Resident Evil 6 (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4
Action / Shooter

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Het is al 10 jaar geleden sinds het 'Raccoon City' incident plaats heeft gevonden en de president van de Verenigde Staten besluit om de waarheid achter het beruchte incident publiekelijk bekend te maken. Hierdoor hoopt hij veel negatieve gevoelens op te wekken tegen de huidige groei van bioterroristische activiteiten. De president wordt hierbij gesteund door zijn persoonlijke vriend en overlevende van Raccoon City: Leon S. Kennedy. Maar als er een bioterroristische aanslag wordt gepleegd op de president raakt hij zo vreselijk gemuteerd dat hij ontoerekeningsvatbaar wordt en hierdoor staat Leon voor een zware keuze... Ongeveer op hetzelfde moment komt Chris Redfield -die inmiddels actief lid is van een anti-bioterroristische beweging- aan in China, een land dat onder dreiging staat van een bioterroristische aanslag. Met de wereld gevuld vol met biologische plagen en gemuteerde gedrochten is geen mens meer veilig en is er weinig hoop over om de wereld nog te redden.

Resident evil 6 remastered op mijn playstation 4 pro in ca 5 uurtjes uitgespeeld, charakter Leon dan, die andere personen speel ik ook nog uit.
Leuk spelletje

Nu speel ik als Ada, weer totaal anders.. Geweldig

Maurice40 schreef:

Dus je hebt feitelijk niets uitgespeeld, maar zit slechts op 25% van het spel

De bedoeling is toch echt wel dat je alle chapters doorloopt om het hele verhaal mee te krijgen. Of loop je bij een film in de bios ook triomfantelijk naar buiten na 20 minuten onder het mom 'zo die hebben we ook weer gezien, laten we er een 5 op plakken'?

Met de andere characters ben ik bezig, Cherry is al bijna uitgespeeld, relax man.
Die 5 sterren blijven sowieso staan.

Character Cherry vind ik zelfs nog beter dan met Leon.

Cherry uitgespeeld 5 sterren, nu Chris.. zal ook wel 5 sterren worden.

Chris uitgespeeld ook geweldig, 5 sterren

Ada Wong uitgespeeld 5 sterren.
Totaal kom ik dan uit op 5 sterren

avatar van Awake78
Nou gelukkig heb je er wel een (hele objectieve) onderbouwing bij...

Ik vond het anders best spannend om iedere dag te volgen welk chapter welke score nou weer zou krijgen hoor. Een 5? Of...misschien toch niet?! De spanning zat er behoorlijk in.

avatar van Awake78
Bijna net zo spannend als het spel zelf