Stunt GP (2001)

PC / PlayStation 2 / Sega Dreamcast

Ontwikkeld door Team17
Uitgegeven door Eon

Kies één van de zestien verschillende op afstand bestuurbare autootjes en race over vierentwintig kleurrijke banen vol met bruggen, schansen en loopings. Je kunt hierbij allerlei soorten stunts uithalen, maar kijk uit voor leeglopende batterijen.

Topgame!
Bij uitgave úren de demo gespeeld (2 auto's, 2 tracks, single race) vooraleer ik de 'shift' toetst ontdekte waarmee je kon stunten (= punten scoren en je accu bijladen), de naam 'Stunt' GP moest natuurlijk ergens vandaan komen . Zonder stunts moest je om de x aantal rondes de pitstop door om te herladen. Met op elke jump stunts uit te voeren werd de accu ook telkens herladen, en kon je de pitstop overslaan.

Toen ooit in het bezit gekomen van de volledige game, en de laatste 15 jaar waarschijnlijk ook minstens zoveel keer uitgespeeld. De championship biedt 20 races, te beginnen met een basic auto, welke je kunt upgraden met betere accu, motor, turbo, ... tot de ultieme RC-car.