Liberty or Death (1994)

PC / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES
Strategy / Simulation

Ontwikkeld door Koei
Uitgegeven door Koei

Door de steeds uitbreidende oorlog met Spanje en Frankrijk dreigt het Britse Koninkrijk door hun reserves heen te raken. Om deze aan te vullen verhogen ze de belastingen van de kolonies in de 'nieuwe wereld' met een aanzienlijk bedrag. Dit leidt in Amerika tot steeds grotere onrust en verzet tegen de Britten. In 1775 zijn de rellen zo erg geworden dat de Britse overheid hun legers eropaf sturen. Dertien staten besluiten er tegen op te staan en daarmee de strijd voor Amerikaanse onafhankelijkheid. Kies de kant van het continentale leger, onder leiding van Charles Lee, Artemas Ward of George Washington, of het koninklijke Britse leger, onder leiding van Henry Clinton, Thomas Gage of William Howe en beslis de strijd om het nieuwe continent.