Sniper Elite V2 (2012)

Alternatieve titel: Sniper Elite V2 Remastered

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Rebellion
Uitgegeven door Rebellion en 505

Het spel speelt zich af gedurende de Tweede Wereldoorlog. In een verscheurd Berlijn vechten het Duitse en het Russische leger de laatste strijd uit. Als sniper eenheid neem je deel aan deze strijd in tal van missies. Je krijgt hierbij de beschikking over authentieke wapens zoals de Springfield M1903, de Gewehr 43 en de Mosin-Nagant 1891/30. Gebruik je omgeving om jezelf naar de perfecte locatie te manoeuvreren, het fatale schot te lossen en ongezien weg te komen.

Hitler te vermoorden in bonusmissie Sniper Elite V2

Via een bonusmissie in de sluipschuttergame Sniper Elite V2 is het mogelijk om Adolf Hitler te vermoorden.

Foto: Gamer.nl Britse spelers krijgen toegang tot deze missie wanneer zij de game voor vier mei pre-orderen bij een retailer, zo maakt uitgever 505 Games bekend.

De bonusmissie valt binnen de singleplayer en komt met twee extra wapens: de semi-automatische SVT-40 en het standaard Duitse dienstgeweer de Kar 98.

Volgens de beschrijving reist Hitler in de missie met zijn persoonlijke trein van Berchtesgaden naar Berlijn. Spelers krijgen de kans om hem te doden wanneer de trein op een station stopt en hij uitstapt.

Eén kogel

"Er is slechts één kans voor spelers om te doen wat zoveel mensen hebben gewenst dat er gebeurd was - het uitschakelen van de leider van het Derde Rijk. Eén kans. Eén kogel. Zorg dat hij raak is", aldus de beschrijving van 505.

Of de pre-order-bonus ook voor Nederlanders beschikbaar komt, is niet bekendgemaakt.

Sniper Elite V2 is een third-person tactisch schietspel dat zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog. In het spel moeten spelers wetenschappers van de Nazi's opsporen. De tactische shooter komt op vier mei uit voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360.

avatar van Thomas83
Haha, klinkt tof. Stukken beter dan dat eeuwige op zombies knallen en zo. Moet het origineel nog eens echt spelen. Nooit verder gekomen dan de demo. Zal hem ongetwijfeld nog wel eens kopen op Steam.

klinkt goed

avatar van Thomas83
YouTube - Sniper Elite V2 - Flak Tower Walkthrough Video

Die vermeldingen van punten die je scoort, onnodige visuele hulpmiddelen, het lijkt erop dat de consolitis weer een mooi spel verpest heeft. Als ze er zo'n rood dingetje in stoppen om mee te mikken kun je net zo goed elementen als wind en bulletdrop weglaten en gewoon met het midden van je vizier mikken.

Ben benieuwd of je wel genoeg vrijheid hebt. Al had je die in deel 1 niet eens zo heel veel volgens mij. Met het coversysteem kan ik wel goed leven, aangezien de voorganger ook al een perspectief in derde persoon had.

avatar van AvMerode
We hebben het hier wel over ontwikkelaar Rebellion, maar het ziet er wel erg sfeerrijk uit.
Weet niet of de pc versie komt, zo niet, dan graag ps3 versie voor 30 euro en niet meer als het goed word.

avatar van bryandejong
Ik heb deze gepre-ordered voor 40,- plus de DLC gratis erbij. Kan niet wachten tot hij er is!

avatar van mnrk
De demo van deze game is best oke ! Heb hem gespeeld op de PS3....

bryandejong schreef:

pff 40 euro
Zou je a.u.b kunnen zeggen waar je hem heb gepre-ordered?????

Dank je:)
Is die site wel betrouwbaar???

avatar van bryandejong
Hij heeft keurmerk Waarborg ding.

avatar van AvMerode
Slecht nieuws voor console gamers, alleen de pc versie heeft competitieve online multi-player.
Las pc reviews van de game en is echt superieur vergeleken met de console versies.
PC community heeft een meer complete sniper game met V2.
Console versies hebben wel online co-op missies, maar that's it qua online mode.

