Resident Evil 6 (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4
Action / Shooter

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Het is al 10 jaar geleden sinds het 'Raccoon City' incident plaats heeft gevonden en de president van de Verenigde Staten besluit om de waarheid achter het beruchte incident publiekelijk bekend te maken. Hierdoor hoopt hij veel negatieve gevoelens op te wekken tegen de huidige groei van bioterroristische activiteiten. De president wordt hierbij gesteund door zijn persoonlijke vriend en overlevende van Raccoon City: Leon S. Kennedy. Maar als er een bioterroristische aanslag wordt gepleegd op de president raakt hij zo vreselijk gemuteerd dat hij ontoerekeningsvatbaar wordt en hierdoor staat Leon voor een zware keuze... Ongeveer op hetzelfde moment komt Chris Redfield -die inmiddels actief lid is van een anti-bioterroristische beweging- aan in China, een land dat onder dreiging staat van een bioterroristische aanslag. Met de wereld gevuld vol met biologische plagen en gemuteerde gedrochten is geen mens meer veilig en is er weinig hoop over om de wereld nog te redden.

kiriyama
Ik heb slechts een paar stukken van deel 5 gespeeld, maar deze is naar mijn mening wel een stuk beter.

avatar van Re51DeNt_Ev1L
Zeer leuke game, ook al is het niet meer zo eng als vroeger...
Cutscenens en verhaal zijn weer om van te smullen

Straks ga ik 'm dan eindelijk eens spelen. Ben benieuwd.

avatar van ilovePS3
gisteren ingeruild tegen wat used games bij free record shop had zelf 10 euro over. dit is mijn eerste resident evil, de demo was tof. maar de game zelf is nog veel toffer. een paar dingen vallen mij op in de demo had je meer kogels dan in het echte spel zelf dan kijk ik vooral naar de chris campaing moest ik tellen hoeveel ik al zonder kogels heb gezeten dan ben ik vanacht nog bezig. de cutscenes zijn heerlijk en samen spelen met een kamaraad maakt het spel dubbel zo plezant. cijfer ga ik nog niet geven want echt ver zit ik niet 1 chapter van chris gedaan en 1 van jake morgen ga ik eens aan de slag met de leon campain

kiriyama
Na het eerste hoofdstuk al zonder kogels? Waar schiet jij in vredesnaam op? Ik ben nog nooit zonder kogels komen zitten, heb er vaak zelfs belachelijk veel.

avatar van Robbert_Alberts
Ik zit heel erg te twijvelen om deze aan te schaffen of niet. Ben op dit moment bezig met RE operation raccoon city. Ik wist dat ORC niet zo goed zou zijn... maar zó slecht had ik nou ook weer niet verwacht (hoop dat ik 'm wel eens ga uitspelen). Het hele resident evil gevoel is er gewoon uit.

Mijn vraag aan jullie is of RE6 meer neigt naar deel 5 of naar ORC?

Deel 5 vond ik eigenlijk ook al een beetje tegenvallen t.o.v. deel 4. Ik hoopte dat ze met deel 6 gewoon weer terug gaan naar wat resident evil moet zijn.

Hoop dat iemand me hier wat advies over kan geven..

i dont know

kiriyama
Ik ken ORC niet, maar met dit deel gaan ze niet terug naar de eerste RE's. Ze gaan juist verder op het pad wat ze bij deel 4 zijn ingeslagen.

avatar van dr channard
Jup , en ze doen dat met nog meer actie, maar meer donkere omgevingen dan het voorgaande deel.

avatar van Starmaster501
Iedereen is zo gemengd hierover! Maar afwachten dan...

avatar van Robbert_Alberts
Heb 'm dan toch maar gekocht, het is en blijft resident evil en die kan natuurlijk niet ontbreken in mijn collectie. Het is echt een topaankoop. Veel en veel beter dan deel 5.. njaa tot nu toe dan. Ben net klaar met Leon's campaigne. Het ging wel erg snel en moet ook zeggen dat op veteran mode wel erg makkelijk is.

