Resident Evil 6 (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4
Action / Shooter

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Het is al 10 jaar geleden sinds het 'Raccoon City' incident plaats heeft gevonden en de president van de Verenigde Staten besluit om de waarheid achter het beruchte incident publiekelijk bekend te maken. Hierdoor hoopt hij veel negatieve gevoelens op te wekken tegen de huidige groei van bioterroristische activiteiten. De president wordt hierbij gesteund door zijn persoonlijke vriend en overlevende van Raccoon City: Leon S. Kennedy. Maar als er een bioterroristische aanslag wordt gepleegd op de president raakt hij zo vreselijk gemuteerd dat hij ontoerekeningsvatbaar wordt en hierdoor staat Leon voor een zware keuze... Ongeveer op hetzelfde moment komt Chris Redfield -die inmiddels actief lid is van een anti-bioterroristische beweging- aan in China, een land dat onder dreiging staat van een bioterroristische aanslag. Met de wereld gevuld vol met biologische plagen en gemuteerde gedrochten is geen mens meer veilig en is er weinig hoop over om de wereld nog te redden.

avatar van Starmaster501
En alleen daarom houd het je tegen? De game kent 4 campains, elke hun eigen speel stijl, dat is al z'n prijs waard. Plus dat hij geweldig is in co-op en leuke spelmodus buiten de campain hebt. Ik zag op Steam dat je deel 5 er ook nog eens bij krijgt, helemaal mooi. En de 3e reward die nog unlocked moet worden krijg je een DLC season pass, met waarschijnlijk meer maps en modus?
Voor die prijs is hij in ieder geval sterk aan te raden!

Heb em ge-preordered op steam. Dit gaat weer een leuke co-op ervaring worden

avatar van jellecomicgek72
Als je heel goed naar het logo gaat kijken van RE6 dan lijkt het een beetje op een vrouw (of een man, dat kan natuurlijk ook) die een giraffe aan het pijpen is.

kiriyama
Oud nieuws...En zoals ik het zie kust ze zijn hielen.

avatar van Dragonslayer
Kan iemand alsjeblieft zeggen dat resident evil 6 GEEN gebruik gaat maken van Games for windows live? Ik heb al zoveel trammelant gehad daarmee. Gisteren heb ik RE6 gepreordered, dus ik kreeg RE5 er gratis bij. En elke keer als het GFWL popupje tevoorschijn komt loopt het spel vast.

Volgens mij gaat Resi 6 gewoon volledig via steam, geen Windows Live.

avatar van noander
jellecomicgek72 schreef:

hahah ik denk dat die gene een giraffe aan het pijpen is lijkt er heel veel op jaa xD

avatar van Dragonslayer
Wat een rotbesturing... dit is toch wel even wennen. Waarom moet de actieknop per se hetzelfde zijn als de sprint knop? Elke keer als ik aan het rennen ben springt hij soms zomaar over een tafeltje of zo. Ook het coversysteem is niet zo geweldig. Achter een hoekje verschuilen is simpel... gewoon rechter muisknop. Maar om achter een object te verschuilen moet je perse de actieknop erbij ingedrukt houden.

Niks mis met de besturing

Glacius schreef:
Niks mis met de besturing

Het is niet erg slecht maar het had veel simpeler gekund.

Resident evil 6 heeft zover ik het nu heb gezien niet veel andere 'moves' als in andere spellen. Duiken, cover, rollen kende ik al lang. Ik vind die verplichte knoppencombinaties gewoon onzin. Voor een toetsenbord is dat lang niet zo fijn als voor een controller.

Ben begonnen met de Chris campaign omdat ik dacht dat ik die het minst leuk ging vinden. Het is inderdaad echt call of duty met zombies. Maar nog wel vermakelijk.

