Sniper Elite V2 (2012)

Alternatieve titel: Sniper Elite V2 Remastered

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Rebellion
Uitgegeven door Rebellion, 505 en GSE

Het spel speelt zich af gedurende de Tweede Wereldoorlog. In een verscheurd Berlijn vechten het Duitse en het Russische leger de laatste strijd uit. Als sniper eenheid neem je deel aan deze strijd in tal van missies. Je krijgt hierbij de beschikking over authentieke wapens zoals de Springfield M1903, de Gewehr 43 en de Mosin-Nagant 1891/30. Gebruik je omgeving om jezelf naar de perfecte locatie te manoeuvreren, het fatale schot te lossen en ongezien weg te komen.

Momenteel gratis via Steam

avatar van patenpac
1,5
Persoonlijk vond ik het een grote tegenvaller. Het systeem en de technieken om een goede sniper game te maken zijn er zeker wel en de speciale kill camera geven deze game toch iets extra. Helaas heeft het me echter niet kunnen blijven interesseren en vond ik dus dat het nogal snel saai werd. De AI is ondermaats, en online kan ik er ook helaas geen plezier in beleven.

Hopelijk gaan ze de positieve zaken in het volgende deel behouden, maar ik hoop nog meer dat ze alle negatieve kanten gaan verwerken. Indien niet zal ik het volgende deel toch voorbij laten gaan.

Ik heb toch maar even de remaster voor op de Switch besteld en hoop op de kleine verbeteringen...
Ook omdat er toch vrij weinig shooters zijn op de Switch en ik wacht nog op deze Wolfenstein: Youngblood (2019) met multiplayer!

Een prima remaster hoor! grafisch zoals je verwacht, alleen hebben ze voor precies dezelfde besturing gekozen nu voelt het weer zo houterig aan, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat.
En die A.i laat soms een steekje vallen maar is niet problematisch. Het blijft een fijn spel om even je frustratie op te botvieren met de Kill-cam ! (dat blijft gaaf).