is gewoon een geweldig spel waar ik vroeger helemaal gek van was. Je kreeg continue een kick van de keiharde gevechten op de baan. Heerlijk beuken en springen met die wagens. Het hoogtepunt was natuurlijk met 30 auto's in een grote arena staan en elkaar volledig aan gort beuken.

4,5!

avatar van paulisdik
Je kan het eigenlijk zien als FlatOut maar dan 10 jaar ouder.

avatar van Bahamut Zero
Dit was echt vermakelijk!
Beuken, rammen en als je motor rookte gewoon met je kofferbak verder rammen

RippedBone Dog
ja dat weet'k nog wel bahamut, dat spel speelde we toen elke dag

avatar van paulisdik
De flatout van vroeger wat blijft arena ook gaaf lekker flink je auto in de prak rijden, geweldig.

avatar van Mega Man
Eén van de beste games voor de PS1 samen met Driver, Tomb Raider, Ace Combat 2 en Crash Team Racing. Commentaar tijdens het racen was vet (Road Kill!!!), evenals de soundtrack en de effecten bij het crashen. De arena was geniaal en dan vooral wanneer je iedereen tegen elkaar liet rammen in het midden en de ouwe PS1 begon te haperen Good old times!