X Rebirth (2013)

Simulation / Strategy

Ontwikkeld door Egosoft
Uitgegeven door Deep Silver

Terwijl het universum een onzekere toekomst tegemoet gaat; staan talloze avonturen te wachten wanneer nieuwe vijanden de macht naar zich toe willen trekken. Een jonge avonturier die samen met zijn onwaarschijnlijke vrouwelijke bondgenoot in een oud, gedeukt schip met een glorieus verleden door het heelal reist. Twee mensen alleen tegen de Melkweg, en ze spelen de hoofdrol in dat wat komen gaat.

LZA
Eeeeen we hebben een release date: 15-11-2013.

Voorproefje:
1 Eerste trailer.
2 Scale and detail

Wauw, was 't wachten wel waard... Ziet er erg goed uit .

Krijg niet echt een duidelijk beeld van hoe en wat in deze game...

Is dit een opvolger van X: Beyond the Frontier, een soort van Elite cloon?

Grovonion schreef:
Is dit een opvolger van X: Beyond the Frontier, een soort van Elite cloon?

Yup, de nieuwste telg van Egosoft, die moet zorgen voor meer immersie in combinatie met een minder complexe interface dan voorheen (vooral de X3 interfaces waren nogal een struikelblok voor velen).

Een enorm universum met een dynamische economie voor trading, vechtmissies met plot, bouwen van je eigen stations enz.

wel enkel pc, spijtig genoeg...de eerste heb ik in 1999 of zo nog erg graag gespeeld, ondanks z'n beperkingen. Wordt tijd dat David Braben met de 'real-deal' komt.

avatar van patenpac
Gisteren gekocht, maar ik kan hem helaas niet spelen. Wanneer ik hem wil installeren vraagt steam voor een productiecode, maar ik heb er geen meegekregen van de game mania. Helaas.

Dan zou ik even terug gaan, er moet idd een steam activation key bij zitten...

Van Egosoft: If you've not previously activated your game on Steam then you'll be asked to enter the activation key which is supplied as part of the DVD package.

Vind dat soort dingen wel hatelijk, is echt vaak tegenwoordig. Eigenlijk vind ik, als je een 'physical copy' koopt, dat die het gewoon moet doen zonder andere programma's nodig te hebben...

Squall Lionheart schreef:
Dan zou ik even terug gaan, er moet idd een steam activation key bij zitten...

Ja ik wou er eerst ook mee terug gaan. Het probleem is echter dat ik mijn aankoop bewijs kwijt ben :s

Als ze daar al moeilijk over gaan doen... Gewoon even terug gaan, en zeggen dat ze de inlay met de code vergeten zijn. Als het goed is hebben ze er daar nog eentje over.

En anders heb je altijd nog je bankafschrift. Of ze kunnen het misschien in het systeem wel zien, aan de hand van je klantenkaart.

avatar van patenpac
Zal eens gaan horen dan.

En is het dan het beste dat ik naar dezelfde Game Mania ga? Of kan ik naar eender welke gaan?

avatar van patenpac
Ben net uit de game mania gestapt en heb gewoon mijn geld terug gekregen. Spijtig, aangezien ik deze graag wou spelen maar er niet de 50 euro van op steam voor wou neertellen.

Nah ja, iig cashback...

Wilde 'm ook graag eens proberen, maar door de overwegend negatieve reviews en LZA's 0,5* beetje on da backburner blijven simmeren.

LZA
Ja heren, mijn tip: vooralsnog hier ver vandaan blijven. Eén dezer dagen komt er weer een nieuwe patch uit die misschien het geheel wat beter speelbaar maakt maar dat valt nog te bezien.

Egosoft heeft een reputatie qua megabuggy releases, maar dit was echt verschrikkelijk (Ik was een van de idioten die de game hadden gepreorderd). De eerste de beste tradingmissie in de tutorial werkte al niet, sterker nog: bijna niets werkte qua game mechanics.

Verder:
- erg slechte optimalisatie voor snellere pc's
- ingame menu's erg klein en puur gemaakt voor een gamepad
- geen joystick support (! LOL)
- geen external views (kom op zeg, in een spacesim)
- Geen keybindings
- Map was een drama
- Veel bugs, crashes
- NPC's zien er niet uit, voiceacting en lipsync slecht.
- Alle station interieuren zijn copy paste, er zijn geloof ik maar 3 verschillende interieuren
- economie werkte na een bepaalde termijn niet meer.

Een paar van deze gebreken zijn min of meer opgelost door patches (inmiddels 2.20).

Al een paar dagen na de release kwam de aap uit de mouw op het egosoft forum: dit blijkt dus 99% zeker een consoleport te zijn. In eerste instantie dus ontwikkeld voor de Xbox maar door omstandigheden afgekeurd en daarna half omgebouwd tot pc game. Schande!

Voor 5 euro zou ik het niet laten de game te proberen, het kan nog wel wat worden mits de gameplay je ligt (is nou eenmaal niet vergelijkbaar met X3). Bovendien is Egosoft nog steeds bezig de game te verbeteren met nieuwe content en fixes (Bijv. external views in de volgende patch).

Elke cent meer is er één te veel

Grappig dat je dat zegt, aangezien ik hem had gekocht voor 5 euro

LZA
Ja ik heb hem ook zien staan in de GM. Wel ironisch dat ook Deep Silver kennelijk blundert met het uitgeven van dit gedrocht. Diep triest...