PC versie voor mij als ik hem aanschaf.
PC versie is ook nog 20 euro goedkoper.

avatar van bryandejong
Dat is echt zonde, gelukkig ben ik niet zo'n online gamer.

avatar van AvMerode
Ben met de single-player bezig en heb al anderhalf uur mogen genieten op mijn pc.
Ga de game niet aanschaffen omdat competitieve online mp mij snel verveelt.
Misschien als ik hem voor 10-20 euro zie liggen voor pc.
Het is precies zoals deel 1 van Sniper Elite, ook qua graphics is er weer niks oogstralend aan. (en ik heb alles op ultra staan)
Maar qua game-play is het echt weer genieten.
Deel 1 verbeteren doet het misschien niet, maar vermaken doet het wel.
Kan alleen amper sneaken omdat er gigantisch veel vijanden zijn en na 1 knalshot van sniper, gaat gelijk het alarm af.
Daarnaast heb je een silenced pistol met een te groot crossfire. (moeilijk richten)
Maar je kunt sneaken proberen, al is het te moeilijk met teveel vijanden en onevenwichtige A.i.
Qua sniperen is het wel geweldig met windrichting en groovy finish kills. (botten breken met mooi visueel spectakel erdoorheen)
Is ie 40 tot 50 euro waard? nee dat niet, maar prima voor 20 euro.
Op de pc is ie 30 euro en dat is wel aan te raden als je ook wilt genieten van de online mp.
Hoor goed dingen over de online mp, dus prima voer voor online liefhebbers. (alleen pc versie heeft online competitieve mp zoals eerder vermeld)

avatar van AvMerode
Uitgespeeld, i love this game.
Net als met deel 1 voel je je gewoon een echte sniper.
Vind het sneak gedeelte alleen zwak uitgewerkt vanwege onevenwichtige A.i.
Maar het sniper gedeelte is gewoon erg sterk waarbij je gewoon het bad company 2 sniper gevoel krijgt. (windrichting waarbij je net boven het hoofd raakt om headshot te maken)
Kan met behulp van speciaal richtsysteem en je eigen skills.
Want de game is pittig, helemaal als je moeilijkheidsgraad hoger gaat.
Je kunt zelfs op handgranaten die vijanden aan munitie riem hebben hangen, knallen.
Denk dat online mp en online co-op meer aan game toevoegd, maar voor de 10 uren single-player alleen ga ik voor een 3,5*
Gewoon entertaining en pure sniper thrills.

Trek je trouwens niks van review scores aan.
Reviewer van gamespot geeft een 6, maar heeft continue iets positiefs te vertellen.
Daarnaast zie je gewoon dat ie de X360 versie speelt (namelijk veel mindere graphics en uiteraard geen online mp) en het in de pc review van Sniper Elite durft te plaatsen.
Als ik reviews lees krijgt de pc versie in een 7-8 en X360 versie een 6-7.

avatar van AvMerode
Paar dagen niks te doen, dus hele nacht maar met deze game bezig geweest en weer bijna uitgespeeld op pittigste moeilijkheidsgraad.
Dit is echt de ultieme sniper game dat volgens mij ook nog wel eens de beste kan zijn.
Vind hem beter dan het eerste deel. Je moet er alleen wat inkomen.
Geluiden (trein, klokken/bel etc.) moet je altijd gebruik van maken als je gaat sniperen.
Zorgt ervoor dat je in stealth blijft, je hoeft niet altijd in stealth te werken uiteraard.
Maar gebruik maken van geluiden in omgevingen is een must tijdens sniperen.

