The Binding of Isaac is een zeer sterke indiegame die de nadruk legt op het Rogue-like Genre.
Je waant je door verschillende kelders die steeds dieper de duisternis ingaan.
Met tranen van verdriet schiet je je weg door de kamers met de verschillende wezens en kwaadaardige monsters.
Het begon allemaal heel spannend en moeizaam. Ik ging een paar keer dood en startte de game keer op keer opnieuw om verder te komen dan de eerste keer.
Je begint elk potje helemaal opnieuw zonder upgrades of Items.
Tijdens het spelen merkte ik al snel dat er meer mogelijk was, zo kan je door random gevonden items, pillen of sieraden je character uitbouwen. Voor sommige pillen of items kan het zijn dat het negatieve gevolgen heeft.
Het voordeel van de items is dat deze wel een naam hebben, maar er wordt in het spel niet duidelijk uitgelegd wat het item nou precies doet. Gelukkig is er op internet een heuse Wikipedia te vinden die je hierover informeert.
De statistieken zoals loopsnelheid, schietsnelheid, damage en schietafstand worden hierdoor beïnvloedbaar.
Door keuzes te maken met de items keuze en strategische manier van spelen, kan je met je skills een weg banen door de random gegenereerde kelders van Isaac en uiteindelijk je moeder doden.
Wie echter door zal blijven spelen zal aangenaam verrast worden doordat na het verslaan van je moeder nog veel meer leuks te ontdekken valt!
Ik blijf dit voorlopig in 2014 nog fanatiek doorspelen.