Ik heb dus eerst Leon's campaigne gespeeld en ga hierna beginnen aan die van Chris.
Hebben jullie ook van campaign naar campaign gespeeld of alles door elkaar heen?

avatar van Re51DeNt_Ev1L
Ook van campaign naar camapign. Gisteren deze van Chris uitgespeeld en vond hem een beetje tegenvallen... :s
Velen vinden die van Jake de beste, en daar ga ik nu vandaag lekker eens aan beginnen. Eens kijken of hij het niveau haalt van leon's campaign... die vond ik namelijk erg leuk!

avatar van ilovePS3
ik vind persoonlijk die van leon de beste, die van jake en chris vind ik niks aan

avatar van Starmaster501
Heb m toch maar gekocht, voor de volle prijs ook nogwel... Maar aangezien ik deel 5 erg leuk vond en vooral co-op denk ik dat ik deze ook wel leuk ga vinden.

avatar van Starmaster501
Eerste indrukken, in het begin lekker creepy en me een paar keer de lazarus geschrokken, daarna de combat die een stuk beter is dan deel 5. Overall nog een vrij creepy sfeertje, ik speel hem met plezier verder.

avatar van Robbert_Alberts
Het begon veel belovend met Leon's campaign. Mijn interesse raakte ik echter wel een beetje kwijt. Bij Leon's campaign kon ik niet wachten om verder te spelen. Bij de andere campaigns had ik die drang helemaal niet en speelde dan 2 of 3 dagen niet. Dat werkt voor mij meestal niet goed want dan zit ik er niet helemaal meer in.
De campaign van Chris is veruit het slechtst van alle 4. In die campaign lijkt wel of je een oorlogs game aan het spelen bent en als ik ergens een hekel aan heb zijn het oorlogs games.

De graphics zijn om van te smullen. Het verhaal zit goed in elkaar en 1 groot pluspunt is dat ze mooi door elkaar heen lopen. Vind het daarom ook zeker de moeite waard deze een tweede keer uit te spelen in co-op mode. Al met al prima vermaakt met resident evil 6.

avatar van Starmaster501
Leon uigespeeld. Was een erg goede campain. De eindbaas duurde alleen veel te lang wat voor mij in dit geval een minpuntje was. Leuk dat je de andere karakters af en toe tegen kwam en ben benieuwd hoe het met hun verhaal zit. Op naar Chris!

EDIT: Met de campain van Chris de game ineens een Call of Duty geworden?...

avatar van Re51DeNt_Ev1L
Ja inderdaad had ook hetzelfde gevoel toen ik met Chris speelde. Het einde vond ik wel goed (beetje sentimenteel zelfs )

Ik vind Resident Evil 6 in ieder geval niet de misser die velen er van maken. Natuurlijk is het wel meer shooter en in de stijl van Gears of War of Uncharted (...met name het spektakel is er nogal op vooruit gegaan - het lijkt bijwijlen wel een Michael Bay film of iets dergelijks) maar goed - daar evolueert het al jaren naartoe. Voor de wat meer traditionele gameplay haal ik of de Gamecube wel uit (of Revelations op de 3DS - die qua sfeer en stijl toch meer naar de klassiekers neigt).

De drie campaigns (nou ja...vier eigenlijk met de unlockable) steken aardig in elkaar (met name het idee van een internationale uitbraak op grote schaal) en de stijl van vertellen vind ik leuk gedaan. Leon's campaign is bij mij ook met stip de beste - die van Chris de minste - hoewel ook deze zeker zijn hoogtepunten had vind ik (...met name de eind baas vond k erg goed te doen - en het het stuk waarin Chris & Co. werden opgejaagd in act 3). Zoals altijd vind ik ook The Mercenaries weer een erg leuke toevoeging. Alleen hadden hier wel een paar maps meer bij toegevoegd mogen worden - drie vind ik namelijk wat weinig. (Ik denk dat de pre-orders er wel meer hadden - en er zullen vast en zeker nog wel een aantal als DLC bijkomen...hoop ik). Ook co-op speelt weer erg goed (...en is zelfs stukken leuker dan dat je de campaigns in je eentje doorloopt).

