Everybody's Golf (2011)

Alternatieve titels: Hot Shots Golf: World Invitational | Minna no Golf 6

PlayStation Vita / PlayStation 3
Sports

Ontwikkeld door Clap Hanz

Stap op de golfbaan en sla een hole-in-one aan de hand van het nieuwe slagsysteem. Stippel je route naar de vlaggenstok uit met de touchscreen en gebruik het achter touchpad om rond te kijken op de baan. Doe mee aan online live-toernooien of geniet wanneer het jou uitkomt van een potje met vrienden.

Mijn eerste Vita game, hoewel ik nog geen Vita he. Maar voor 7 Euro nieuw kon ik deze niet laten liggen.

Verbazend verslavend spel, wil steeds weer opnieuw een ronde proberen om toch maar weer een ster bij te winnen. In de tussentijd bij de bronze challenges aangekomen en die zijn al pittiger. Het vergt uiterste concentratie om een par te halen en wat geluk om een birdie te bekomen en een kleine fout kan direct de hele ronde kosten. Ook het rondom gedoe met aanschaffen van nieuwe ballen en sticks motiveert enorm.

Inmiddels bij de silver rang aangekomen, en wordt steeds happiger om te winnen.
Een heel raar punt is me opgevallen: je kunt naast sterren ook kroontjes verzamelen, om nog meer zaken vrij te spelen. Alleen wordt niet aangegeven wat je daarvoor moet doen. Je kunt het natuurlijk online terug vinden maar weet niet of ik dat onder 'cheaten' moet categoriseren. Vind van niet, want de uitdagingen zelf moet men nog halen, ipv toevallig ontdekken.

Lekker mijn eigen topic. Inmiddels tot aan silver ranking aangeraakt, en daar zijn de links erg uitdagend. Tot nu toe raak ik niet verder dan de 20ste plaats, maar heb wel ontdekt dat ik spin en driehoek/rond niet juist gebruikt heb. Daardoor nu wat extra mogelijkheden om het spel te beinvloeden. Ook het verkrijgen van de crowns is trouwens erg pittig.

En nu, na een 30-tal speeluren heb ik mijn grenzen bereikt. Ik haal level 5-1 zelfs niet en heb na misschien 10 pogingen de 2-de plaats als beste resultaat gehaald. Winnen is dus mogelijk maar bij de kleinste fout raak ik gefrustreerd. Scores van +8 komen vaker voor dan +2. Ook het zoeken van bijkomende crowns verloopt extreem moeilijk, ik heb het gevoel niet meer bij te leren, telkens weer kom ik in een bunker val terecht of out of bounds, en dat levert meestal een double bogey op. Iemand tips?

De laatste weken, naar ettelijke keren wax-on wax-off met de tot nu moeilijkste baan (5-2) eindelijk toch gehaald, en nu lijken een paar andere banen plots veel gemakkelijker. Na o zo vele uren spelen dan ook eindelijk goud gehaald en de eindaftiteling gezien. Maar 't is natuurlijk nog niet gedaan, er is ook nog een platinum challenge, en alle crowns etc. Nog veel uren voor de boeg als ik dat alles wil halen.

Eindelijk uitgespeeld, na een 50-tal uren de platinum tegenstander verslaan, die laatste was zelfs een van de gemakkelijkste wedstrijden, na eerste 3 rondes met telkens een birdie al gewonnen.

Ik denk dat ik het spel nu eindelijk (even) kan laten rusten, er zijn nog wel wat trophies te halen en behalve de albatross ook redelijk doenbaar denk ik, maar het is even goed en er zijn nog voldoende andere spellen die speeltijd vragen.

Je hebt wel een mooi privé topic gecreëerd hier.

Ben er gisteren ook maar eens aan begonnen; al een paar courses voltooid. Heb hiervoor nog nooit iets uit de Everybody's Golf reeks gegamed. Wel Albatross 18, zo'n free-to-play online PC game, wat er natuurlijk ontzettend veel op lijkt. Typisch zo'n gamepje voor tussendoor of 's avonds op de bank. Kan me goed voorstellen dat dit behoorlijk verslavend kan gaan werken.

Was ook mijn eerste everybodys golf, ook al heb ik beide psp en de ps3 versie. Let wel, dit is alles behalve een casual game. De bal-fysica is tot in het detail uitgewerkt. Je weet telkens weer waaraan je moet sleutelen om beter te worden. En de opbouw is zodanig motiverend dat je telkens maar verder wilt geraken, en ook kunt, ook al moet je 10-tallen keren per uitdaging proberen. Have fun!

IK heb 'm op de PS3, het is echt een prachtig golfspel!

Yes, indeed!