De reviewer van gamespot is ongeloofwaardig omdat serious sam 3 ook maar een 6 kreeg en dat is toch wel echt old school sam knal festein van aardig hoog niveau.
Dus geloof me maar dat Sniper Elite V2 de ultieme sniper game is, krijg van mij een 8,3 zonder twijfel.
Dus toch wel de volle pond waard? jazeker, voor mij betekend dat alleen wel de pc versie voor 30 euro. (console games zijn altijd duurder)
Maar 40-50 euro (console versies) is ook wel te doen, maar dan moet je een echte die hard sniper fanaat zijn en er daardoor flink wat replay-value uit wilt halen.
Single-player is meer dan prima. (geef het niks voor niks een 8,3)
De online competitieve mp (alleen pc) en online co-op (voor pc en consoles) niet kunnen spelen, maar schijnen wel zeer goed te zijn.

avatar van AvMerode
PC graphics met dit spel zijn trouwens wel extreem subliem op ultra setting. (alles op ultra)
Graphics zijn natuurlijk bijzaak, maar pc graphics met dit spel zijn echt bloedmooi met alles op ultra.

Dit is trouwens de beste Rebellion game op dit moment.
Rebellion is matig tot slechte ontwikkelaar, maar met Sniper Elite V2 laten ze echt zien hoe leuk een shooter kan zijn. (kan duidelijk zien dat ze veel plezier hebben gehad om de game te maken)

avatar van bryandejong
Prachtig spel, er zijn weinig games die specifiek gericht zijn op sniper. Jammer genoeg zit het stille gedeelte van een sniper er niet echt in, maar het realisme met gravity en wind lost dat weer op!

avatar van AvMerode
Stille gedeelte? je bedoeld de stealth? dat is er namelijk wel.
Op de achtergrond hoor je soms geluid (trein, motoren en klokkenbel etc.) in de achtergrond en daar moet je gebruik van maken als je in stealth wilt werken.
Ook iemand van achteren in solid snake/sam fisher stijl elimineren kan ook van dichtbij.
Daarnaast heb je nog mijnen, stenen (om vijanden te lokken) en nog meer hulpmiddelen voor andere manier van spelen.
Dus het is maar net wat je er zelf van maakt. Variatie in game-play ligt allemaal aan de speler.

avatar van bryandejong
Ja klopt, op die manier wel. Alleen die silenced stuff bedoel ik. Ik ben namelijk nog geen silenced sniper tegengekomen.

Snap wat je bedoeld.
Dat is tegelijk ook waarom de A.i. vrij matig is.
Want soms als een sniper je raakt met een niet silenced sniper, horen de vijanden op de grond helemaal niks.
Dat is best amateuristisch, maar het is dan ook een game met een vrij klein budget. (het heeft geen groot A+ EA en Activision budget)
Als de A.i echt gigantisch goed zou zijn uitgewerkt, had ik hem wel een 4,5* of misschien zelfs 5* gegeven. (de 5 waarschijnlijk met online competitieve mp erbij)
Maar met Rebellion als ontwikkelaar kun je altijd vrij matige A.i. verwachten.

AvMerode schreef:
Snap wat je bedoeld.

Ik geloof dat ze er nooit iets van horen, als het een sniper is die bij ze hoort reageren ze niet. Maar als ik dan naar die sniper schiet breekt de hel los.

