Myst (1993)

3DO / Atari Jaguar CD / Macintosh / Nintendo DS / PC / Philips CD-i / PlayStation / PlayStation Portable / Sega Saturn

Ontwikkeld door Cyan
Uitgegeven door Sunsoft

Op dit mysterieuze eiland kan iedere steen, ieder stukje papier en ieder geluid vitale hints bevatten. Hints die je nodig hebt om een verhaal van intriges en onrechtvaardigheden te ontrafelen, dat alle grenzen van tijd en ruimte te buiten gaat. Gebruik je intuïtie en verbeeldingskracht om de geheimen van dit eiland en zijn bewoners te ontrafelen. Alleen dan zal de waarheid naar boven komen en wordt deze schitterende wereld gered. Laat Myst ook jouw wereld worden.

0,5
Ik liep constant vast met dit spel. Heb het nog wel een aantal keren opnieuw geprobeerd, maar ik bleef vastlopen. Bovendien was het ook erg saai. Daarom 0,5*

1,0
Ik ben een adventurefreak maar deze vond ik echt retesaai. Het zag er mooi uit, maar daar was alles mee gezegd.

avatar van t.o.
Werd destijds wel eens omschreven als 'vrouwenspel', kan ik me herinneren...

avatar van bas
bas
gaaf dat hier de CD-i als cover geplaatst is. Mooi spel, en vaag.

avatar van Shangri-la
bas schreef:
gaaf dat hier de CD-i als cover geplaatst is. Mooi spel, en vaag.

Is een foutje van mij, ik heb het inmiddels veranderd.

avatar van bas
bas
waarom een foutje..... Er staan zoveel locale covers op, of is de regel het liefst een 'neutrale' cover?

avatar van Shangri-la
bas schreef:

Ja de cover moet zo neutraal mogelijk omdat ie voor verschillende platforms moet gelden.

Game_Kaza
Tot het vliegtuig wist ik alles te ontrafelen....
Maar dat met die piano kwam ik maar niet uit.

Revolutionair. Ik dacht dat ik een nieuwe Birth of a Nation zag, maar helaas is het genre doodgebloed.

Wat een prachtige voorkant!

avatar van rpger
De eerste en enige Myst game die ik destijds heb uitgespeeld, vond the 7th guest persoonlijk veel beter.

avatar van ps3me
Heel erg goed spel, mooi ziet het er allemaal uit. Vroeger snapte ik de intentie van het spel niet echt

avatar van Rman
Toen een van de betere adventure games. Ik heb vele avonden genoten van dit spel.