Resident Evil 6 (2012)
Alternatieve titel: Biohazard 6
PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4
Action / Shooter
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom
Het is al 10 jaar geleden sinds het 'Raccoon City' incident plaats heeft gevonden en de president van de Verenigde Staten besluit om de waarheid achter het beruchte incident publiekelijk bekend te maken. Hierdoor hoopt hij veel negatieve gevoelens op te wekken tegen de huidige groei van bioterroristische activiteiten. De president wordt hierbij gesteund door zijn persoonlijke vriend en overlevende van Raccoon City: Leon S. Kennedy. Maar als er een bioterroristische aanslag wordt gepleegd op de president raakt hij zo vreselijk gemuteerd dat hij ontoerekeningsvatbaar wordt en hierdoor staat Leon voor een zware keuze... Ongeveer op hetzelfde moment komt Chris Redfield -die inmiddels actief lid is van een anti-bioterroristische beweging- aan in China, een land dat onder dreiging staat van een bioterroristische aanslag. Met de wereld gevuld vol met biologische plagen en gemuteerde gedrochten is geen mens meer veilig en is er weinig hoop over om de wereld nog te redden.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=lyoCLM6nvgM
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Deel 5 vond ik toch minder horror hebben dan deel 4, omdat een groot gedeelte zich afspeelt in het daglicht en omdat je een teamgenoot met je meeneemt. Daarnaast was de ammo minder schaars en kon je gerevived worden, wat de spanning wegneemt.
Deel 4 had ondanks de aangepaste controls nog genoeg horrorelementen, wat mij betreft.
Met deel 4 was het veel meer actie gefocust, maar duistere omgevingen en creepy ambient sound/muziek plus geluiden zorgden er wel voor dat er genoeg Horror sfeer aanwezig was.
Met RE5 werden alle oud vertrouwde en ervaren RE producers vervangen door nieuwe rookie producers en game ontwikkelaars waardoor er nieuw leven in werd geblazen met co-op functies. (een actie serie in plaats van een Horror serie dus)
Dus nu ook hier de reacties gelezen, doet toch wel zeer zoiets, als je de met name de eerste drie delen herinnerd..die waren gewoon episch.
Wat diegames, zoals Naomi al zei, zo groot maakten, waren inderdaad die onhandige controls op de controller (D-pad), het houterige richten enz.
Maar ik verloor de intresse in RE al na deel 4, heb deel 5 een paar maanden geleden, ook een half uur gespeeld en uit respect voor de vorige delen er weer uit gehaald. Nu de reacties bij deze is RE voor mij dus ook inderdaad ter ziele. Zeer jammer.
Ik heb zo het gevoel dat diegene de game niet eens gespeelt heeft!
Wat ik van deze game gezien heb ziet het er erg mooi uit, ik ga de game zelf niet spelen maar (voor degene die ze toevallig kennen) ik ga wel de playtrough van "Nova" en "Sp00n" ervan kijken!
Je kan RE6 veel verwijten, maar zeuren dat de controls zijn verbeterd is echt te zot. Graphics zijn zeker ook te scherp? Geluid te helder?
Echt een paar onzin argumenten hier. Dus dankzij de onhandige controls waren de eerste spellen zo goed? Sorry, maar als de spanning van slechte controls moet komen doe je echt iets fout als developer. De eerste SH spellen hadden ook slechte controls, maar daar kwam de spanning niet vandaan. Ook met betere controls hadden dat gewoon erg spannende en zenuwslopende spellen geweest. Dead Space weet met goede controls ook spanning neer te zetten.
Je kan RE6 veel verwijten, maar zeuren dat de controls zijn verbeterd is echt te zot. Graphics zijn zeker ook te scherp? Geluid te helder?
Als je goed gelezen had, had je kunnen uitmaken dat ik bedoelde dat het altijd wat extra's meegaf. Als anderen destijds hetzelfde als pluspunt aangaven zegt dat wel iets naar mijn mening.