avatar van AvMerode
Heb nu de legale versie van Sniper Elite voor pc (uitgegeven door Rebellion zelf) en de exclusive online mp for pc is ook super goed.
Veel mensen vinden dit een geweldige online game (via in-game chat) en zo heel af en toe kom je een COD noob tegen die totaal geen geduld heeft. (plus respawn killen en machine geweren gebruiken als ze de kans krijgen)
Dus dit is echt voer voor sniper fans en fans van de allereerste COD. (dat was grotendeels ook sniperen in online mp)
Sniper Elite V2 is een geweldige online game.
De co-op (dat is de enige mode dat console versies hebben) kan me gestolen worden, de competitieve online mp (pc exclusive) is het leukst.
WW2 sfeer is ook echt super lekker, krijg hetzelfde gevoel als bij World At War.
Halve ster erbij en een online mp game waar ik nu meeste tijd in ga steken.
Waarschuwing: dit is niet voor COD en ongeduldige shooter fans bedoeld.
Sniper V2 competitieve online mp is campen en nog eens campen, precies waar het voor bedoeld is.
Bij COD heb je ook wel campen, maar dat is ander soort campen.
Dat is meer snelheid (met machine geweren) waarbij je soms luitjes hebt die in een hoekje zitten omdat het te snel voor hun gaat.
Bij Sniper Elite is de snelheid gewoon slomer omdat het realistischer is. Ik vind dat persoonlijk heel erg leuk.
Er zijn niet super veel mensen online met Sniper Elite, maar er komen wel steeds meer.
Er is geen ranking systeem zoals met een battlefield en cod, maar dat boeit mij toch weinig. (speelde vroeger altijd pc shooters zoals allied assault en COD1&2 zonder ranking systemen)
Dus hopelijk word het een succes (wil wel drukke servers en veel DLC via steam), want dit is online sniper heaven.

De recensie reviews zijn puur op single-player en co-op gebasseerd.
Dus zie de 7 scores (gemiddeld) en reken er extra punten bij op voor online competitieve mp.
Voor mij is dit een 8,5 in totaal. (voor SP, Co-Op en Competitieve MP)

Aardige game. Oude CoD tijden herleven qua sfeer. Wel erg kort en MP houd ik niet van. 2.5*

Echt een top-game is dit!
Heb hem gedownload en meteen 5 uur non-stop erachter gezeten.
Dit spel is goed uitdagend, je moet op sommige momenten goed gebruik naken van je omgeving en bepaalde items goed neer kunnen zetten (booby traps).

Ik ben het vanaf het begin af aan op de moeilijkste moeilijkheidsgraad gaan spelen, en dat zorgt veel nóg meer spanning, uitdaging en behoefte aan concentratie en inschattingsvermogen (bullet drop is een cruciaal element in echte vuurgevechten, en heben ze hier in het spel ook gedaan).

De speciale kill-cam waarmee je ziet wat je kogel(s) nou eigenlijk voor schade aanrichten, is (op een legubere manier) geweldig.

Mensen die dit hebben uitgespeeld, speel het opnieuw uit, maar doe het dit keer op het moeilijkst, en geef jezelf uitdagingen zoals ik heb gedaan, om nog langer en meer plezier te kunnen beleven van dit fantastische spel:
YouTube - Prologue 100% Headshots- Sniper Elite v2

Dit is niet te vergelijken met Call of Duty, of Battlefield, maar het is wel spannender, en uitdagender.

5/5

Zojuist de eerste vier missies van de game doorgespeeld.
Fijne game, speelt lekker, zelfs een tikje verslavend.
De killcams zijn apart, maar geven je toch wel een goed gevoel als je net een lastig doelwit te pakken hebt.

De graphics zijn niet van hetzelfde niveau als andere games die net uit zijn, maar dat heeft wel als voordeel dat ik de game op medium settings gewoon op mijn pc met Intel HD Graphics kan spelen! Verder vind ik de graphics ook niet zo achterhaald dat het stoort.
Wat wel vervelend is, is dat de game soms een beetje repetitief word. Het is bijna altijd, loop daar en daar heen, schakel die persoon uit, en ga weer weg. Een welkome afwisseling was de missie waarbij iemand juist beschermd moest worden. Wat ook jammer is, is dat er bijna geen interactie met de omgeving mogelijk is. Deuren kunnen niet open, meubels kunnen niet kapot, weinig random objects om op te pakken, etc.

Maar waar het in de game om gaat, schieten met het snipergeweer, is uiteraard heel goed. Komt realistisch over (op Marksman niveau). Schieten met het pistool of met de SMG's is niet zo'n succes, het gevoel bij deze wapens is veel minder dan bij echte FPS games, maar dat is Sniper Elite dus ook niet.

