Gravity Rush (2012)

Alternatieve titels: Gravity Daze | Gravity Rush: Remastered

PlayStation Vita / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony en Bluepoint

Begeef je in de mystieke stad Hekseville en ontdek krachten die de wetten der zwaartekracht tarten. Stap in de schoenen van Kat, een jonge vrouw die de zwaartekracht om haar heen kan beïnvloeden. Via deze methode kan ze door de lucht vliegen, over muren en daken lopen en zichzelf in een meedogenloze aanval richting vijanden lanceren.

Kijk hier erg naar uit. Het spel is sinds begin deze maand uit in Japan en scoort ontzettend goed. De releasedatum is vandaag bevestigd voor 13 juni, dat duurt helaas nog even. Het goede nieuws is dat er een retail release komt, en het spel is dus niet langer download only is voor Europa.

Heb je dit spel afgespeeld, WW? Hoelang duurde het ongeveer?

Ja. Mijn laatste autosave staat op ongeveer 7 uur, maar dat is inclusief alle DLC en zijmissies. De storymode zal iets korter zijn.

Heb overigens niet alle challenge missions voltooid; met name de time trials vond ik te lastig. Zijn eigenlijk ook de enige trophies die ik nog mis.

Toch redelijk kort spel, dacht ergens gelezen te hebben dat het langdradig is in sommige momenten, maar in 7 uur lijkt me weinig tijd voor langdradigheid.

Hmm, nee langdradig is het nooit. Je speelt toch iedere maal een nieuw gedeelte van de stad vrij, en tussendoor speel je ook nog missies in de rift planes. Wat dat betreft is er voldoende afwisseling.

avatar van youngtick
Jongen, wat een genot is dit spel. De muziek, het gravity systeem en de mooie illustraties als cutscenes geeft deze game veel speelplezier. Het is relatief kort als je een paar uurtjes speeldtin een dag. Plus dat hij 60 fps op de PS4 (port).

4,5 ster. Heerlijk.

Na een tijdje gespeelt te hebben kan ik nu al zeggen dat dit voor mij wel het zweverigste spel is wat ik ooit gespeeld heb en Super Mario Galaxy op een goede 2de plaats. Ik kan dit spel dan ook niet langer dan een klein uurtje achter elkaar spelen dan begint mijn hoofd wazig aan te voelen, maar het is wel erg vermakelijk allemaal.. het is echt weer iets anders.

Dit spel is niet geschikt voor mij.. ik kan er gewoon niet aan wennen om steeds 360 graden te moeten draaien. Ik krijg steeds last van hoofdklachten zoals draaierigheid en hoofdpijn dit is echt zonde want het stijltje is wel heel tof maar zo kan ik er niet meer van genieten.