Skullmonkeys (1998)

PlayStation
Platform

Ontwikkeld door The Neverhood
Uitgegeven door Electronic Arts

De slechterik Klogg werd verbannen van The Neverhood, maar is na een val door het heelal geland op een planeet die bewoond is door apen met een menselijk schedel als hoofd. Deze "skullmonkeys" zien Klogg als hun nieuwe leider en worden zijn trouwe onderdanen die de aanval openen op The Neverhood. Klaymen wordt opgeroepen om hier een stokje voor te steken. Het is zijn taak om de schedelapen tegen te houden voor ze een "Evil engine number 9" kunnen bouwen om The Neverhood te vernietigen.

avatar van anders99
Een zeer leuk 2D spel.Ik vind het spijtig dat dit spel niet bekender is want het is zeer leuk

Mr.Bungle
De soundtrack is geniaal.

avatar van Pepino
Enorm geniale game en soundtrack, inderdaad!