Wat soms ook jammer is, is dat je altijd alleen werkt, en nooit met iemand of met een team samen. Dat zou ook goed zijn voor de afwisseling.

Kortom:
+ schietgevoel met de snipergeweren
+ goed speelbaar op oudere systemen
+ historisch vrij correct (outfit / wapens / gebouwen)

- geen interactieve omgevingen
- missies soms repetitief
- SMG's / pistolen niet fijn
- soms verouderde textures

Vanwege originaliteit toch 3.5 ster.

avatar van Niinoke
leuk spel.
Snel uitgespeeld, had een leuke gameplay. Is wel zeer veel van hetzelfde......
Uitspelen, in je kast gooien, en binnen een paar jaar terug uithalen.

avatar van IC
IC
Na lange tijd aarzelen, dit spel toch maar gekocht voor de PC. Ik moet zeggen dat ik het echt een zeer tof spel vind! Redelijk goede gameplay op maximum, veel variatie in missies, en ook erg veel sensatie. Ook de killcams zijn werkelijk een genot. De multiplayer is wel redelijk leuk, maar niet persé de moeite waard. De DLC 'Kill the Fuhrer' is ook zeer vermakelijk. Ik denk niet dat ik de DLC van de nazi zombies ga halen. Erg leuk spel. *4.0

avatar van 3bdelilah
Tering hé, de laatste tijd lijk ik alleen spellen te spellen waar ik achteraf gemengde gevoelens van krijg. Gisteren na een uurtje of 11 uitgespeeld, en ik kan niet zeggen dat 't een ijzersterke game was en dat ik het nog lang zal blijven herinneren. Maar op de een of andere manier ben ik na het uitspelen toch opnieuw begonnen, ditmaal op de hoogste moeilijkheidsgraad. Dus dan doet ie 't ergens toch wel goed, lijkt mij. De kern van Sniper Elite V2, het snipen zelf, verveelt eigenlijk nooit (al is de wow-factor van de X-Ray cams na de 300ste keer er wel een beetje af). Ik denk dat dit ook de reden is dat ik het niet na één keer doorspelen al voor gezien houd. Wel handig, want de rest vond ik allemaal best beperkt en het sneaken ging voor mij ook niet heel natuurlijk. Ondanks dat het snipen nooit echt verveelt, zijn de levels wel erg repetitief vond ik. En dat is een groot nadeel.

Ik heb het eerste deel nooit gespeeld, maar ik vind het eigenlijk jammer dat SE3 in Afrika plaatsvindt. Deze setting met vervallen gebouwen en de kille, grijze sfeer vond ik eigenlijk wel wat hebben. Een ander groot nadeel, en het klinkt waarschijnlijk raar, is dat je niet echt als een "echte" sniper kunt spelen. Nou ben ik dat natuurlijk niet van beroep, maar een goede sniper doet zijn taken ongezien en vooral ongehoord. Ik weet niet of geluidsdempers voor snipers destijds bestonden (vast wel volgens mij want de Welrod heeft het wel), maar dat zou het gevoel naar mijn mening toch net wat intenser maken. Halverwege het spel zijn er wel mogelijkheden die jouw geluid maskeren, maar alsnog.

Ik ben er nog niet helemaal uit of dit wel een geldig nadeel is, maar het voelde allemaal nogal lineair aan. Je kunt soms zelf kiezen welke deuren je ingaat, maar dat is allemaal best oppervlakkig. Ditmaal even kijken of het ook anders kan, en zo niet, dan hoop ik dat SE3 dit goed doet. En hopelijk krijgen we dan gewoon een groot gebied met aardig wat soldaten, en dan is het de ‘bedoeling’ dat je rondsluipt om de perfecte snipe plek te zoeken voor je doelwit, zonder ook maar een soldaat te hebben vermoord. Zoiets lijkt me erg gaaf. Al met al een leuke ervaring, de tweede speelbeurt gaat voor mij uitmaken of de potentie ervan goed is vervuld.