Voor mij dus niet veel te klagen. Ik vind het net zoals de vorige delen gewoon weer erg goed.

avatar van ilovePS3
gisteren leon campaign uitgespeeld en wat een toffe campaign was dat:

* het verhaal is beter dan die van de andere en dat is raar want het is uiteindelijk van elke campaign op het zelfde gebasseerd

* de final boss is beter dan die van chris, of die beter is dan die van jake kan ik nog niet weten want die heb ik nog niet uitgespeeld

*ik geef 0.5* hoger door die geweldige leon campaign

als capcom een nieuwe resident evil gaat maken met enkel de zombies en de horror en enkele monsters die er verschrikkel gaaf uitzien zoals die zus van helena heb vet genoten van dat deel krijgt de game toch een 4* door de verschrikkelijke chris campaign en het eerste level van jake vond ik ook al niks hopelijk gaan ze eens een nieuwe resident maken met horror als hoofd thema zoals deel 1 en 2

avatar van JacoBaco
Eindelijk zie ik steeds meer positieve berichten. Deze game een 0,5 geven is natuurlijk erg overdreven, maar dit kun je ook zeggen over het geven van een 5,0. En er zijn tot nu toe geen vijven gegeven, maar wel al 2x een 0,5. Dat wil dus zeggen dat werkelijk alles aan de game slecht is. Wat een waardeloze manier van stemmen zeg. Ok, een 0,0 bestaat niet, dus een 0,5 voor de graphics zeker?

avatar van Starmaster501
'T is dan ook niet echt Resident Evil meer, Leon was acceptabel, Chris deed de dood van RE aan. Contstant knallen, tanks, helicopters en zelfs racen in een auto dan denk ik toch van tjah... Hopelijk word de 3e campain weer een beetje normaler. Wel erg leuk hoe de verhalen door elkaar heenlopen!

kiriyama
Moet hier nodig eens mee verder. Compleet afgehaakt tijdens de Chris SP. Echt slecht is het niet, maar veel zin om verder te gaan is er ook niet bij.

avatar van Starmaster501
Moet zeggen dat zijn campain na dat hele Call Of Duty oorlog gebeuren die eerste 2 hoofdstukken al ietsjes beter word...

avatar van JacoBaco
Resident Evil 4 was een hele acceptabele omschakeling. Mijn afkeer begon tijdens deel 5.
Deel 6 is van alles wat, dus ik wil er wel graag aan beginnen. Code Veronica was de laatste echte Resident Evil en zo speel en zie ik ze het liefst!

avatar van JacoBaco
Aangeschaft en meteen begonnen met de Chris campaign. Ik had mij al op het ergste voorbereid, maar het viel gelukkig mee. Ik heb de 5 wisselvallige hoofdstukken met enig plezier doorlopen. Hoofdstuk 1 is best ok. Hoofdstuk 2 en 3 vind ik beide goed en ik was enthousiast tijdens het spelen. Hoofdstuk 4 viel weer wat tegen. Eentonig en niet bijzonder. Tot slot hoofdstuk 5. Ook geen hoogvlieger. De Chris campaign heeft zijn hoogtepunt al gehad en het enige wat rest is nog een hele fijne eindbattle. Gelukkig, want anders was het zeer matig. Sowieso irriteer ik mij vreselijk aan het samen deuren openmaken! Soms kreeg ik het idee dat ik iedere 30 sec samen een deur moest openen. Heel erg vervelend. 3* voor de Chris campaign.

avatar van Dutch-J3ff
Super toffe game!! Naar mijn mening de beste Resident Evil game tot nu toe.

avatar van Dragonslayer
Nog een maandje wachten voor de pc. Als genoeg mensen hem op steam preorderen krijg je het hele DLC gebeuren en een exemplaar van RE5 er gratis bij. Ik denk erover om hem daarom te halen.

avatar van Starmaster501
Zeker doen, da's een topdeal! Ik zag ook dat hij maar €30 euro is.

avatar van Dragonslayer
Hmm ik denk het toch van niet. Ik hoor net dat RE6 maar 3 mercenaries maps heeft? Daar baal ik toch een beetje van. Ik heb zo van mercenaries genoten in RE5. En heb ook niet zoveel zin om dat weer maanden te moeten wachten om weer 15 euro erbij te leggen.