Area 51 (2005)

PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Midway
Uitgegeven door Midway

Area 51 gaat over de gelijknamige supergeheime basis in Amerika, waar de Verenigde Staten al hun sneaky wapens ontwikkelen en plannen uitdenken. In dat gebied, dat door de Amerikanen afgegrendeld is van de buitenwereld, zou naar het schijnt een UFO zijn neergestort. In Area 51 zul je de geheime basis binnentreden en het mysterie achter Area 51 ontrafelen.

Aardige shooter. Het spel speelt goed, de graphics zijn ook van degelijke kwaliteit, het geluid ook, maar het verhaal rammelt aan alle kanten. Er zijn ook opties voor met twee spelers aan de slag te gaan, maar jammer genoeg geen optie om met twee spelers te spelen in het hoofdverhaal. Met de duur van het spel zit het ook helemaal goed, want ik had het spel pas uitgespeeld in 15 uur. Kortom: wil je een snelle shooter, dan is deze Area 51 zeker een aanrader, maar aan het verhaal vond ik maar weinig of niets. Cijfer: 3,5/5!

avatar van Iron Rose
Lijkt me best wel een leuk spel, eigenlijk. David Duchovny (x-files) deed toch een stem van een van de hoofdpersonages?

avatar van jaspertje3
Het volledige spel is vanaf heden gratis te spelen voor de Pc. Te vinden onder deze link!

Is dat een snelle site? Ik download eigenlijk alle gamegerelateerde dingen bij Gamershell, dat gaat standaard met zo'n 600 kb/s. Ook deze game is daar te vinden:

Ik ga hem ook maar even downloaden, ook matige shooters interesseren me wel .

Dr. Salvador
Erg vette shooter is dit zeg!.
Een van mijn favoriete op de ps2 ( ik had er maar 3 ). Vette wapens, snelle actie, en je kon zelf ook tijdelijk in een monster veranderen!.
Ook de gameplay, graphigs, en sfeer was helemaal goed. Alleen de omgevingen waren een beetje saai, en het verhaal stelde niet veel voor. Maar deze game knalde heerlijk weg. Een topper!.

3,5/5

Dr. Salvador schreef:
Erg vette shooter is dit zeg!.

3,5/5

Maar verveelde toch redelijk snel....

3,0 / 5,0

Goede fast -action-packed shooter...wat een vaart en enemy's om af te knallen heb je in deze game. De vijanden zwermen als mieren op je af en de actie houdt bijna niet op. Je moet dus ook heel snel reageren, anders lig je volgepompt met lood ter aarde.
Om in een alien te veranderen is ook vet gedaan, gaan de gemuteerde Aliens vlugger de pijp uit...maar let op je healthbalk want die loopt sneller leeg als Alien.
Ook vet dat je een dubbeloopsshotgun hebt..met de linker-trigger maai je vijanden die op een kluitje staan zo neer. Omdat er bijna non-stop knallerij in de game zit is het verhaal niet interressant..maar wtf geeft dat nu...knallen totdat je aliens ziet

Ook deze is zeer verslavend, ben net uit het Laboratorium van de proffessor ontsnapt..Die me toch effe op een brute..(explosieve) manier het leven liet.
Heeft wel nog de alien in je weten te upgraden...dus ben benieuwd morgen wat me nog te wachten staat....maar de afgelopen 4 uur waren super en zeer vermakelijk..game 3,5*!! en een 0,5* erbij voor de ozo evile stem altijd van Marylin Manson...die gast is echt freaky en eng!!

Deze game dus 4,0*!!

Weer eens een game na lange tijd die me in het stof laat happen........30 retry's en dan boiling point bereiken gaat mij dan weer te ver. Net even op You Tube gekeken...zit ik in het voorlaatste level

Maar 2 grayskins en respwanende troopers is voor mij onmogelijk, al het health is op, 1 grayskin kunnen killen met zijn minions..maar 2 is echt overdreven. Dus kap ik maar met deze game en voor de fun die ik gehad heb...blijft die 4,0* dus staan. Alleen zulke eindes frustreren je mateloos..gelukkig heb ik wraak...Midway is failliet!!

Lexcoaster
Dat Midway falliet is kan ik nauwelijks goed nieuws noemen.

Lexcoaster
Sterk en origineel verhaal, helaas zijn de graphics, ook voor een game uit het jaar 2005, erg onder de maat. De gameplay is op zich best sterk, al ben je erg snel door je health en kogels heen en zijn supply's niet altijd verkrijgbaar. Als shooter best vermakelijk, ondanks de wel ;erg hoge moeilijkheidsgraad.

Een redelijke game die niet alle potentie waarmaakt.

Lexcoaster schreef:
Dat Midway falliet is kan ik nauwelijks goed nieuws noemen.

Ik ook niet nee

avatar van WeZet
Originele game met een prettige gameplay. Let wel op, het is duidelijk te merken dat dit een console-port is (aan de texturen bijvoorbeeld). Midway is helaas failliet ja, dit was toch een aangename game.

Dr. Salvador
Jammer dat Midway er niet meer is!