Dead Space is een goede game ja, maar ook de enigste echt goede horror van deze generatie spellen, dus ja soms kan zo'n leuk uitgepakt iets ook in het nadeel werken bij andere games. De latere titels van RE en SH hebben het dan ook nooit zo goed gedaan als hun voorgangers.
Limiet in je manier van bewegen zorgt voor gebrek aan snelheid en dat werkt gewoon super in een Horror setting. (Horror hoort sloom/langzaam te zijn)
Bij actie/adventure games met soepelere game-play voel ik me vaak een supersoldaat.
Als RE remake voor de gamecube bijvoorbeeld de soepelheid van COD zou hebben, dan zou de manier van bewegen gewoon niet bij het geheel passen.
RE remake en RE2 zijn voor mij aardig verslavend als ik ze speel en de manier van bewegen heeft daar ook echt veel mee te maken.
De zombie en doolhof era (houterige game-play, veel puzzels oplossen & sleutels zoeken, backtracking en enge geluiden plus omgevingen waarbij lekkere creepy sfeer ontstaat) werkt gewoon nog steeds het beste voor RE.
Capcom moet gewoon weer mensen gaan aannemen die veel verstand hebben van Horror films en Horror Games en dan het actie genre (met co-op neigingen) gewoon aan EA, Activision en de rest van de gamewereld overlaten.
Wat ik trouwens in RE6 zag, is dat ze wel Horror probeerden te benaderen door middel van donkere omgevingen en licht effecten.
Ook zitten er schrikeffecten in, maar deze zijn gewoon te voorspelbaar en daarnaast heb je een partner naast je. Het werkt gewoon niet.
Capcom moet het co-op gedoe gewoon vergeten.
Capcom beloofde Horror en dat is dus een epic fail geworden.
Ik sluit mijn Gamecube volgende week maar weer aan en dan weer RE remake spelen. (heb nog 8 andere eindes te gaan)
Want destijds was dat de manier en uitdrukkingen meekrijgen en spanning opbouwen zoals de jongere gamers nu online op de ps3 of xbox 360 uitslaan via de headset.
Maar door zulke dingen, blijven de horor games van nu bij de oudere gamers toch wat magertjes overkomen. Dead Space is dan echt een uitzondering, omdat ik daar van het bovengenoemde nog iets van kan terugproeven.
Wel in het achterhoofd houdende dat naast Dead Space & de latere delen van SH en RE ook de enigste horror games zijn die ik gegamed heb van dit moment.
Dus zal me ook maar gauw eens gaan wagen aan Amnesia en dead Island die ik hier nog heb liggen.
Wel grappig dat AvMerode de toevoeging van co-op niets vind en gamelord RE altijd met een groep vrienden deed.
Echt een paar onzin argumenten hier. Dus dankzij de onhandige controls waren de eerste spellen zo goed?
Lezen is ook een kunst, het vergoot de immersiviteit.
Hier hetzelfde.
We hebben het dan ook over Resident Evil, heeft de Silent Hill reeks (die wel een erg ongemakkelijke sfeer en ongemak weet te creëeren buiten de controls om) weinig mee te maken
Al had de immersieve intensiteit wel ingeboet.
Een groot verschil tussen spanning en horror.
Weer uitermate kort door de bocht en weer niet goed gelezen. Door de vernieuwde gameplay is er qua immersiviteit veel veranderd. Logisch ook.
Dit riekt allemaal naar misplaatste nostalgie en heeft niets met objectieve kwaliteit te maken. Laat het nu net die nostalgie zijn die veel gamers (onterecht) tegen dit deel gebruiken. Of had dit spel ook gewoon achterhaalde controls moeten hebben?
Nee, houterige controls zouden deel 6 niet redden en ik had veel meer redenen opgeschreven (in vorige berichten) waarom.
Daarnaast is het gewoon niet acceptabel dat je zombies en monsters als een karate expert met extreem veel quick time events te lijf kunt gaan.
Zoals eerder vermeld, hierbij voel ik me als een supersoldaat.