Ben begonnen met Leon, co-op via steam. Het werkt allemaal erg lekker en het hoofdstuk van Leon is toch bijzonder vermakelijk, ook omdat het horror element nog wel degelijk aanwezig is. Qua grootte ben je er nog best wat uurtjes mee kwijt en dan heb ik de laatste chapter nog niet eens voltooid. Grafisch en gameplay-wise speelt het allemaal lekker soepel. Speel zelf met een x360 controller op de PC, dus het kan best zijn dat het met een keyboard een tikkeltje lastiger is als er combinaties van knoppen gebruikt moeten worden. Speel nu op veteran en het is zo nu en dan al best pittig. Er gaat dus geheid ook gespeelt worden op professional en 'no hope'

avatar van Starmaster501
Kwa horror en Resident Evil is Leon helaas wel de beste. De andere 2 zullen zich meer richten op actie. De laatste Ada Campain heeft dan wel weer een geniaal weirde horrorlevel ala Silent Hill op de boot. Al met al zijn de campains wel behoorlijk vermakelijk en de door elkaar lopende verhaal boeiend.

avatar van Dragonslayer
Tot nu toe ben ik behoorlijk positief, ik vind RE6 zeer vermakelijk. De variatie in de singleplayer is erg groot. Maar dat is tegelijkertijd ook meteen het probleem voor velen. Er zijn zoveel verschillende genres verwerkt. Zo is er voor iedereen wat te halen, maar tegelijkertijd heeft ook iedereen zo z'n stukjes waar hij of zij zich aan kan ergeren. Zo vond ik de eerste 2 chapters van Chris erg saai omdat er zoveel zombies waren die relatief makkelijk te verslaan zijn. Het is helaas ook zo dat eigenlijk elk genre dat ze doen beter wordt gedaan in andere games die zich daar helemaal op focussen.

Maar ondanks dit alles... ik vind het zo vermakelijk die variatie. Elke campaign heeft zo voor iedereen z'n hoogtepunten en dieptepunten. Ook het door elkaar lopen van de campaigns is erg leuk. En het zit vol verwijzingen naar vorige RE games.

Ik ben inmiddels ook gewend aan de besturing voor het toetsenbord waar ik eerder over zeurde.

Dan nog even de + en - punten:

+ Lange speelduur dan we gewend zijn van games van tegenwoordig
+ Veel variatie
+ Het kruisen van de verhaallijnen is mooi gedaan
+ Veel multiplayer modes
+ Als je alleen speelt doet je partner geen stomme dingen (ammo verspillen, dood gaan enz.)
+ Epische cutscenes

- 3 maps in de launchversie is véél te weinig.
- Te veel DLC (godzijdank heb ik een seasonpass van de preorder)
- Skill systeem is saai en nutteloos. Ik heb liever het wapens kopen en upgraden in RE4 en RE5.
- Iets te veel quicktime events
- Voor iedereen zullen er stukjes verspreid zijn die niet leuk of frustrerend zijn.

avatar van Dragonslayer
7 Additional Stages for the Extra Content Modes - Previously available for purchase as DLC for the console versions, these 7 additional stages come as standard on the PC version.
* These stages are unlocked via achievements.

Dat lees ik net in de steam store. Dit betekent dus dat pc gamers de maps gratis krijgen

avatar van Naomi Watts
Leon SP was echt heel fijn, toch een beetje de kant die je wilt dat RE opgaat. Erg fijne storyline. Na één hoofdstuk van de Chris campaign kan ik daarover niet hetzelfde zeggen. Alsof je in Call of Duty bent beland.

kiriyama
Enkel de Leon SP uitgespeeld. Halverwege de Chris Campaign ben ik al m'n interesse verloren. Dit spel is gewoon niet goed genoeg om er meer dan 10 uur in te steken. Jammer dat ze niet gewoon voor een Campaign van een uur of tien zijn gegaan. Dan had dit een goed spel kunnen worden. Nu blijft het hangen in ruim dertig uur middelmatigheid.

avatar van Starmaster501
Ik heb liever veel content voor m'n geld.

Starmaster501 schreef:
Ik heb liever veel content voor m'n geld.

Ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit. Als ze hun tijd gewoon in één goede campaign hadden gestopt had dit een veel beter spel kunnen zijn. Liever een goed spel van 10 uur, dan 30 uur middelmatigheid.

avatar van Starmaster501
Daar zit waarheid in, ondanks heb ik mijzelf prima vermaakt met deze game. Ja, de game ging naar beneden met de Chris campain waarvan de 2e helft wat beter is. Daarna krijgen we de 3e campain die ook weer flink naar beneden gaat, maar de 2e helft richting de leon campain gaat welke uiteindelijk de beste is.
Ik vind ondanks de kwaliteit de games hartstikke leuk en heb ze al 3 keer doorgespeeld incl. co-op. Met leuke extra modussen krijg je behoorlijk veel content voor je geld en ik kijk al uit naar een volgend deel.

Ik zit nu ondertussen in ongeveer de helft van de game. De Leon en Chris Campaign voltooid waarvan Leon duidelijk de beste is. Nu bezig aan hoofdstuk 1 van Jake Campaign. Toch wel jammer dat je in Chris en Jake steeds tegen de Ja'vo moet vechten in plaats van de klassieke zombies van de Leon Campaign. Chapter 2 van Chris deed me enorm denken aan Call Of Duty maar dan met zombies.... Die van Jake is voorlopig niet veel beter of het moet beteren in de verdere verloop zoals die van Chris toch iets beter werd dan het begin, jammer genoeg leunt die ook weer redelijk veel tegen de Chris Campaign zodat je dezelfde bazen opnieuw moet verslaan...

De voorlopige score:

Chris campaign: 7/10
Jake campaign: te vroeg om te oordelen...
Ada campaign: nog niet gespeeld...

Deze review word vervolgt als ik de game heb uitgespeeld!

Vlaamseleeuw schreef:

De voorlopige score:

Chris campaign: 7/10
Jake campaign: te vroeg om te oordelen...
Ada campaign: nog niet gespeeld...

Deze review word vervolgt als ik de game heb uitgespeeld!

VERVOLG

Intussen heb ik de game uitgespeeld en wat moet ik zeggen: De Jake Campagn is al een stuk beter dan die van Chris en ook Ada mag er best zijn die een heel stuk leunt aan de Leon Campaign en dat is positief natuurlijk! Het 2de deel van het spel (Jake en Ada) is wel opvallend korter dan het eerste deel, bij Jake en Ada was ik na 2-3 spelsessies er ook weer door! Toch beslist een waardige Resident evil en op naar deel 7 zal ik zeggen, hopelijk dan wel minder actie want de campaing van Chris was niet bepaald om happy van te worden....

Nieuwe punten:

Chris campaign: 6,5/10
Jake campaign: 8/10
Ada campaign: 8,5/10

avatar van Footprints84
Ik vond de game vies tegenvallen, ik heb alleen Leon's Campaign en Ada's Campaign gespeeld.

Geef mij maar weer de oude Resident Evil game zoals Resident Evil 1, 2 en 3(Nemesis), waar je puzzels moet oplossen en je game moet saven met een Typewriter

Footprints84 schreef:

Weet niet of je Code Veronica ook gespeeld hebt, maar dat is zeker een aanrader. De laatste traditionele Resi was dat. Goed verhaal, mysterieuze 'creepy' omgevingen, interessante personages en vrij lang.

Glacius schreef:

Klein foutje,Resident Evil Zero op de Gamecube was de laatste traditionele Resident Evil.
Residentn Evil: Code veronica was toen der tijd op mijn Sega Dreamcast weer een frisse Resident Evil game met verbluffende graphics.
Wan mij mogen ze een remake maken van Code Veronica dat eerste deel heb ik al drie keer gespeeld Normaal, Directors Cut en de remake op de Gamecube.

Oh ja Zero is de enige Resi die ik niet gespeeld heb, vandaar dat ik de game vergeten was. Altijd nog eens willen proberen via een emulator.

avatar van dr channard
Nog niet uitgespeeld maar eerlijk gezegd geniet ik maar van deze game dan zijn voorganger.

avatar van All Seeing Fish
Is de campaign eigelijk in online coöp te spelen?

avatar van dr channard
Ja net zoals het vijfde deel.

avatar van All Seeing Fish
In de xbox store staat Resident Evil 6 zonder de remaster vermelding, zou er toch wel van uit kunnen gaan dat het om de remaster gaat.

Nu bij de playstation store voor 7,99€
Resident evil 5 ook voor 7,99€
Hij is nu aan het downloaden