Alien Breed (1991)

Commodore Amiga / PC

Ontwikkeld door Team17
Uitgegeven door Team17

Alien Breed is een top-down fictie shooter die geïnspireerd is door de Alien filmreeks. Na een invasie van aliens op het ruimtestation ISRC-4 zijn twee ruimtemariniers, Johnson en Stone, de enige menselijke overlevenden. Aan hen de taak om de aliens te verdrijven.

avatar van gemaster
Heerlijke game die ik destijds behoorlijk eng vond. De geluidseffecten zijn meesterlijk, vooral de creepy geluiden die de Aliens produceren zijn zeer sfeervol. Ik heb dit spel zelfs ooit eens samen met mijn pa gespeeld en die speelt echt nooooooit computerspelletjes.

Thrillerachtige shooter met een beklemmende sfeer. Je kijkt vanaf boven en je wordt behoorlijk onder druk gezet met tijdslimieten en veel boze aliens.

Zeker een aanradertje!

avatar van rpger
Uitstekende game was dit!

Remake komt dit jaar (als het goed is) nog op XBLA, PSN, PC.

Team 17 confirmed an Xbox Live Arcade remake of Alien Breed will be released later this year. Speaking to Digital Spy, the creators of "Worms" revealed that Alien Breed Evolution will be powered by the Unreal Engine 3 and use the same top-down shooting mechanics as its 1991 predecessor.

Bronnen:

Leuk!

avatar van rpger
Ik had het een tijdje terug gelezen ja, te gek man, heel veel uur ingestoken destijds!!

avatar van W B
W B
Weet niet of ik deze versie heb gespeeld, of de Special Edition van 1992, maar deze cover is mij bekender. Was een leuk spel. Zo hier en daar was de spanning te proeven...