RE6 is op zich geen slechte game (heeft wel vermakelijk game-play bij vlagen), maar het gebruikt de RE naam en daardoor is het gewoon niet acceptabel waardoor metacritic users en gamespot het ook gelijk laten weten op de harde manier.
Horror fans moeten nu maar gewoon op Dead Space 3 wachten.
Uhhh... Co-op hoeft helemaal geen effect te hebben op het horror gehalte. Het is puur de gameplay en design die voor horror zou moeten zorgen. Helaas kiezen ze bij co-op modus meestal voor de meest simpele gameplay.
Lezen is ook een kunst, het vergoot de immersiviteit.
Hier hetzelfde.
We hebben het dan ook over Resident Evil, heeft de Silent Hill reeks (die wel een erg ongemakkelijke sfeer en ongemak weet te creëeren buiten de controls om) weinig mee te maken
Al had de immersieve intensiteit wel ingeboet.
Een groot verschil tussen spanning en horror.
Weer uitermate kort door de bocht en weer niet goed gelezen. Door de vernieuwde gameplay is er qua immersiviteit veel veranderd. Logisch ook.
Hoe vaak ga je het woord immersiviteit gebruiken? Reeds ontdekt?
Je bent wel erg gefixeerd op de controls zeg.
Nee, houterige controls zouden deel 6 niet redden en ik had veel meer redenen opgeschreven (in vorige berichten) waarom.
Daarnaast is het gewoon niet acceptabel dat je zombies en monsters als een karate expert met extreem veel quick time events te lijf kunt gaan.
Zoals eerder vermeld, hierbij voel ik me als een supersoldaat.
RE6 is op zich geen slechte game (heeft wel vermakelijk game-play bij vlagen), maar het gebruikt de RE naam en daardoor is het gewoon niet acceptabel waardoor metacritic users en gamespot het ook gelijk laten weten op de harde manier.
Horror fans moeten nu maar gewoon op Dead Space 3 wachten.
Iedereen schijnt er ook last van te hebben. Ben het overigens eens dat de karate moves onnodig zijn en dit spel veels te makkelijk maken. Ik heb echt een ton aan ammo. Alleen is dat een extra Gameplay mogelijkheid en heeft het niets met de besturing zelf te maken. Misschien dat mensen dat door elkaar halen?
Dead Space is even horror als RE. Verder zie ik evenmin in waarom de controls de immersiviteit zouden vergroten. Omdat je meer moeite moet doen? Ik schaar dat gewoon onder hetzelfde. Waarom het bij de SH serie dan bijvoorbeeld niet zou uitmaken is me dan ook een raadsel. Daar maakt het niet uit? Of is het omdat de makers daar wel met andere middelen immersiviteit wisten te creëren? Ook dan deed RE dus gewoon iets fout.
Wat kort door de bocht. De makers van SH hebben een betere opvatting qua horror maar ook hun setting leent zich meer voor het zinspelen op suggestiviteit. Ook controls en wat onduidelijke maar effectieve camerastandpunten voegen daar aan toe. Lijkt me ook wel makkelijk te begrijpen.
Ik geef er mee aan dat de nieuwere games van RE qua 'stijl' helemaal niet zo ver van elkaar liggen, maar dat alleen de vernieuwde gameplay en de POV van de camerastandpunten veel wegnemen.
Wat nu?
Met z'n allen deze petitie invullen om een remake van Resident Evil 2 te krijgen. Laatst was in het nieuws dat een remake van RE2 mogelijk is met fan support.
Dus hier op sign klikken Show Capcom we want a Resident Evil 2 REmake! - PetitionBuzz
En deze fbpagina liken Remake Resident Evil 2 | Facebook
Op naar de Chris SP...
Misschien mag ik niet oordelen omdat ik deze game niet heb gespeeld, ik basser mijn menig slecht op wat ik heb gezien uit deel 5 en de reacties van 6.
Hoe dan ook toch zonde, want als ''horrorreeks'' is het beter dan als ''shooter''.