Grand Theft Auto V (2013)

Alternatieve titels: GTA V | GTA 5

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Los Santos, een gevaarlijke stad vol met drugs en bendes. In deze gigantische wereld zijn er genoeg auto's om te stelen, mini-games te spelen en missies te voltooien. Michael, Franklin en Trevor zijn alle drie personages die in Los Santos wonen. Michael wil een ander leven, een rustig leven, maar wordt terug in de wereld van misdaad getrokken. Franklin is opgegroeid in de achterbuurt, maar pas als hij Michael ontmoet wordt hij echt in de misdaad gesleept. Trevor is een krankzinnige psychopaat, en een goede vriend van Michael.

avatar van CarealotCarrot
Ajax&Litmanen1 schreef:
Voor die 10 gamers die 'm nog niet hebben gespeeld zou je denken

Nou daar ben ik er dus een van. Vond het zeker dus wel leuk om zo'n grote game te kunnen toevoegen aan mijn bibliotheek, had hem los waarschijnlijk nooit gekocht.

CarealotCarrot schreef:

Nou mooi toch Ik juich het toe dat ipv 99 procent nu 100 procent GTA V heeft gespeeld haha.

Heb nog nooit zo'n hype meegemaakt richting de release van een game. En die het helemaal waar maakte.

avatar van Sateck
Het wordt wat mij betreft toch wel eens tijd voor een nieuw deel van GTA. Het is alweer 7 jaar(!) terug dat dit uitkwam. Het zou toch fantastisch zijn als we in +/- februari 2021 op de next gen een nieuwe GTA krijgen?

Sateck schreef:

Ik snak er naar. Als GTA 6 alleen op de nieuwe consoles uit zou komen zou ik daarvoor al een nieuwe console kopen.

Meestal doet Rockstar wel eens per paar jaar een nieuwe blockbustergame.

GTA 4: 2008
RDR 1: 2010
GTA 5: 2013
RDR 2: 2018
GTA 6: 2021/2022

Ik ga er volledig vanuit dat het sowieso next gen games worden, dus ik reken op zijn vroegst pas in najaar 2021.