LEGO Batman 2: DC Super Heroes (2012)

Nintendo 3DS / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Xbox 360 / Nintendo Wii U
Platform / Adventure
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Traveller's Tales
Uitgegeven door Warner Bros.

In het spel nemen Batman en Robin het samen met andere superhelden uit het DC-universum, zoals Superman, Wonder Woman en de Green Lantern, op tegen beruchte schurken als Lex Luthor en de Joker. Net als in de andere LEGO-games speel je elk level met twee personages waartussen vrij gewisseld kan worden en wordt het verhaal op humoristische wijze neergezet. Ook stelt het spel je in de gelegenheid om nieuwe gebieden van Gotham City te verkennen door middel van verschillende voertuigen, waaronder de Batmobiel en de Batwing.

avatar van Hadouken
Op sommige punten een verbetering ten opzichte van de vorige LEGO Batman, maar overall toch wat saaier. En er blijven zwakke punten in zitten.

De stemmen die ze erin hebben gedaan zijn duizendmaal beter dan het gebrabbel uit zijn voorgangers. De humor is ook best geinig, dat zeker bij kinderen in de smaak zal vallen. Je kunt nu een open wereld (Gotham City) verkennen dat uiteraard volledig is opgebouwd uit Lego, maar ons (speelde hem coöp) kon het niet zo bekoren.

Ik wil gewoon direct een missie kunnen starten in plaats van een wereld te moeten doorkruizen waar de auto's niet lekker rijden, poppetjes in elkaar slaan snel gaat vervelen en het vliegen helemaal voor geen klote werkt. Vooral dat laatste is enorm frustrerend. En wanneer je krachten zijn afgenomen, mis je het vliegen weer om zo snel mogelijk van A naar B te komen. Waar je voorheen de afgrond in werd getrokken door het scherm wanneer je partner te ver weg liep, wordt het beeld nu gesplitst. Een goede verbetering al is het lang niet perfect. Wanneer je ergens op wilt richten en je partner rent rondjes op zijn eigen splitscreen, dan beweegt jouw scherm net zo hard. Argh!

Daarnaast ben ik eigenlijk niet zo'n fan van superhelden, uitzonderingen daargelaten. Al die DC personages deden me dus niks en wilde eigenlijk zoveel mogelijk spelen met Batman en die in het rood gehulde lapzwans. Verhaaltje is vrij kort en daarna kan je alles oneindig herspelen met vrijgespeelde personages om nieuwe items en hidden secrets te vinden. Waar dat bij de vorige Batman op een of andere manier nog leuk was, ging het hier vrijwel meteen vervelen. Heeft ook met mijn persoonlijke smaak te maken natuurlijk. Geen slecht spel, maar te makkelijk, kinderachtig en technisch soms zwak. Als je een liefhebber bent kun je hier wel tientallen uren in kwijt.