Snipers (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Hydravision
Uitgegeven door Bigben en City

Snipers is een multiplayershooter die draait om twaalf scherpschutters die het tegen elkaar opnemen. De game bevat vijf verschillende speltypes en tien maps om tegenstanders van veraf om te leggen. Naast een scherpschuttergeweer krijg je toegang tot een aantal technische snufjes zoals een warmtebril en een hologramprojector om je vijand op het verkeerde been te zetten. Tijdens de verschillende speltypes verdien je ervaring, waarmee je je uitrusting kunt verbeteren om zo in volgende multiplayersessies beter voor de boeg te komen. Je kunt bijvoorbeeld sparen voor een nieuw soort scherpschuttergeweer, waarvan er in totaal zes in het spel zitten.

YouTube - Snipers Gameplay

Niet echt spannend.

avatar van Thomas83
Ziet er op zich nog best lollig uit, maar niet echt een spel dat veel toevoegt aan het shootergenre, en wat betreft echte snipergames een beetje een gemiste kans. Lompe voice-acting ook.

AvMerode
Zie veel frame-rate en andere technische issues.
PC versie kan het misschien wel beter weergeven met aangepaste settings.
Maar dit lijkt verdacht veel op een gratis FPS, is geen free shooter toch?
Blacklight: Retribution (die jammer genoeg tevaak crashed, altijd iets met ran out of memory etc. volgens mij een hacker probleem) en Tribes Ascend (de beste gratis shooter ooit gemaakt naar mijn mening, op dit moment alleen wel weinig maps) lijken me dan een betere keus dan deze sniper game. En deze sniper game is volgens mij niet eens free to play.
Ga liever voor Sniper Elite V2 en Sniper: Ghost Warrior 2.